Jag har skådat ljuset!!!

Jegra

Trådstartare
Sanningen har uppenbarats för mig! Jag ser nu felet i mina tidigare handlingar, jag är frälst!

Förutsättningen för god ridning göms i det faktum att man behöver en häst för att kunna utöva den goda ridningen! :p

/Jegra - förkyld och fruktansvärt uttråkad där det enda som finns på tv är Tre Kronor...

Sv: Jag har skådat ljuset!!!

Förstår inte riktigt vad du menar med inlägget, men det verkar som att vi borde sukta och lyckönska dej... så en varm hälsning, jag gläds med dej och avundas! (Vad det nu är för något...)
:) :) :)

Fast det där med att det är bra att ha en häst med sej när man tränar med en häst låter ju bekant, förstås, även på min "usla" nivå... ;)

(Alltihop sagt med uppriktig värme, inlägget bara låter så kul.)

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

TEstat dvdspelaren något på sistonde?

Tror du det? Jag drabbades ju av harpest i höstas, men egentligen kanske det var TBE? *orolig*

Kommer det påverka min goda ridning tror du?

Har redan sett alla filmerna minst en gång... Men jag kanske kan rota fram något gammalt videoband - jag tror jag har det gamla barnprogramet Tårtan någonstans...

T_BE, det bör väl vara kombinationen "Trakor, personbil och tungt släp" eller?

Rider man bättre om man har en svampflora? På vilket sätt kan en förbättra överlinjen?

Den kan hjälpa dig att hitta ofarlig men god matsvamp (kantareller, trumpetsvamp, stolt fjällskivling), i stället för de skumma svampar som du uppenbarligen ätit till lunch :eek:

Har du aldrig testat svampande tygeltag?! Vilken medeltid lever du i? Stackars dina hästar om du inte ens har grundläggande mykologiska kunskaper.
(T_B E var ju en bokstavslek på TrueBlue, fattade du väl?! Är du helt tappad bakom en rockard?)

Men jag hittade en jättefin vit svamp i höstas som jag torkat. Vita svampar kan väl inte vara farliga, vitt är ju renhetens färg...?

Vill man bli en bildad och smart ryttare så ska man äta mycket vit slugsvamp :angel:

Var det så den hette? Undrade just...

Någon som har en hjärna över, min verkar ha gått i strejk, den vägrar göra något annat än bara tramsa...

Tyvärr, jag körde slut på min i går.

Men nu har jag läst att vår lille solstråle här på sidan har konstaterat att den har en massa brister och defekter bara för att jag har en fjording, så du vill nog inte ha den i alla fall.

Kanske kan du få lite av solstrålens, för han är så otroligt smart och klok.

Själv ska jag lägga mig i badkaret med en stor whisky nu, det behöver man inte så mycket hjärna till som tur är! :idea:

Medeltid? Där sa du ett sanningens ord! Medeltida ridning är min melodi! Där tas jädrar i mig inga svampande tygeltag inte... Och vadå? Skulle det vara synd om mina hästar! Jag har hört från en säker källa att hästar väljer sina ägare själva så de får faktiskt skylla sig själva om de valt så klantigt!

Starka minnen gör sig påminda om jag att vid något tillfället tappat fotfästet bakom en rockard så ja du har nog helt rätt i det påståendet... :rofl:

"sponging the reins" är en bra metod, och inte behöver man äta champinjonsoppa för att använda den!/T_B :cool:

Ja det var faktiskt ett rätt bra uttryck, och riktigt tydligt blir det när man har en häst som verkligen jobbar bakifrån och själv erbjuder svampkänsla i sin mun.

Och det ska nog inte förväxlas med "stålfjäderskänsla"...

*kolla, jag lyckades skriva ett seriöst inlägg!*

jegra skrev:
Sanningen har uppenbarats för mig! Jag ser nu felet i mina tidigare handlingar, jag är frälst!

Förutsättningen för god ridning göms i det faktum att man behöver en häst för att kunna utöva den goda ridningen! :p

Tusan också! jag som trodde att det räckte med att använda OB för att kunna både rida och simma....

Immer

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 349
Senast: IngelaH
·
Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
2 003
Senast: Nepenthe
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 105
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 550
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama