Jag har PANIK! Ang boendet.

Narcissa

Trådstartare
Jag köpte en gård för två år sedan, dvs det är tredje sommaren här, så jag har inte bott här så länge. Vi bor på en liten gata med äldre bebyggelse och lite längre ner ligger det ängar.
Idag fick jag reda på att det ska byggas TIO nya hus där. Jag vill INTE bo i en by, jag vill bo på landet.
Jag känner hur det kryper i hela kroppen på tanken att typ 10 barnfamiljer ska flytta in i området. :(

VAD ska jag göra? HUR kan jag tänka?

Jag älskar ju gården jag bor på...

Om det redan finns en detaljplan som är antagen så finns det nog inte mycket du kan göra. Men om den inte är antagen kan du alltid överklaga hos din kommun. Tyvärr är det inte säkert att det kommer att räcka i alla fall.

Ingen detaljplan finns. Men jag är inte heller speciellt intresserad av att överklaga. Ställer bara till problem för mig själv. MEN jag vill INTE bo med en massa folk.
Hur kan jag tänka för att det inte ska kännas så himla deppigt?

Usch jag vet inte....

Jätteskumt. Kommunen är noga med att detta är ett hästområde och INTE detaljplan.

Tyvärr mår jag skit efter detta. :(

Jag köpte en gård för två år sedan, dvs det är tredje sommaren här, så jag har inte bott här så länge. Vi bor på en liten gata med äldre bebyggelse och lite längre ner ligger det ängar.
Idag fick jag reda på att det ska byggas TIO nya hus där. Jag vill INTE bo i en by, jag vill bo på landet.
Jag känner hur det kryper i hela kroppen på tanken att typ 10 barnfamiljer ska flytta in i området. :(

VAD ska jag göra? HUR kan jag tänka?

Jag älskar ju gården jag bor på...

Först och främst: DJUPA ANDETAG.

Det är inte bara att smocka upp 10 hus hux flux, och det är inte bara att stycka tomter och sälja loss heller. Det tar tid och kräver ganska långa byråkratiska processer. Bara för att det är möjligt rent tekniskt i teorin att bygga 10 nya hus där, innebär det inte att det är realistiskt i verkligheten.

Tre tomter är redan sålda och de ska börja bygga nu i höst. Men jag ska försöka tänka så som du säger! Det är liksom inte så lätt att bara sälja och flytta men jag har ögonen öppna för rätt objekt när det dyker upp.
Min sambo är inte speciellt intresserad av flytt men han kan nog tänka sig för min skull men det bästa är såklart att bo kvar. men jag mår verkligen inte bra och känner mig så himla stressad.

Flyttade ifrån förra stället pga att det blev för mycket byggt runt om.

Tre tomter är redan sålda och de ska börja bygga nu i höst. Men jag ska försöka tänka så som du säger! Det är liksom inte så lätt att bara sälja och flytta men jag har ögonen öppna för rätt objekt när det dyker upp.
Min sambo är inte speciellt intresserad av flytt men han kan nog tänka sig för min skull men det bästa är såklart att bo kvar. men jag mår verkligen inte bra och känner mig så himla stressad.

Flyttade ifrån förra stället pga att det blev för mycket byggt runt om.

Bygg en mur under tiden de bygger hus :D
Skämt åsido, jag förstår dig till viss del. Men håll koll på vad som händer, prata med kommunens stadsbyggnadsförvaltning om planerna. Och tänk på att det tar lång tid att bygga ett hus.

Här smäller de upp ett hus på typ två månader så det kan ju gå snabbt om det vill sig illa. Jag ska kontakta stadsbyggnadskontoret och höra vad de säger. Annars kanske jag ska stycka av min mark tjäna miljoner och sen dra långt härifrån. ;)

Men jag VILL inte stycka av mark till en gård från 1700-talet. :(
Nä, vi kollar runt på lite gårdar och försöker ta det lugnt. Alla husen är ju inte byggda än...usch.

Jo det var DYRT! Och man hade behövt jämna alla byggnader med marken. Sen vet man ju aldrig vad man får för detta stället. Jag VILL egentligen inte flytta men jag vill heller inte bli inbyggd.

När du blivit inbyggd så har du råd att köpa vilket ställe som du vill.
För då så kan du sälja massor av dyra tomter.
Tänk positivt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 538
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 661
Senast: Mabuse
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
13 034
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar