Jag har köpt en valp

Sv: Jag har köpt en valp

Grana skrev:
Kom bara på att tänka på en sak. Så vi som varit här länge får aldrig skoja mm, för nykomlingar kanske inte fattar?
Så vi får måste alltid tänka på att det kanske är nån ny som läser vad vi skriver?
Tänk vad jobbigt det måste bli, ingen ny vet ju vad vi har för hundar. Så då måste vi presentera oss varje dag här, så de vet vad vi gör och har för hundar mm ;)

Precis!
Får ju tänka på alla nya här, DU får INTE skoja så där, nej nej, fy dej!! :angel: :rofl: :rofl:

Jag förstår faktiskt varför du reagerar, men som skrivet det är en skämttråd :)

Senast ändrad:

Jag har precis varit och tittat på och bokat en valp som är en blandning mellan Newfoundland och Papillon!

Den var så söt :love: :love: en liten svart pälsboll!

Ja, jag har nyss kommit på en UNDERBAR blandning: Isländsk fårhund och Basset hound!! Låter väl som en toppenblandning!!:banana:

Adrenochrome skrev:
Nu är ju inte du direkt ny på det här forumet. Kanske nykomlingarna inte uppfattar eran sk *ironi*..med tanke vad hätskt det varit här förut ang blandraser. Lite kan ni väl tänka.

Om man inte fattar att detta är en ironisk tråd så vet jag inte ....Förlåt men då måste vara rätt korkad ;)

Nu var det väl just denna specifika tråd hon menade och inte rent allmänt som jag förstår inlägget...

Det förstod jag, men varför är manm korkad ?

Jag förstår varför man tolkar denna tråd fel, det kan lätt tolkas som om man driver med blandrasägarna ( som dumma )

Jag förstår ironin i tråden, men jag förstår inte varför man är korkad om man inte fattar ...

travarslampa skrev:
Jag fick tag på en valp billigt. Det är en blandras, men jag tycker den är jättefin. Det är en blandning mellan tax och sankt berard.

Någon som har erfarenhet och tips om den blandningen? :bump:

trodde först att det va en seriös tråd..tänkte "hur fan kan man få ihop en tax med en sankt bernard?! :eek:"
hehe sen såg jag bilden :banana:

jätte vacker i vilket fall som helst :p

::bump: :bump: Nostalgi:bump:
Gud vad kul!
Så här brukade vi också göra när vi ville göra narr an någon vi tyckte var korkad på högstadiet. Det bästa är att om någon känner sig sårad så kan man bara säga att man skojade.:devil:

Keep up the good spirit!:)

*lånar Knapp*

För att vara lite tråkig:crazy:
Man har ju hört om halvblod och shettisar som har fått ihop det.
Tror ni inte att en villig sankt bernad och kåt tax skulle lyckas med lite pallar och andra hjälp medel?:D

Skulle verkligen iaf vilja se valparn:rofl:
(fårstår ironi och:rofl: :rofl: :rofl: med er)

trodde först att det va en seriös tråd..tänkte "hur fan kan man få ihop en tax med en sankt bernard?! :eek:"
hehe sen såg jag bilden :banana:

jätte vacker i vilket fall som helst :p

HAHA samma här:p gud, tängte Hur lyckas man?

Det finns ett syskon kvar från kullen, hon är jättesöt.

Hon har lite defekt svans, det beror på inavel, men det är inget farligt.

BILD :love:

Det heter inte inavel. I fina kretsar kallar vi det för linjeavel. Det låter bättre.
Btw, hur kan det bli inavel mellan en sankt bernard och en tax? Börjar det bli en vanlig blandning på svenska gator?

(Och jag som trodde tråden var seriös när jag läste rubriken :rofl:)

Det heter inte inavel. I fina kretsar kallar vi det för linjeavel. Det låter bättre.
Btw, hur kan det bli inavel mellan en sankt bernard och en tax? Börjar det bli en vanlig blandning på svenska gator?

(Och jag som trodde tråden var seriös när jag läste rubriken :rofl:)

Tja om kullen var planerad så är det linjeavel men om den var oplanerad är det inavel :D

Till TS - kommer uppfödaren ta fler valpar tro? Nu näer det blir så populär åtgång?

/Diabetikern som ställer sig i kö på en ina.. ehum.. linjeavlad valp :D

Nu ska vi inte vara såna! Min mor är helt övertygad om att grannens chihuahua kan komma till hos vår stora tik.. bara hon lägger sig ner :D Så vänta bara, snart ligger de på blocket, 50% chihuahua säljes för 15 000! :rofl:

Jag rekommenderar inte korsning tax/sankt bernhard om hunden ska anvandas att radda manniskor som kommit vilse i fjallen.

Detta pga av att korsningen far sa korta ben att den fastnar med cognacskaggen i den sparsamma undervegetationen.

Daremot kan det vara en bra sokhund for manniskor efter tex jordbavningar ( raserade hus) eller till folk som kommit vilse i grottor just pga av att den bade har korta ben sa att den kan komma till i tranga utrymmen och ar valdigt stark och envis. Taxar ar ju grythundar och ratt sa tuffa.

/KT

Det är nog inga problem, läst om taxhanen som gjorde en rottistik med valpar ?

Din mammas rädsla är helt befogat tycker jag!

Men hon (Halali) har väl som jag ett lejon? Har svårt att tro att en liten vavva kan komma in via den stora pälsiga rumpan, rent räckviddsmässigt.. en tax är ju större än en vavva & en rottis mindre än ett lejon, dessutom korthårig.. Jag har ju en tråd om lösspringande chihuahua i trädgården här så jag undrar också :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 230
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Har du hämtat hem valp mitt i vintern? Var det en bra grej, eller onödigt besvärlig? Med facit i hand, skulle du göra det igen? Frågan...
2
Svar
26
· Visningar
1 639
Senast: Troll
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 378
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈