jenny82
Trådstartare
Jag vill verkligen inte sälja min häst men jag har fömodligen inget annat val längre
Alltså jag köpte(bytte) honom för ca 2 månader sen och det började med att han blev sparkad i hagen så det har lett till en del vet.räkningar plus att han vaccinerades nyligen o fick tänderna kollade=ännu mer räkningar. Han tappade en sko nyligen så då vart det mer pengar som gick åt till det.
Jag har som sagt en massa räkningar att betala nu.
Hur ska jag fixa det här utan att behöva sälja hästen?
Fodervärd är ju ett alternativ men jag vill inte flytta hästen och det ger mig inga pengar till räkningarna iaf.
Jag tycker att det är helt galet att behöva sälja sin häst för att ha råd med vet. räkningarna Detta var ju absolut inget jag hade räknat med men visst är man hästägare så får man räkna med sånt.
Det har även varit massa med bilen nu oxå, den skulle skatten betalas på o sen gick den inte igenom besiktningen så rep.kostnaderna kostar en hel del oxå.
Jag har ju även 2 barn som behöver kläder osv.
Är det bara att acceptera att hästen går bort i mitt fall??
Kanske ska tillägga att jag har fast heltidsjobb.
Är även sambo men det är inte lättare för honom.
Känns som ett fall för lyxfällan det här.
Alltså jag köpte(bytte) honom för ca 2 månader sen och det började med att han blev sparkad i hagen så det har lett till en del vet.räkningar plus att han vaccinerades nyligen o fick tänderna kollade=ännu mer räkningar. Han tappade en sko nyligen så då vart det mer pengar som gick åt till det.
Jag har som sagt en massa räkningar att betala nu.
Hur ska jag fixa det här utan att behöva sälja hästen?
Fodervärd är ju ett alternativ men jag vill inte flytta hästen och det ger mig inga pengar till räkningarna iaf.
Jag tycker att det är helt galet att behöva sälja sin häst för att ha råd med vet. räkningarna Detta var ju absolut inget jag hade räknat med men visst är man hästägare så får man räkna med sånt.
Det har även varit massa med bilen nu oxå, den skulle skatten betalas på o sen gick den inte igenom besiktningen så rep.kostnaderna kostar en hel del oxå.
Jag har ju även 2 barn som behöver kläder osv.
Är det bara att acceptera att hästen går bort i mitt fall??
Kanske ska tillägga att jag har fast heltidsjobb.
Är även sambo men det är inte lättare för honom.
Känns som ett fall för lyxfällan det här.