Det beror nog dels på genetiska förutsättningar och vad man har för jobb.Okej, näe. Det är ju få som kan hålla så låg fettprocent som Skarsgård gjorde i Tarzan. Men han bulkade ju upp sig på gym innan.
Menar bara att det är svårt att bli vältränad muskulös utan att lyfta tungt på gymmet.
Jag tex vägde 60-62 kg innan jag började gymma. Tränade cykling, löpning, skidåkning osv. Slimmad kropp absolut. Men idag väger jag 66-68 kg med hjälp av 1,5 år gymträning. Men känner mig fortfarande liten. Att bli stor krävs nog flera års träning om man inte bara vill bli fet.
Har man ett jobb där man arbetar varierat och fysiskt kan man bli stark utan gym.
Jag fick hjälpa till med att skyffla kol i ett ånglok en gång, brevid mig fanns en liten, senig och urstark gubbe på typ 75 år Jag är rätt säker på att han aldrig sett insidan på ett gym, men han var nog starkare än många 25åringar på gym.
I min ungdom hade jag ett ex som kanske kommer kunna bli en sån gubbe. Han hade väldigt, väldigt lätt för att bygga muskler, nästan av sig själv på jobbet. Lättare än andra killar i samma ålder och på samma arbetsplats. Och inte stora "bulliga" muskler utan mer strömlinjeformat starka.
Han övervägde nån gång i tonåren nästan att gå till en läkare eftersom han undrade om han kunde gå ett överskott av testesteron.
Nu vet jag inte hur han ser ut utan kläder längre, så han kanske tjocknat till sig nu när vi är medelålders, men det brukade inte vara mycket fett som fastnade där, utan mer slank och fast kroppen.