Jag har inte höga krav på partner men......

Okej, näe. Det är ju få som kan hålla så låg fettprocent som Skarsgård gjorde i Tarzan. Men han bulkade ju upp sig på gym innan.

Menar bara att det är svårt att bli vältränad muskulös utan att lyfta tungt på gymmet.

Jag tex vägde 60-62 kg innan jag började gymma. Tränade cykling, löpning, skidåkning osv. Slimmad kropp absolut. Men idag väger jag 66-68 kg med hjälp av 1,5 år gymträning. Men känner mig fortfarande liten. Att bli stor krävs nog flera års träning om man inte bara vill bli fet.
Det beror nog dels på genetiska förutsättningar och vad man har för jobb.
Har man ett jobb där man arbetar varierat och fysiskt kan man bli stark utan gym.
Jag fick hjälpa till med att skyffla kol i ett ånglok en gång, brevid mig fanns en liten, senig och urstark gubbe på typ 75 år Jag är rätt säker på att han aldrig sett insidan på ett gym, men han var nog starkare än många 25åringar på gym.

I min ungdom hade jag ett ex som kanske kommer kunna bli en sån gubbe. Han hade väldigt, väldigt lätt för att bygga muskler, nästan av sig själv på jobbet. Lättare än andra killar i samma ålder och på samma arbetsplats. Och inte stora "bulliga" muskler utan mer strömlinjeformat starka.
Han övervägde nån gång i tonåren nästan att gå till en läkare eftersom han undrade om han kunde gå ett överskott av testesteron.

Nu vet jag inte hur han ser ut utan kläder längre, så han kanske tjocknat till sig nu när vi är medelålders, men det brukade inte vara mycket fett som fastnade där, utan mer slank och fast kroppen.

Okej, näe. Det är ju få som kan hålla så låg fettprocent som Skarsgård gjorde i Tarzan. Men han bulkade ju upp sig på gym innan.

Menar bara att det är svårt att bli vältränad muskulös utan att lyfta tungt på gymmet.

Jag tex vägde 60-62 kg innan jag började gymma. Tränade cykling, löpning, skidåkning osv. Slimmad kropp absolut. Men idag väger jag 66-68 kg med hjälp av 1,5 år gymträning. Men känner mig fortfarande liten. Att bli stor krävs nog flera års träning om man inte bara vill bli fet.

Fast jag vet inte om det är just 'Uppenbara muskler' som är nyckelordet när folk menar att de vill ha en stark och stadig man. Själv ser jag mer stabil kroppsarbetare framför mig i bekrivningarna, men jag kan givetvis ha fel!
Kanske borde jag helt enkelt sluta spekulera i andras preferenser. :angel:

Senast ändrad:
Jag har träffat sådana gympersoner du beskriver så jag förstår vad du menar. Men alla träningsintresserade är verkligen inte så, det var därför jag frågade för kände inte igen mig alls i din generalisering. Umgås med mycket folk som helt klart är träningsfreaks men samtliga klarar av att hålla en konversation om något annat än träning och ingen av dem vill frälsa någon annan.

Det finns ju mellanting mellan spendera 24 h på gymmet, äta färdigvägda matlådor och att inte vara intresserad av träning alls.
Det är ju inte en konversation på fikat en jobbdag vi pratar om utan ett liv av konversationer. Klart man kan träna i min syn "normalmycket" vilket är 2-3 dagar i veckan. Men då kommer man inte se ut som Alexander Skarsgård.

Jag tror så här, att om en man har noll intresse av att höra på mitt hästsnack så är jag inte rätt person för honom även om jag kan prata om andra saker också.

Fast man kan ju genom att möta personer med andra intressen också SKAPA ett intresse för andra saker. Inte så att man vill djupdyka i dem, men om jag möter en människa som verkligen Brinner för träning/musik/skidåkning kan jag väl visst låta mig svepas med i den entusiasmen trots att jag inte själv vill syssla med träning/musik/skidåkning.
Jag är själv totalt nördig i rollspel och kunde gärna ventilera en del episoder på jobbet - efter någon vecka kom det ofta spontant och uppriktigt intresserat "Men.. hur gick det för DEN karaktären egentligen?!"
Intresse väcker intresse. I lagom doser. Det är hälsosamt att brinna för saker och ting tror jag.

Fast man kan ju genom att möta personer med andra intressen också SKAPA ett intresse för andra saker. Inte så att man vill djupdyka i dem, men om jag möter en människa som verkligen Brinner för träning/musik/skidåkning kan jag väl visst låta mig svepas med i den entusiasmen trots att jag inte själv vill syssla med träning/musik/skidåkning.
Jag är själv totalt nördig i rollspel och kunde gärna ventilera en del episoder på jobbet - efter någon vecka kom det ofta spontant och uppriktigt intresserat "Men.. hur gick det för DEN karaktären egentligen?!"
Intresse väcker intresse. I lagom doser. Det är hälsosamt att brinna för saker och ting tror jag.
Men jag ÄR verkligen genuint ointresserad, till den grad att jag vill gröpa ur öronen när folk börjar prata "hälsa, kost och träning". Jag har däremot en sambo som demonterar och bygger upp diverse datamaskiner, 3-d skrivare, programmerar elektronik och annat och det är helt ok. Men att prata om träning är för mig som att prata om munhälsa, det är ok den timmen om året man måste gå till tandläkaren i övrigt får det gärna vara. Sen förstår jag att det finns människor som tycker det är jättespännande med tandhälsa men det är inte jag.

Men jag ÄR verkligen genuint ointresserad, till den grad att jag vill gröpa ur öronen när folk börjar prata "hälsa, kost och träning". Jag har däremot en sambo som demonterar och bygger upp diverse datamaskiner, 3-d skrivare, programmerar elektronik och annat och det är helt ok. Men att prata om träning är för mig som att prata om munhälsa, det är ok den timmen om året man måste gå till tandläkaren i övrigt får det gärna vara. Sen förstår jag att det finns människor som tycker det är jättespännande med tandhälsa men det är inte jag.

Well, ingenting att tillägga då antar jag. ^^

Det är ju inte en konversation på fikat en jobbdag vi pratar om utan ett liv av konversationer. Klart man kan träna i min syn "normalmycket" vilket är 2-3 dagar i veckan. Men då kommer man inte se ut som Alexander Skarsgård.

Du får ju såklart tycka vad du vill om folk som tränar men tycker det är synd att underhålla en myt om att alla som tränar mycket är grunda människor som bara kan prata om träning och försöker omvända alla andra. Jag tycker det är en trist generalisering bara. Några av de finaste människorna jag känner tränar mycket men ingen av dem är något av vad du beskriver.

Det är väl som med häst- och hundmänniskor kan jag tänka mig. Jag spenderade mycket tid i stallet när jag hade häst och pratade väldigt mycket häst med mina (många) hästintresserade vänner. Men det innebär ju inte att jag är socialt inkompetent och maler på om hästar till de som inte är intresserade eller att jag försökt hjärntvätta en partner till att bli lika hästfrälst som jag. Med min dåvarande partner pratade jag aldrig om häst för hen var totalt ointresserad.

Du får ju såklart tycka vad du vill om folk som tränar men tycker det är synd att underhålla en myt om att alla som tränar mycket är grunda människor som bara kan prata om träning och försöker omvända alla andra. Jag tycker det är en trist generalisering bara. Några av de finaste människorna jag känner tränar mycket men ingen av dem är något av vad du beskriver.

Det är väl som med häst- och hundmänniskor kan jag tänka mig. Jag spenderade mycket tid i stallet när jag hade häst och pratade väldigt mycket häst med mina (många) hästintresserade vänner. Men det innebär ju inte att jag är socialt inkompetent och maler på om hästar till de som inte är intresserade eller att jag försökt hjärntvätta en partner till att bli lika hästfrälst som jag. Med min dåvarande partner pratade jag aldrig om häst för hen var totalt ointresserad.
Fast jag har aldrig skrivit att människor som tränar är grunda. I min relation vill jag inte träna min sociala kompetens, jag vill prata om det som är intressant för mig och få input på det. Jag skulle inte vara intresserad av att vara tillsammans med en person som jag inte kunde prata om min häst eller mitt hästliv med eller min dans, eller mitt textilhantverk eller jobbet eller målningen eller trägårdsgrejandet eller vad jag nu håller på med just då som ockuperar min hjärna för tillfället.

Det är ett absolut krav att kunna prata om det man finner intressant med den man delar sitt liv med. Det hoppas jag alla känner.

Senast ändrad:

Så här engagerad krävdes det ju att Alexander Skarsgård var för att få sin gymkropp. https://www.hant.se/sa-fick-alexander-skarsgard-sin-makalos-kropp/

"När väl slutmålet var nått, och Alexander vägde över 100 kilo blev att träna upp de rätta musklerna och gå på sträng diet. En privat kock höll koll på kalorierna. Fem mål om dagen, varje protein vägd, och serverad var tredje timme, gav resultat.

...Alexander själv minns den jobbiga tiden i en intervju i Café:

– Jag var ett vrak på helgerna. Jag orkade inte. Jag gick inte på restaurang på åtta månader, drack inte på åtta månader och träffade egentligen inte mina vänner."

En mix av Edward Norton, Adam Savage, Nathan Drake, Naomi Nagata (Dominique Tipper) och Dylan Moran. Typ. Självklart med stort intresse för gårdsdrift, TV-spel, rollspel, historia, psykologi och med stor förkärlek till städning och matlagning :angel:

OMG :nailbiting: Är du jag :confused::love::up:

Vad är den klassiska gymlooken? Det är flera som skriver att dom gillar vältränade/muskulösa män men inte gym killar. Men det är svårt att få den looken utan att gå på gym om man inte har ett väldigt fysiskt krävande yrke möjligtvis.[/QUOTE

Vad jag inte gillar:
https://viaplay.se/store/baywatch-2017

Ska försöka hitta någon bra bild på vad jag gillar, den klassiska gymlooken är för mig män men stor överkropp, armar och nacke men inga muskler på ben eller rumpa. Ska man träna så är det hela kroppen som ska tränas.

@monster1 Men värst vad du tjatar på om Alexander Skarsgård. Det är inte honom jag diskuterar utan synen på folk som tränar.

Jag förstår vad du menar men jag ville ha sagt att alla vältränade människor inte är som du beskriver. I övrigt tror jag vi talar om varandra.

På ett gym finns ju massa olika kroppar.
Men när folk pratar negativt om gymkillar är min uppfattning att de tänker på en kropp som inte är proportionerlig dvs där man mest tränat överkropp, biceps, lyfta tungt etc. Och där vissa andra muskler inte tränats lika mkt och inte heller tex smidighet.

Fast jag vet inte om det är just 'Uppenbara muskler' som är nyckelordet när folk menar att de vill ha en stark och stadig man. Själv ser jag mer stabil kroppsarbetare framför mig i bekrivningarna, men jag kan givetvis ha fel!
Kanske borde jag helt enkelt sluta spekulera i andras preferenser. :angel:

Herregud den sommaren när det var vägarbete i byn och jag jobbade på ICA. En av killarna kom alltid in i bar överkropp och det gjorde f-n inte ont att se honom. Rejäla muskler men inte deffad :love:

Herregud den sommaren när det var vägarbete i byn och jag jobbade på ICA. En av killarna kom alltid in i bar överkropp och det gjorde f-n inte ont att se honom. Rejäla muskler men inte deffad :love:
Jag tycker att de som tränar för styrka blir "snyggare" än de som tränar för utseende, men den vackraste manskropp jag sett tillhörde en skogsbonde som tyckte att det var kul att hugga ved.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 201
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar