Jag har inte höga krav på partner men......

5d8039c3cb25dd7e3f45190f80dfbb7c--clayton-tarzan-alexander-skarsgard-tarzan.jpg

rollo.jpg

Inga kroppar som kommer av lite jogging och hundträning :D.

Fast man kan ju ha en vältränad och muskulös kropp utan att vara "tonad" som inför en film. Lite högre kroppsfett och mindre konturer helt enkelt. Eller mindre bulk men fit ändå.
Inte för att något av det nödvändigtvis är mitt ideal, men det är i alla fall vad jag ser framför mig när folk vill ha en karl som inte är gymfantast. ^^

Fast man kan ju ha en vältränad och muskulös kropp utan att vara "tonad" som inför en film. Lite högre kroppfett och mindre konturer helt enkelt. Men fit ändå.
Inte för att något av det nödvändigtvis är mitt ideal, men det är i alla fall vad jag ser framför mig när folk vill ha en karl som inte är gymfantast. ^^
Samtidigt, så tex en bodybuilder som inte är deffad, inte har någon tävling snart eller så utan bara "bygger upp sig", de har inte så skarpa konturer, inte så övertydliga muskler alla gånger heller utan är mest... stora. Ändå är ju det utan tvekan kroppar som skapats på gym.

Fast man kan ju ha en vältränad och muskulös kropp utan att vara "tonad" som inför en film. Lite högre kroppfett och mindre konturer helt enkelt. Men fit ändå.

Okej, näe. Det är ju få som kan hålla så låg fettprocent som Skarsgård gjorde i Tarzan. Men han bulkade ju upp sig på gym innan.

Menar bara att det är svårt att bli vältränad muskulös utan att lyfta tungt på gymmet.

Jag tex vägde 60-62 kg innan jag började gymma. Tränade cykling, löpning, skidåkning osv. Slimmad kropp absolut. Men idag väger jag 66-68 kg med hjälp av 1,5 år gymträning. Men känner mig fortfarande liten. Att bli stor krävs nog flera års träning om man inte bara vill bli fet.

Senast ändrad:
Jag har en bekant med den kroppsbyggnaden. Han gymmar inte, men han tränar en sport som ger en rejälare kropp.

Jag har en bekant med den kroppsbyggnaden. Han gymmar inte, men han tränar en sport som ger en rejälare kropp.

Men då är ju den stora frågan. Är den nån skillnad på den kroppsbyggnaden ovan som är skapad på gym och den som är skapat av sporten ?

Muskler blir bara större eller mindre inte annorlunda utseende beroende på hur man tränar. Så det går inte att se hur någon har fått sina muskler. @Hero undrar nog mest vad gymlook innebär, man ser många olika kroppstyper på ett gym.

Men då är ju den stora frågan. Är den nån skillnad på den kroppsbyggnaden ovan som är skapad på gym och den som är skapat av sporten ?

Tror säkert att man kan skapa den kroppsbyggnaden på gym. Det beror på hur man tränar. En "gymkropp" kan se väldigt olika ut!

Okej, näe. Det är ju få som kan hålla så låg fettprocent som Skarsgård gjorde i Tarzan. Men han bulkade ju upp sig på gym innan.

Menar bara att det är svårt att bli vältränad muskulös utan att lyfta tungt på gymmet.

Jag tex vägde 60-62 kg innan jag började gymma. Tränade cykling, löpning, skidåkning osv. Slimmad kropp absolut. Men idag väger jag 66-68 kg med hjälp av 1,5 år gymträning. Men känner mig fortfarande liten. Att bli stor krävs nog flera års träning om man inte bara vill bli fet.
Det här känns lagom vältränat för mig
9eb6d9fdb5d46e39dd2f59c770b7067f

Jag trodde min "idealman" var lång (jag är 178 cm lång), blond, hyfsat smal och vältränad, gärna yngre, väldigt lite kroppsbehåring osv osv.
Sen träffade jag mannen jag umgås med nu. Han är lika lång som mig, lite överviktig, 10 år äldre, väldigt hårig på kroppen och fullständigt underbar. I mina ögon är han perfekt eftersom han är han.

Det yttre är inte så intressant längre även om jag tycker M är väldigt fin. Humor, intelligens och inre styrka är så mycket viktigare för mig.

Ja, det är ju uppenbart att man har olika uppfattning om vad vältränat är :). Mitt ex tyckte jag var vältränad då jag vägde ett par kg mindre. Vilket jag absolut inte kunde förstå.
Ja någorlunda god fysisk form kanske är min nivå snarare än vältränad. Jag är personligen inte så intresserad av en partner som hänger på gymmet hela sin vakna tid. Vi skulle inte ha något att prata om.

Utseende är inte jätteviktigt, gärna ett okommersiellt utseende. Jag tänder inte på snygga modellmän eller Paradice Hotel-män. Men jag tänder på män som har något bestämt i blicken. Bekväm i sin egen kropp och person. Lugn och trygg. Jag vill gärna ha en streber. Klarar inte av bekväma män.
Ogillar män som måste hävda sig.

JqsV9pJ.jpg

:love:

Det jag personligen tänker på med gymkropp är väl typ så som Alexander Skarsgård o den andra killen på dom där bilderna längre upp. Nån som bara tränar stryka styrka styrka för att bli biffig antar jag? Men ja det är egentligen dumt att kalla det gymkropp :)

Samtidigt, så tex en bodybuilder som inte är deffad, inte har någon tävling snart eller så utan bara "bygger upp sig", de har inte så skarpa konturer, inte så övertydliga muskler alla gånger heller utan är mest... stora. Ändå är ju det utan tvekan kroppar som skapats på gym.

Sant! Men en ren bodybuilder har ju en kropp som, som du säger är stor ändå - är man såpass hängiven att det tävlas syns det nog även mellan deffandet.
Jag tänker mer att det finns rätt gott om karlar som i vanliga hårda livet kan klassas som muskulösa utan att någonsin se ut som bilderna ovan. En naturlig, stadig muskelmassa helt enkelt.
Finns ju gott om sådana bland hästkvinnor också! Inte gymformade kroppar utan formade i vardagen.
Svårt att beskriva bilden av det jag tror andra menar. XD
Många av mina hovslagare har sett slående vältränade ut till exempel, fast mer som härdade stålfjädrar än stora och muskulösa kanske. ^^

Hur vet du det?

(Och vältränad kan man bli utan att hänga all sin vakna tid på ett gym. Tar inte särskilt lång tid per dag.)
Jag har en storebror som såg ut ungefär som Skarsgård, från 16-35. Åt hela jäkla tiden och tränade resten när han inte jobbade. Sjukt trist. har även gott om folk på jobbet om tränar mycket och de pratar bara träning hela tiden. Sen upplever jag tillskillnad från andra intressen att de som håller på med träning gärna vill "frälsa en". Det är en livsstil snarare än en hobby.

Ja någorlunda god fysisk form kanske är min nivå snarare än vältränad. Jag är personligen inte så intresserad av en partner som hänger på gymmet hela sin vakna tid. Vi skulle inte ha något att prata om.
Tror du att tex kvinnor som är väldigt intresserade av utseende och skönhet absolut inte har något (annat) att prata om då? Vi har ju flera exempel på bukefalister som utan tvekan lägger mycket tid på sådant, men som absolut ger sig in i alla möjliga typer av andra diskussioner och även kommer med mycket kloka inlägg där.

Likadant är det med männen. Visst finns det väl de som är helt maniska i sitt tränande och verkligen inte bryr sig om något annat, inte har koll på omvärlden, inte vill något annat än "bo på gymmet", men jag tror faktiskt att de är väldigt sällsynta.

Tror du att tex kvinnor som är väldigt intresserade av utseende och skönhet absolut inte har något (annat) att prata om då? Vi har ju flera exempel på bukefalister som utan tvekan lägger mycket tid på sådant, men som absolut ger sig in i alla möjliga typer av andra diskussioner och även kommer med mycket kloka inlägg där.

Likadant är det med männen. Visst finns det väl de som är helt maniska i sitt tränande och verkligen inte bryr sig om något annat, inte har koll på omvärlden, inte vill något annat än "bo på gymmet", men jag tror faktiskt att de är väldigt sällsynta.
Jag tror så här, att om en man har noll intresse av att höra på mitt hästsnack så är jag inte rätt person för honom även om jag kan prata om andra saker också.

Jag har en storebror som såg ut ungefär som Skarsgård, från 16-35. Åt hela jäkla tiden och tränade resten när han inte jobbade. Sjukt trist. har även gott om folk på jobbet om tränar mycket och de pratar bara träning hela tiden. Sen upplever jag tillskillnad från andra intressen att de som håller på med träning gärna vill "frälsa en". Det är en livsstil snarare än en hobby.

Jag har träffat sådana gympersoner du beskriver så jag förstår vad du menar. Men alla träningsintresserade är verkligen inte så, det var därför jag frågade för kände inte igen mig alls i din generalisering. Umgås med mycket folk som helt klart är träningsfreaks men samtliga klarar av att hålla en konversation om något annat än träning och ingen av dem vill frälsa någon annan.

Det finns ju mellanting mellan spendera 24 h på gymmet, äta färdigvägda matlådor och att inte vara intresserad av träning alls.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 201
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar