Jag har inte höga krav på partner men......

Hon ska gärna vara lite kortare än mig, former (lite mullig gillar jag), långt och lockigt rött hår, vackra ansiktsdrag och gröna ögon. Boyfriend-fit på jeansen och gärna snygga blusar. Lite konsthögskole-stil på kläderna (second hand, lite omatchat o.s.v.), ser lite häftig och världsvan ut.

Intelligent och allmänbildad, insatt i politik och samhället samt tycka om att diskutera och samtala. Viktigt att hon har hyfsat bra koll på konstvärlden, gilla att hänga med på utställningar, dansföreställningar, konserter eller opera.
Musiker som spelar något stråkinstrument och är rejält duktig på det, spelar i en symfoniorkester.

Och såklart inte speciellt straight.

Ursäkta att jag frågar, men jag fattar inte :o
Vill du ha två partners, eller är det antingen eller? Tänkte eftersom han ska kunna bära möbler och inte äga volvo, och hon ska stå ut med hemsk musiksmak och julpynt, om du vill ha en av varje eftersom du beskrev dem olika :)
Två partners eller kvinna/man, jag faller för olika saker. Fast borde ha skrivit möbelbärandet och brist på volvo på båda insåg jag nu för det är nog det viktigaste en partner kan komma med för mig :D.

Han ser ut som ser Jorah typ, har gott om pengar och minst ett rejält gods. Gärna två, dels ett gammalt stenslott med jättelika öppna spisar och sedan nån lite mindre herrgård med flyglar, vacker park och insjöläge. Pengarna och husen är viktigare än utseendet. Stora stall, ridhus och rejäla hagar förutsätts. :angel:

Ray Whilliam Johnsoooon!!!!!!!! Min gamla (och enda?) youtuber jag följde! :D
Känner att jag verkligen behöver skärpa till mig, har inga krav på min lista. Förvisso gift, men lite borde jag väl fundera i alla fall. När jag yngre kunde jag titta på en film för att nån var snygg, det händer inte längre. Eller så gillar jag inte de nya Hollywood stjärnorna. Min största crush var Kurt Russel som Snake Plisken i Flykten från New York.
Men Bowie i Labyrinth gav mig också en del sömnlösa nätter.

Annars får jag erkänna att jag älskar nördar! Kunde lätt dejta vem som helst i TBBT :D

Venetianprincess!!!!! Haha, så länge sedan jag såg hennes videos, men åh vad jag tyckte om dem. :rofl:

Jag gillar brunetter/cendrée med vackra ögon (ev. blå) och ett najs leende. Inte för grova i typen och gärna lika lång som mig eller (helst) längre. Gillar maskulina händer, gärna dresserat med en klocka eller liknande. Skägg verkar också vara något jag tycker om. Han behöver ej vara välskött utan gillar när håret är rufsigt, det är snyggt! :love: Men sedan för evenemang eller liknande så är det ju alltid najs att se välstädad ut. :d

Han ska ha ett 'jag', alltså en egen vilja med egna inressen och en självständighet till sig. Gärna initiativtagande. Han ska vara tillräckligt intellektuell för att ha diskussioner om allt mellan himmel och jord med och gärna komma med smarta synpunkter. Ingen soffpotatis utan vill att han ska ha lite "go" i sig. Och gärna kärleksfull och varm emellan åt. :heart Vill känna mig uppskattad.

Bonus är intresse för hälsa, djur, friluftsliv, natur och resa. :D Inget sexpack. :yuck:

Hmmm. :o:o Blir spännande att se hur nästa person jag får känslor för kommer vara. :D

Jag har aldrig haft någon direkt "typ" och eftersom jag redan har en partner känns det lite lustigt att spekulera i hur en annan partner än maken skulle se ut, men jag gillar människor med genuina leenden och som får mig att skratta. Hade jag fått ett mindre gods utanför London med plats för hästar på köpet hade det varit helt ok ;)

Om vi bara ska tänka helt ytligt så har jag precis haft den perfekta karln. I mina ögon hetaste mannen ever! Han stämde in på kriterier jag knappt visste att jag hade. Lagom lång och stadig, brukade vara väldigt muskulös men nu med några extra kilo. Manligt, hårigt bröst. Skägg. Mörkt hår och oerhört vackra, gröna ögon. Kemin! Passionen! OMG sexet! :love: Jag kunde liksom inte fatta att en så snygg man ville ha mig.

Han hade många fina egenskaper också men av olika anledningar är vi inte längre tillsammans. Men vi ska ha barn ihop... lite komplicerat. Det kommer dock bli typ världens vackraste barn med de generna!

Han har tjockt och axelllångt hår, eventuellt skägg, stark och välmusklad av arbete, skarp blick. Gillar ett liv på landet med odling, djur och självförsörjning. Hantverkskunnig på något sätt. Är intelligent, miljömedveten, gillar att diskutera, har hjärtat på rätt ställe, omtänksam, håller ordning omkring sig. Trygg, lugn och självsäker.
ca4464fc0993f7b66647a36bd4511e78--beard-styles-hair-styles.jpg
Är det den här snubben du letar efter?

Hm. Jag brukar trivas bäst ihop med män som håller igång massor, som tränar femtioelva timmar i veckan och antingen är tokfokuserade på att bli bäst på en sport eller som ska göra allt av allt samtidigt. Sedan om det är löpare, bodybuilders eller något helt annat, det spelar mindre roll. De som gillar att träna brukar vara trevliga, avslappnade och ha full förståelse för mig och mina intressen/min livsstil.

Jag gillar män med intelligent och vaken blick, snälla män som ändå kan jävlas med en (på ett respektfullt sätt) och som tvingar mig att tänka till lite extra då och då, får mig ut ur min komfortzon och invanda tankemönster. Hittills har jag bara attraherats av män som är längre än mig, som har ljusa ögon och någon tatuering och/eller piercing.

Män som är djurallergiska, inte gillar djur, absolut ska ha ungar, absolut måste vara sambos, röker, snusar eller inte sköter hygienen och hemmet bra, de har jag absolut noll intresse av. Pluspoäng till biltokar och vegetarianer/veganer.

Usch vad ytlig jag känner mig nu; är egentligen inte alls så ytlig när det kommer killar...

Utseendemässigt: 150-175 cm lång, brunt hår, lite olivfärgad/"mörkare" hy, gärna något litet feminimt drag (behöver inte vara androgyn dock!), inte en massa skägg.

Insida: Inte hästallergiker, ha egna intressen, ödmjuk/omtänksam, trevlig humor och gärna inte bo allt för långt från mig.

Insåg precis att jag (omedvetet) måste ha tänkt på Honom när jag skrev detta.... :cautious: :rofl:

:D Ja men exakt! Hur visste du det? Har du hans kontaktuppgifter?
Nej när jag läst ditt inlägg fick jag en bild i huvudet och googlade "Fabio med skägg" och då dök den där mannen upp. Själv lutar jag mer åt det magra lite gängliga män rent utseendemässigt, men de får inte vara för långa för då får jag nackspärr när vi ska kyssas och inte för magra för då känner jag mig för stor. Det som hittills har varit gemensamma för min romanser är att de är smarta män som gärna nördar ned sig, har en humanistisk syn livet och gillar djur. De är lugna och brusar inte upp samt ödmjuka och har självdistans. Kroppsbyggnad har dock varierat, liksom hår och ögonfärg.

Du är ju skitsnygg! Du borde svepa in och lägga honom vid dina fötter ;) Tweedkostym är en av mina största svagheter måste jag erkänna. För mig är det lite av en symbol för god smak samt en medvetenhet för kvalitet.
Tweedkavaj har jag såklart. När man är en distingerad, vuxen man bör man ha en Harris tweed såklart men tweed byxor ratar jag dock. (om man ska ha dom på sig måste man ha långkalsingar under och det blir för inihelvete varmt :D )

Nej när jag läst ditt inlägg fick jag en bild i huvudet och googlade "Fabio med skägg" och då dök den där mannen upp. Själv lutar jag mer åt det magra lite gängliga män rent utseendemässigt, men de får inte vara för långa för då får jag nackspärr när vi ska kyssas och inte för magra för då känner jag mig för stor. Det som hittills har varit gemensamma för min romanser är att de är smarta män som gärna nördar ned sig, har en humanistisk syn livet och gillar djur. De är lugna och brusar inte upp samt ödmjuka och har självdistans. Kroppsbyggnad har dock varierat, liksom hår och ögonfärg.
Äsch då. Nu blir jag lite besviken på dig.

;)

Men jag håller med dig om att han inte ska vara för lång och inte för mager. Och jag håller med dig i resten också.

Fast ska man vara realist så finns nog inte den perfekta mannen.

@Magiana
Tänk den här killen, hukad vid en rabatt och rensa ogräs. :d:devil:
:d :D

Enkelt! Engelsk greve med hyfsat gods och 2-5 retrievers. Tall, dark and handsome med en rejäl näsa, blondiner gör sig icke besvär! Borde väl vara rätt enkelt att hitta? :angel:

Kände en dylik. Dock halvitalienare, adelsman. Byt ut gods mot slott. Addera tyvärr en rejäl portion ”galenskap runs in the family”. Alltså tyvärr inte rimlig dos. Det finns ofta en hake :rofl:

Inte för spinkig och inte fööör vältränad. Renodlade gymkillar är inte min grej. Fast men utan att vara hård i kroppen, krämvänlig liksom. 175-180 cm. Gällande hår och ögonfärg är jag ganska allätare. Inte för städad frisyr. Skägg är trevligt, men inte för långt och vildvuxet men inte så kort att det river sönder huden.

Sen är jag också en sucker för "full i fan"-ögon som @athena_arabians så fint beskrev det. :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 201
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar