Jag har inte höga krav på partner men......

Jag har också svårt att få upp en bild av "drömmannen" men alltså skulle han se ut som Thor skulle jag inte tacka nej.. Vilket egentligen är motsägelsefullt eftersom bruna ögon är det enda jag spontant skulle säga att jag föredrar framför något annat. Eller okej, för tillfället har jag en svaghet för killar med skägg också. :o

Tur det vore helt outhärdligt att leva ihop med en perfekt människa :D.
Fast då är ju människan inte perfekt :D

Jag tänker på det lite som med mina hundar. Framförallt min äldsta hund är perfekt - för mig. Hon är inte en "perfekt hund", tittar man på henne som "produkten hund" så går det att förbättra både kroppsbyggnad och mentalitet på vissa punkter, men jag vill inte ens andas utan henne vid min sida. Hon är rakt igenom fantastisk och jag älskar varje millimeter av henne mer än allt annat här i världen, sådär så att jag själv kan börja tänka att det nog fan inte är sunt att känna så starkt för någon som jag känner för henne.

Något ungefär motsvarande borde ju gå att hitta för de personer som vill leva med en annan. Inte nödvändigt vis någon som är "perfekt som människa" utan perfekt för den enskilda personen. Någon som de inte vill vara utan snarare än någon som de "klarar av att vara med".

Min "typ" är längre än mig (med mina ganska korta 1,57 över marken så brukar det sällan, för att inte säga aldrig, vara ett problem, men jag har en förkärlek till de där riktigt långa tvåmeters-snubbarna som jag i princip har huvudet någonstans runt naveln på :o), inte för smal, inte för vältränad men heller inte tjock (det där som kallas normal antar jag?), bruna ögon och mörkt hår. Inte slätrakad i ansiktet men heller inte riktigt skäggig. Han ska se ut som en man, inte en pojke, därav att jag har lättare att falla för en man som är några år äldre än vad jag är, och kanske några år för mycket för att åldersskillnaden ska kännas riktigt bekväm, även om det har blivit bättre när mina jämnåriga vuxit till sig lite.

Gärna tatueringar, framför allt på armarna. Han ska ha hår (på huvudet ;)), men absolut inte långt. Helst både rök- och snusfri, men av två onda ting är ändå snuset bättre. Absolut inte pälsdjursallergiker, och ska klara av att leva på landet, för jag vill inte bo i stan. Självgående med egna intressen (vad spelar mindre roll), men så att det inte är ett evigt klagande på hästarna. Helst utan barn, men annars med så pass stora att de också är hyfsat självgående. Och så hade det ju underlättat om han hade varit singel. Börjar misstänka att han faktiskt inte finns. :cautious::D

Ett snäpp längre än mig, stark, gärna liksom bred och muskulös, med fint hår och fina ögon. Skarpa drag i ansiktet. Inget skägg, vid närmare tanke inte så mycket hår någonstans. Intelligent, rolig och snabbtänkt, någon som kan berätta historier och som fattar när man driver med honom. Behöver inte vara speciellt högt utbildad, bara han fattar hur världen funkar och går att diskutera politik, religion, filosofi eller tänk utanför lådan med. Socialt kompetent, eftersom jag är rätt blyg och gärna följer efter ett steg bakom. För den delen inte smartare än jag, vill inte känna mig korkad. Behöver inte vara nördig på områden jag är nördig på, men gärna ha liknande intressen eller åtminstone glatt stå ut med dom. Trygg och trogen personlighet, är inte alltid sådär himla stabil och det är skönt att ha någon att luta på. Gillar nästan lite mesiga karlar som verkligen bryr sig om vad jag tycker, tänker och känner. :D

Typ 1.85 lång av medelbuild. Brunett, gärna med irländsk dialekt. Gärna kort skägg/skugga. Är utbildad jurist och arbetar i relaterat område, men kanske inte som rättsadvokat.
Har egen hobby, men kan ta hand om hästen om det behövs. Bekväm både med frilufts och stadsliv och självklart en jämlik partner i hemmet.

Kompenserar för mina dåliga sidor - tar aktiv kontakt med vänner och får saker att hända (annars har vi netflixkvällar 6dagar i veckan..)

Fast då är ju människan inte perfekt :D

Jag tänker på det lite som med mina hundar. Framförallt min äldsta hund är perfekt - för mig. Hon är inte en "perfekt hund", tittar man på henne som "produkten hund" så går det att förbättra både kroppsbyggnad och mentalitet på vissa punkter, men jag vill inte ens andas utan henne vid min sida. Hon är rakt igenom fantastisk och jag älskar varje millimeter av henne mer än allt annat här i världen, sådär så att jag själv kan börja tänka att det nog fan inte är sunt att känna så starkt för någon som jag känner för henne.

Något ungefär motsvarande borde ju gå att hitta för de personer som vill leva med en annan. Inte nödvändigt vis någon som är "perfekt som människa" utan perfekt för den enskilda personen. Någon som de inte vill vara utan snarare än någon som de "klarar av att vara med".
Naej, jag kan förstå den känslan och kärleken för någon man har ansvar för tex en hund eller ett barn, villkorslös kärlek. De känslorna mellan vuxna personer tror jag är livsfarligt, det är grunden till destruktiva relationer och beroende situationer.

Men så tror jag inte på eviga förhållanden heller. Jag är serie monogamist som någon fint beskrev det. Jag är i relationen så länge den är givande för båda parter, precis som andra delar i livet så ändras det och då är jag redo att gå vidare och kan och vill andas även utan personen.

Bara tanken på att en annan vuxen person skulle vara så beroende av mig att den kände att den inte ville fortsätta andas om jag inte finns där är skitläskig.

Jag tycker om vältränade män men inte den klassiska gymlooken utan vältränad över hela kroppen och rätt så fina tänder annars har jag inte så stora krav, tycker om alla färger på hår och ögon. Spelar ingen roll kring skägg och inte skägg även om jag tycker många av männen i Vikings är riktigt snygga. Personlighetsmässigt vill jag att han ska vara väldigt snäll, smart, tycka om jämställdhet, inte vara väldigt negativ eller för positiv, vara lite nördig och inte vilja tävla i förhållandet, vilja ha en partner som han vill umgås med, vilja planera en framtid tillsammans inte ha den utstakad för sig själv redan och vara mellan social med andra. Naturligtvis tycka om djur och inte vara allergisk mot dem och gilla "vanligt "sex.

Jag tycker om vältränade män men inte den klassiska gymlooken utan vältränad över hela kroppen

Vad är den klassiska gymlooken? Det är flera som skriver att dom gillar vältränade/muskulösa män men inte gym killar. Men det är svårt att få den looken utan att gå på gym om man inte har ett väldigt fysiskt krävande yrke möjligtvis.

Jag fastnar ju mest för människors personlighet, så det är lite svårt att bara fokusera på det yttre... men jag gör ett försök.

Stor och stark och bruna ögon tror jag.

Vad är den klassiska gymlooken? Det är flera som skriver att dom gillar vältränade/muskulösa män men inte gym killar. Men det är svårt att få den looken utan att gå på gym om man inte har ett väldigt fysiskt krävande yrke möjligtvis.
Det finns väll massor av sätt? Man kan rida, springa, dansa, vistas ute i skog och mark (hej landsort), bygga, fixa i trädgården, träna hund. Faktiskt massor av aktiviteter som ger motion och vältrimmad kropp utan att gå till gymmet.

Det finns väll massor av sätt? Man kan rida, springa, dansa, vistas ute i skog och mark (hej landsort), bygga, fixa i trädgården, träna hund. Faktiskt massor av aktiviteter som ger motion och vältrimmad kropp utan att gå till gymmet.

Vältrimmad kanske men man blir inte stor och muskulös av att springa, rida, dansa eller träna hund.

Jag gillar långa ben och män som klär sig snyggt men inte gubbigt. Mer engelskt (oljerock, lammullströja) än amerikanskt (sportigt). Män som försöker klä sig till en yngre ålder men inte fattar när det gå till överdrift (hoodies oftast, sportjackor) går bort! Det är snyggt med jeans, skjorta och sneakers men inte jeans, t-shirt, sportjacka och sneakers på män i medelåldern

På tal om näsor. Adrien Brody! :heart
tdy_take_brody_160223.today-vid-canonical-featured-desktop.jpg

Haha, tog mig en hel julhelg att komma på vem den där snyggingen i 'The Experiment' var! ^_^

Om jag får drömma så är min blivande livspartner 190-200 lång. Han har genomträngande och intelligent blick, ögonfärg kvittar. Han har ett flottigt leende som ser både ironiskt och hungrigt ut. Skarpa ansiktsdrag och rak eller höknäsa. Han har mörk men inte taskig röst och ett skönt asgarv.

Han är vältränad. Ingen piffig gymbiff utan atletisk, stark på ett sätt som skvallrar om att han sportar, jobbar och gillar att ta i.
Han har varma händer och luktar gott ( så viktigt).

Självklart är han vegetarian/ vegan och gillar djur. Att leva med dem, arbetet kring dem och vänskapen till dem.

Han har glimten i ögat, är grymt intuiiv och bra i sängen. Välutbildad men ingen snobb, avskalad stil. Han har inget behov av att styla sig men håller sig lagom hel och snygg, skägg och frisyr kvittar och likaså tatueringars vara eller icke vara.

Han vill gärna bli låtsaspappa men inga nya barn är på listan...ooooch han ska gilla snarlik musik, litteratur och film som jag. Men tillräckligt olika för att inspirera

Jag vet inte riktigt vad jag tycker är snyggt men Ralph Fiennes
search

Och Ed Skrein
search

Och Christoffer Eccleston
search

Det är kändisar som var/är heta

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 201
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar