Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man kan inte se skillnad på om en muskel är byggd på gym eller genom fysiskt arbete. En muskel blir större eller mindre.
Ingen aning. Jag går aldrig på gym.Men är det verkligen sant ? Jag ser alla möjliga kroppstyper på gymmen.
Gör en egen jäkla tråd om din eländiga gymkroppsfixering.Precis så...
Däremot kan jag tänka mig att arbetarmuskler har större fokus på uthållighet. Men beror ju på hur man tränar på gymmet också... få eller många reps.
Gör en egen jäkla tråd om din eländiga gymkroppsfixering.
Inte alltid men ofta kan man det faktiskt.Man kan inte se skillnad på om en muskel är byggd på gym eller genom fysiskt arbete. En muskel blir större eller mindre.
Hur då? Hur ser du skillnad?Inte alltid men ofta kan man det faktiskt.
Ja den där lilla gubben skickade iväg kolet så att det dundrade i väggen på andra sidan. Jag fick ta i för att lyfta spaden.I dag handlar allt om yta, förr skulle en mursmäcka kunna springa upp och ned på rangliga byggspänger med sextio kilo murbruk på axlarna. Hundra kilo var standardvikt på säd- och mjölsäckar som hanterades för hand. Undrar hur många av dagens tränade som skulle klara de arbetena? Och ändå såg människorna helt normala ut på den tiden.
I dag handlar allt om yta, förr skulle en mursmäcka kunna springa upp och ned på rangliga byggspänger med sextio kilo murbruk på axlarna. Hundra kilo var standardvikt på säd- och mjölsäckar som hanterades för hand. Undrar hur många av dagens tränade som skulle klara de arbetena? Och ändå såg människorna helt normala ut på den tiden.
eftersom vi är på ett hästforum så kan jag beskriva det så här istället , jag väljer en arab före en quaterhäst alla dar i veckan.
Du överanalyserar helt klart tror jag.Nyfikenhet och en undran om varför det spelar roll om kroppen är byggd på ett gym eller genom arbete.
Jo, men det är ju mig i ett nötskal. Jag gillar att analysera allt möjligt. Får man inte göra det på ett forum?Du överanalyserar helt klart tror jag.
Det är som sagt en lektråd, man försöker beskriva en utopi och ibland är det omöjligt att sätta pekfingret på detaljer.
Det finns förutfattade meningar om nära nog allt. Identifiera dem och gör dem medvetna för dig själv som kommer den ena efter den andra att släppa taget om den verklighet den försöker skyla över.Fast det råder ju förutfattade meningar om killar som tränar på gym och det känns som att det är bra att ta upp det.
Gymmuskler byggs upp i särskilda maskiner och med träningsprogram för att ge maximalt utbyte. Muskler från hårt kroppsarbete blir inte lika definierade och sitter där de gör nytta för det arbete man utfört.Hur då? Hur ser du skillnad?
Den ena är byggd för explosiv fart och kraft och den andre är byggd för att kunna fortsätta i all oändlighet typ.Jag kan inget om hästar men jag gillar din jämförelse ändå!
Gymmuskler byggs upp i särskilda maskiner och med träningsprogram för att ge maximalt utbyte. Muskler från hårt kroppsarbete blir inte lika definierade och sitter där de gör nytta för det arbete man utfört.
Jo, men det är ju mig i ett nötskal. Jag gillar att analysera allt möjligt. Får man inte göra det på ett forum?
Femtio kilo på ryggen kräver en hel del ren muskelstyrka också, de flesta skulle sacka ganska rejält med den vikten på ryggen. Nu bar väl i och för sig de flest betydligt mindre men det rörde sig om hög höjd med tunn luft och svårt terräng.Mjo, sherpas bär ju packningar på upp till 50 kg uppför Himalaya och dom är ganska små. Men där handlar det nog mer om uthålliga och sega muskler.