Jag har inte höga krav på partner men......

Nyfikenhet och en undran om varför det spelar roll om kroppen är byggd på ett gym eller genom arbete.
Det råder en idé om en idealism i att det skulle vara bättre med en kropp som härdats av hårt arbete.
Idag vet vi att hårt barnarbete eller hårt arbete man inte är tränad för sliter mycket hårt på kroppen. Likaså är av arbete tränade kroppar många gånger ojämnt tränade vilket med ger onödiga förslitningsskador.
På samma sätt är en del av de som gör väsen av sin träning och på allvar tänker att det är det som är det viktiga för att ragga brudar många gånger lika fixerade vid de muskler som syns istället för att bygga hela kroppen någon sorts jämn harmoni.
Några av de mest vältränade kroppsarbetare jag haft att göra med som arborist lägger många timmar på träning vid sidan av jobbet - inte för att bli vackra eller bättra på sitt självförtroende, utan för att hålla för ett kroppsarbete de gillar.

Ok men det där är bara fel. Muskler blir större eller mindre och kroppsfett gör de mer/mindre definierade.
Nej, det är inte fel. På ett gym tränar du i varje moment specifika muskler eller ev. muskelgrupper på ett sätt som inte alls motsvarar det som utförs vid kroppsarbete. Teoretiskt skulle det såklart gå att skapa ett träningsprogram som motsvarar vissa typer av kroppsarbete men det är bara i teorin, i praktiken är det ingen som tränar så.

Nej, det är inte fel. På ett gym tränar du i varje moment specifika muskler eller ev. muskelgrupper på ett sätt som inte alls motsvarar det som utförs vid kroppsarbete. Teoretiskt skulle det såklart gå att skapa ett träningsprogram som motsvarar vissa typer av kroppsarbete men det är bara i teorin, i praktiken är det ingen som tränar så.

Fast arbetar muskler skapas av vissa typer av rörelser. Ofta monotona och man blir stark/uthållig på den övningen. Men då är det de musklerna som används som blir större.
Dvs, styrkan kanske inte blir helt jämt fördelad.

• Gilla
Reactions: ptr
Några av de mest vältränade kroppsarbetare jag haft att göra med som arborist lägger många timmar på träning vid sidan av jobbet - inte för att bli vackra eller bättra på sitt självförtroende, utan för att hålla för ett kroppsarbete de gillar.
Men beror inte det mycket på dels att arbetet blivit mera ensidigt och dels att livet i övrigt inte ger den allroundträning man automatiskt fick förr?

Den ena är byggd för explosiv fart och kraft och den andre är byggd för att kunna fortsätta i all oändlighet typ.

Och det syns.

Översätt det till människor så förstår du kroppstypen.
En gång i tiden, när jag gick en kortare hästsköarutbildning fick jag lära mig olika muskler. Det var om att om man tränar en häst i mycket lätt träning men relativt mycket och ofta i unga år så kan man i viss mån få fler muskelfibrer som när hästen blivit färdigväxt går att bygga styrka av. De är då många muskelfibrer och kräver mycket energi men blir tåligare till priset av att de blir långsammare. Gör man tvärtom, tränar måttligt i unga år, med lite högre belastning blir fibrerna lite färre och därmed lite snabbare för samma mängd energi, men lite mindre tåliga. När hästen växt färdigt så är tendensen mera att muskelfibrerna blir grövre med träning.

Tar man nu detta med en (stor) nypa salt så går det att fundera på om det helt enkelt är så att många muskelfibrer i tåliga muskler tar tid att bygga, medan att få musklerna att grovna för att bara bli snabba kräver lite mindre envishet och tålamod över tid.

Men beror inte det mycket på dels att arbetet blivit mera ensidigt och dels att livet i övrigt inte ger den allroundträning man automatiskt fick förr?
Både och. Många var nog duktigt förslitna - men det gnälldes inte. När det var illa nog blev du halvdugling och fick möjligtvis göra sådana jobb för att överhuvudtaget få nått att stoppa i munnen.

Det är inte ett samhälle vi ska ha tillbaks!

Du ser fortfarande inte skillnad på vad som har byggt upp musklerna. Det är ingen skillnad i sig på att använda musklerna på ett gym eller för ett lönearbete.

Både och. Många var nog duktigt förslitna - men det gnälldes inte. När det var illa nog blev du halvdugling och fick möjligtvis göra sådana jobb för att överhuvudtaget få nått att stoppa i munnen.
Såklart fick en hel del slita ont förr, det var även vanligt med näringsbristsjukdomar som rakitis osv. Men jag är inte så säker på att de som kroppsarbetade i tex.lantbruket under bra förhållanden drabbades i någon större utsträckning av utslitningsskador, jag tror faktiskt tvärtom att förslitningsskadorna ökat i takt med att kroppsarbetet minskat.

Du ser fortfarande inte skillnad på vad som har byggt upp musklerna. Det är ingen skillnad i sig på att använda musklerna på ett gym eller för ett lönearbete.
Det är en stor skillnad. Tror du mig inte kan du ju jämföra en bild på en kroppsarbetare för hundra år sedan och en gymtränad från idag.

Det är en stor skillnad. Tror du mig inte kan du ju jämföra en bild på en kroppsarbetare för hundra år sedan och en gymtränad från idag.
Men det är inte för att det är skillnad på effekten i sig utan för att man delvis strävar efter andra resultat och har helt andra dietära förutsättningar. Det går alldeles utmärkt att få samma visuella resultat på ett gym idag om det är vad man strävar efter.

• Gilla
Reactions: ptr
Jag skulle inte kunna definiera min drömpartner
För jag har ingen aning om vad jag vill ha.
Trodde jag hade det men
Men kunna kontrollera alkohol och humör. Vara morgonpigg
Lång, kunna klä sig för finare middagar
Gilla katter.
Gråhårig tror jag

ca4464fc0993f7b66647a36bd4511e78--beard-styles-hair-styles.jpg

Ojdå :d :o Ganska min typ utseendemässigt även om jag inte är kinkig på hårlängden :D

Nu kommer jag verka vara värsta stalkern. :angel:
Men i sensommras babblade jag med en kompis, tillika granne, om allt och inget. Kom in på x och han berättade lite om sin första flickvän. När vi skiljts åt blev jag nyfiken och googlade namn och ort. Hittade ett instakonto direkt och insåg att * det är ju @athena_arabians *

Blev då lite full i garv när grabben på bilden är din typ då kompisen inte stämmer in på mycket :D

Så, bukestalkern har outat sig :o

ca4464fc0993f7b66647a36bd4511e78--beard-styles-hair-styles.jpg

Nu kommer jag verka vara värsta stalkern. :angel:
Men i sensommras babblade jag med en kompis, tillika granne, om allt och inget. Kom in på x och han berättade lite om sin första flickvän. När vi skiljts åt blev jag nyfiken och googlade namn och ort. Hittade ett instakonto direkt och insåg att * det är ju @athena_arabians *

Blev då lite full i garv när grabben på bilden är din typ då kompisen inte stämmer in på mycket :D

Så, bukestalkern har outat sig :o

Vi kan väl säga att min smak stabiliserat sig på en typ efter att ha testat ett antal olika... :angel: :D

Mellan 190-200 cm, hår på huvudet, len och ohårig på rygg och bröst, inte något skägg/mustasch, stark men inte "gymtränad", lukta gott, tatueringar, glatt humör med en massa humor, men också en allvarlig sida, spontan med egna idéer och hänga med på mina tokigheter också, småmysig (inte nån som vill sitta och hålla handen och mysa i soffan varje kväll, jag behöver mitt space! Men självklart nån gång sådär ibland). Överraskande romantisk, typ lämna nån gullig lapp vid kaffebryggaren när han åker till jobbet, Ha jobb och hjälpa till med både hem och ekonomi, ta sig an både djur och barn, vara ärlig i allt, lätt att kunna prata med, och självklart 100 % trogen i allt. Ej svartsjuk! Låta mig få ha mitt liv och mina vänner, samt att han också har sitt liv och sina vänner.

Ok, en snabb googling "Worker Body". Fick upp följande som såg någorlunda normal ut. Hur tusan kan du se om den kroppen är byggd på ett gym eller via arbete förutom hjälmen och hammaren? Jag ser typ ut så :D
full-body-shot-construction-worker-isolated-hard-hat-hammer-white-36243159.jpg
Bilden du visar är ganska typisk för gymtränade muskler, helt säker kan man ju aldrig vara men det skulle förvåna mig mycket om inte han tränat i gym.

091613-hugh-jackman-blog-1200x630.jpg

Om Hugh Jackman friade hade jag sagt ja utan att hinna med en första dejt.. ujuj. Jag är en svag människa. :o:D:love: Som reserv-freecard har jag Ian Somerhalder och man kan väl se ett visst mönster. Gärna mörkt hår (även om jag har en extrem svaghet för blonda killar med bruna ögon, är ju så sjukt sällan man ser dem bara), absolut måste med fina ögon, helst längre än mig men mellan 175-200 är jag helt flexibel.. Behöver inte vara superdeffad men gärna tränad med lite muskler på så han får en "manlig" kropp. Vackert leende är trevligt.. och jag gillar inte små händer med korvfingrar så gärna stora händer :angel: Får gärna röra sig trevligt också, med lite pondus. Bryr mig inte om akademiker eller snickare men ska vara driven när det gäller något.. jobb, hobby, vad som. Jag går igång på kompetens. Vare sig det gäller att meka med bilen, vara bra på sitt jobb eller vara sjukt allmänbildad- jag gillar när män kan saker. Det gör dem intressanta. En pösmunk som lever på sin mamma och är ointresserad av allt utom tfn går tvärbort. Snygg klädsel, oavsett om det är finskjorta eller vit t-shirt och slitna jeans, är trevligt. Bara han bär upp det.

Gud vad jag känner mig ytlig men det var ju en sån tråd.. sen får han gärna ha humor också och vara snäll. Snällhet är underskattat. :heart

Bilden du visar är ganska typisk för gymtränade muskler, helt säker kan man ju aldrig vara men det skulle förvåna mig mycket om inte han tränat i gym.

De flesta tränade får sina muskler på gym idag så det är väl inte helt otroligt. Särskilt eftersom mannen på bilden förmodligen är en modell. Men har du nån bild på muskler som är byggda på ett arbete ?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 201
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar