Jag förstår ingenting!!!!

Sv: Jag förstår ingenting!!!!

Andrea1986 skrev:
http://www.clarkrassiquarterhorses.com/thetopsecret.html

Jag tror detta är en american Quarter... från usa..

Hur tusan ser hästen ut?
Jag kan absolut ingenting om western.. Men ska dessa hästar se ut på detta viset? med dessa enorma, konstiga muskler osv...? Ger jänkarna sina hästar nåt slags anabola eller nåt, eftersom de ser ut som de gör? Eller är verkligen dessa muskler upptränade? Eller medfödda kanske?

Jag har sett många hästar av denna rasen som ser likadana ut i kroppen...

Är det vackert...? :/

Vad är en "halterhorse"?

HJÄLP! :D

Nä fyyyy vad äcklig! huuuuga :eek:
Men jag gillar inte muskler på människor heller usch...
Jag skäms och vill inte visa mina överarmar eller lår när de är som mest vältränade huuuuu (Och det blir de ju vare sig man vill eller ej när man vill hålla sig i form och när man arbetar i stallet.)

/ M

Venezuelas skrev:
belgian blue-häst?

Belgian Blue är en boskapsras som när den avlades fram (eller var det med genmanipulation?) skapade stor uppståndelse och protester världen över.

belgian.blue.jpg

tyckte dom andra var rätt läckra men dendär hade ju som en tokmusklig hängrumpa, usch

Tack för informationen. Jag är ingen westernryttare så jag kan inte så mycket om Quartern. Har en kompis som har westernridningsföretag och hennes Quarterhästar är av mycket olika typer.

Varsågod!
Ja, det finns verkligen många typer av quarterhästar! En för alla.... ;)

Jösses... Jag blev jättesugen på detta med western :O
hade varit så kul att testa nåt nytt! Och bdenna rasen verkar verkligen jätteklok.. här läst massa om den nu:)
*hoppar o studsar o skrattar hysteriskt!*
jag vill ha en quarter! det är ju jättefräckt! :)
kanske inte en sån megabiff, men en sån finis, som denna;

1378738831_Allstar%20Hollywood.jpg

jag ÄLSKAR denna färgen! Så fort jag ser den så tänker jag på quarter.. :)
jag har säkert fel.. men... VACKER!
och jag älskar halsen! Grymt vacker hals tycker jag!

Jösses... Jag blev jättesugen på detta med western :O
hade varit så kul att testa nåt nytt! Och bdenna rasen verkar verkligen jätteklok.. här läst massa om den nu:)
*hoppar o studsar o skrattar hysteriskt!*
jag vill ha en quarter! det är ju jättefräckt! :)
kanske inte en sån megabiff, men en sån finis, som denna;

1378738831_Allstar%20Hollywood.jpg

1378738831_Kopia%20av%20Hollywoodwalking.jpg

1378738831_Hollywoodpretty.jpg

Jag ÄLSKAR denna färgen! Så fort jag ser den så tänker jag på quarter.. :)
Jag har säkert fel.. Men... VACKER! Kallas den buckskin?
Och jag älskar halsen! Grymt vacker hals tycker jag!

En perfekt musklad qh och en av europas mest eftertraktade blodslinje.....
Har lite bekymmer att lösa bilder så skriver länken i stället......

http://www.turban-stud.dk/2075/quart...okie/okies.htm
Hehe, en sån har jag! :banana: Pappsen upp i dagen ;) Blev lite förvånad att höra att det skulle vara en av europast mest eftertraktade blodslinjer, men det är klart...min tjej är ju otroligt smidig o atletisk o har hittills lämnat en toppenfin avkomma *stolt*

Är det en avkomma från okie..... Vad heter den isåfall.....

Är det en avkomma från okie..... Vad heter den isåfall.....
Den stackars tösen heter Miss Okie Skunk :rofl:, men kallas även hon Okie (som tur är). Hon har varit ute på lite tävlingar, dock inte med mig eftersom jag bara haft henne sen januari.

Ok, deras framdel var snyggare än de andra hästarna men baken var OTROLIG :O :P

Linda_77 skrev:
Den stackars tösen heter Miss Okie Skunk :rofl:, men kallas även hon Okie (som tur är). Hon har varit ute på lite tävlingar, dock inte med mig eftersom jag bara haft henne sen januari.

Är "´mamman" efter "coco skunk" ?

Den där var jättefin, likaså Wranglers 3-års sto.
Men de är ju av en helt annan modell, än de där "belgian-blue";) som förekommer på en del av bilderna.

bigganl skrev:
Tack för informationen. Jag är ingen westernryttare så jag kan inte så mycket om Quartern. Har en kompis som har westernridningsföretag och hennes Quarterhästar är av mycket olika typer.

Är det Lena.....:D

/Carina :eek:

Huvva! Såg inte alls trevligt ut! Har inte sett så många QH och hade ingen aning om att just de kan se ut sådär.. :crazy:

Tack så mycket! :) Min Lina är ju av kosse/reiningstam och inte alls att jämföra med en halterhäst. (Även om hon faktiskt har stått 1-a på halter men detta är ju >Sverige och ingen var mer förvånad än jag!:smirk: )

Jag kan definitivt uppskatta en vacker halterhäst, och i fallet med Carribian Kid som är den som väckt så starka reaktioner här så tror jag faktiskt han är en av de sundare "monstertruckarna" i USA... När man tittar på hemsidan där han finns (tillhör en ren Halterhästupfödare) ser man att hästarna är ute, både sommar o vinter och rör sig! Visst ser han ganska extrem ut för de flesta, men jag vill också påpeka att kameravinklar och ljus kan göra underverk...
Jag har själv en tvåårig hingst med mkt liknande blodslinjer som bla Carribian Kids mamma, och han har växt mkt långsammare, ser för dagen ut som "jag vet inte vad", men kommer när han är klar att bli ganska mallig i sin kropp. Dock föds han inte upp fort, utan han hålls istället lite tunn för att inte överbelasta leder, senor, ligament och skelett för tidigt. Han kommer att stå mkt bra i halter OCH bli ett utomordentligt riddjur!
Hans pappa är 20+ och i mkt bra skick TROTS ett brutet ben i sin ungdom, rids och betäcker för fullt. Hans farfar är nu 27 år (bor i USA) och fortfarande verksam avelshingst och ridhäst.

Så, jag ber er ta det hela med en nypa salt! Ibland säger en bild mer än 1000 ord...på gott o ont!

Åh, käre värld.... jag tror jag är förälskad... vilken snygging :love:

Så skall ju en quarter se ut!

Liknande trådar

Western Ärvde en begagnad westernsadel till min häst,eftersom han har sadeltvång så visste jag inte om det skulle funka öht,men han var väldigt...
2
Svar
29
· Visningar
6 588
L
Hästvård Mitt sto är fem år och diagnostiserad med kot- och knäledsinflammation båda fram. Jag köpte henne i slutet av förra sommaren då hon...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 921
Senast: lasseman
·
J
Western Nu kommer en het tråd, men jag kan inte hålla mig längre! Varför skall det som från början var en kul grej på ranchen förvanskas och...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 606
Senast: alazzi
·
L
Western Western, inte ett dugg bättre...? Tjena cowboys Jag är hoppryttare egentligen men har länge fascinerats av westernridningen...
Svar
9
· Visningar
2 163
Senast: silca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka