Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur kan man vara så jävla korkad så att man sätter fyr på säd som står 2 meter ifrån en liten hage där det går en häst utan att säga till. Dessutom lämnat elden helt utan uppsikt, stod och väntade nästan en halvtimme för att jag hade ett och annat ord att säga till människan, hörde att de var på andra sidan backarna och körde och inte en gång på den halvtimmen hade de alltså någon uppsikt över elden.
Dålig stil men också dåligt val av sjukhage, antar jag, om det nu är en bonde som har hagen intill????, och det är en åker med spannmål???? så kan denne väl lika gärna komma med traktor eller tröska eller gödsel och min erfarenhet av häst i sjukhage är att hagen ska vara rofylld-alltså man bör kunna kontrollera själv vad som rör sig i närheten.
Men herregud du har ju bara bestämt dig för att misstolka ALLT jag säger! Det jag sa var att jag tycker inte erkänna är att säga "oups, sorry" erkänna och ta in det man gjort gör man när man kan prata om det och diskutera hur man bäst går vidare. Erkänns för andra och erkänna för sig själv är dessutom 2 väldigt skilda saker, bara för man sagt till någon att "jo jag gjorde det, uops" är ju inte samma sak som erkänna det för sig själv och ta in konsekvenserna av det man gjort!
Naturligtvis kunde skadan ha gått upp ändå vid ett annat tillfälle, men det främjar ju inte precis igångsättningen att gå från boxvila och strikt begränsad skrittmotion eller utevistelse i liten hage till "full ös medvetslös", som spåren i hagen antydde när jag kom ut.
Polisanmälan eller rättslig process är inte aktuellt. Jag vill bara att personen ska få insikt i vad det är h*n har gjort och vilka konsekvenser dennes handlande har fått. Då kan man förhoppningsvis undvika att samma sak upprepas igen.