A
arrak
Sv: Jag får ta bort min häst p.g.a slarv
Men har du frågat om stallet har någon ansvarsförsäkring? (vilket man ska ha om man driver verksamhet av detta slag). Även om det skedde på en helg med "inackorderad" personal så tror jag att stallets försäkring ändå kan gälla. Det gör det iaf i vårt stall, om olyckan skulle vara framme./arrak
Det är vitt och ridskolan har anställd personal men eftersom detta skedde under helgen så var det en annan boxhyrare, dvs. privatperson som släppte ut min häst. Jag är också inne på att skriva ett brev där jag får ner allt, risken är att jag blir upprörd och att det blir pannkaka annars.
Jag sade upp boxen idag och förklarade samtidigt situationen för den stallansvarige. Jag ville göra dem uppmärksamma på det för att förhindra att nåt liknande händer igen, hon tyckte att det var absolut oacceptabelt och kommer gå igenom på stallmötet om man kan bli ännu tydligare.
Men har du frågat om stallet har någon ansvarsförsäkring? (vilket man ska ha om man driver verksamhet av detta slag). Även om det skedde på en helg med "inackorderad" personal så tror jag att stallets försäkring ändå kan gälla. Det gör det iaf i vårt stall, om olyckan skulle vara framme./arrak