Sv: Jag får ta bort min häst p.g.a slarv
Och efter att ha sett bilder på din häst så var det vanvård den personen utsatte din häst för.
Att du rycker på axlarna åt det är mer skrämmande tycker jag.
Vad är det för snällt med att svälta ihjäl en häst?
Eftersom jag står kvar i den lösdriften med den stallvärden fortfarande som "vanvårdade" min häst, så är vi ganska överens JO. När stallvärden insåg att Tima behövde mer mat, att viss tillsyn enligt kontraktet kanske bör betyda mer än att titta på håll... - Jo, hästen står upp, den lever nog. Kanske rent utav lyfta på täcket, åtminstone en gång i veckan... Och nu efter att ha sett att mitt slit hela sommaren har gett mig min häst åter, så är hon MINST lika rädd om Fatima som jag är. Jag var inte så ordentlig som trådskaparen att jag SKREV uttryckliga order om hur jag ville ha det, utan jag sa det muntligt i stallet, när hovslagaren var på plats. Jag betalar hovslagaren åt dig så kan du ta överblivna 400 kronor som extra betalning för att tillse att Tima får sitt extrafoder, som står "där" (pekar) inne i stallet." Då tittade hon på mig, när hovslagaren lyssnade och sa, "Ja, så kan vi göra." Jag borde inte ha nöjt mig med det muntliga avtalet, utan skrivit upp det på papper också. För sen när jag kom hem från sjukhuset och fick se min häst, så drog jag av de 400 kronorna från min stallhyra och genast ringde hon och frågade varför jag betalat så lite. Då sa jag att "jag betalade ju hovslagaren åt dig sist och de pengarna var kvar"... "Jaha", var hennes svar. Så där var det ju liksom det är här, en kommunikationsmiss.
Men det stallet, där min häst jagades i hagen (som vi stod i från mars-maj 2010) från morgon till kväll, inte fick stå still, inte fick äta och så vidare om man inte flyttade henne till egen hage. Vi hade flera stallmöten och till sist åkte jag själv flera gånger om dagen och flyttade min häst till ridbanan där hon gick och mös under dagarna. De dagarna som stallägarna var ute i trädgården kunde Tima gå med de andra i hagen, för då passade de hästarna, så att Tima fick vara i fred och ett tag, stängde de av storhagen i två hagar, så Tima fick gå med en liten shettis. Det var EN tjej, som absolut tyckte synd om min häst och skulle ha henne med alla hästar och det var HENNES hästar som jagade min häst. Hon har psykiska problem och har sen jag flyttade därifrån i maj 2010, bytt stall med sina hästar tre eller fyra gånger och är visst uppsagd nu igen.
Jag ÄR hård, men rättvis... INTE hård och orättvis. Jag försöker se bakgrunden till problemen och inte hoppa på bara för att "du din jävel, du ska dö, för vad du har utsatt min häst för!"
Mvh
IngelaH