Jag får inte träffa min hund....

R

Rigoletto

Jag och min sambo separerade för ca tre månader sedan, det var jag som lämnade homon pga att jag inte hade några känslor kvar för honom.
Han tog detta så hårt och blev så bitter att han vägrar låta mej träffa hunden.Jag mår så dåligt över detta, jag saknar henne nåt fruktansvärt, hon var som mitt lilla barn :cry:
Det som gör saken ännu värre är att jag vet att hon sitter ensam hemma i huset hela dagarna när han jobbar, hon har börjat bita sönder en massa saker=hon har tråkigt.
Jag har påpekat detta för honom och det är han mycket medveten om, men han straffar mej genom att inte låta mej träffa henne.
Jag har frågat om han tycker det är snällt vid hunden att låta henne ligga ensam hela dagarna istället för att låta mej ha henne om jag är ledig och fick då svaret:-Skyll dej själv!! :eek:
Ska JAG skylla mej själv att det är synd om hunden??

Är det NÅGON som varit i nån liknade sits?? Vad ska jag göra??

Sv: Jag får inte träffa min hund....

Om du hade hunden innan ni blev sambosar tolkar jag sambolagen som att den skulle säga att hundern är din i och med det, och då är det bara att åka och hämta hunden. Annars kanske man kan anmäla för kommunens djurskyddsingspektör att hunden inte mår bra.

Men varför i all värld tog du inte med dig hunden när du stack?

Ja, det gör ju han tyvärr... :(
Men jag anser att det är lika mycket min, det var jag som var hemma hos henne de första sex månaderna efter att hon kom till oss, jag som har gått på valpkurs, jag som tagit hand om henne...
Men jag kan väl inget göra eftersom hon är hans på pappret...
usch jag är så ledsen för det här :cry:

Kommunens djurskyddsinspektör är väl sådär kan jag säga...
Jag anmälde min exsambos bror i somras för han hade sin hund i löplina.Hunden stod med stryphalsband på sej som hade skavt hål ända in på huden, hunden hade inte rastats på MÅNADER, alltså enbart stått i linan dygnet runt + att hon inte hade nån koja att gå in i, och alla vet väl hur mycket det regnade i somras??

Hände det något?? Nej, så jag tror inte att han bryr sej om min lilla bebis som trots allt har tak över huvudet :mad:

Jag kunde inte ta med mej henne, han tog min nyckel så jag fick bara komma in i huset o hämta mina grejjor när han var hemma o då fick ja ju inte ta med mej henne.

Rigoletto skrev:
Jag och min sambo separerade för ca tre månader sedan, det var jag som lämnade homon pga att jag inte hade några känslor kvar för honom.
Han tog detta så hårt och blev så bitter att han vägrar låta mej träffa hunden.Jag mår så dåligt över detta, jag saknar henne nåt fruktansvärt, hon var som mitt lilla barn :cry:
Det som gör saken ännu värre är att jag vet att hon sitter ensam hemma i huset hela dagarna när han jobbar, hon har börjat bita sönder en massa saker=hon har tråkigt.
Jag har påpekat detta för honom och det är han mycket medveten om, men han straffar mej genom att inte låta mej träffa henne.
Jag har frågat om han tycker det är snällt vid hunden att låta henne ligga ensam hela dagarna istället för att låta mej ha henne om jag är ledig och fick då svaret:-Skyll dej själv!! :eek:

Du får lobba för en ny lag,om delad vårdnad för hund
Nej,men om det nu inte går att talas vid,så prata med någon djurskyddsinspektör på kommunen,som kanske kan fungera som en slags medlare.

Nej, men allvarligt, nåt sånt skulle faktiskt behövas...
Tur att vi inte har barn ihop, undrar vad som skulle hänt då :eek:

Så där gjorde en föredetta till mig också.

Minns speciellt ett tillfälle när vi sprang på varandra utanför affären. Han med hundarna (två st.) och jag själv.

Hundarna blev så glada av att se "matte" att de skrek och försökte kasta sig mot mig, men han höll tillbaka, jag fick inte ens klappa dem. Dessutom röt han åt dem. Det var likadant när vi levde ihop, jag mös med de här otroligt snälla tikarna. Gick lång promenader och lekte och tränade med dem.

Husse bara skällde på dem och var stressad av att de andades..

Det här är några år sedan nu, men mitt hjärta blöder fortfarande vid tanken på det ögonblicket :cry: .

Idag finns inte hundarna kvar, den ena fick cancer och den andra fina lilla tiken gav idioten :mad: bort. Fyf*n vad jag är glad över att jag lämnande den mannen!

I vilketfall så ville han komma åt mig, men han lyckdes inte för jag sa aldrig någonting till honom. Han ville ju att jag skulle böna och be.

Fråga din sambo om han vill leva ihop med dig fast du inte har några kännslor för honom, bara för att få leva i hop med din hund?

Fråga vad han är för djurmänniska, som låter hunden vara ensam trots att du har tid och är hemma?

Säg till honom att en man som behandlar djur på det sättet, är du glad över att du lämnat då han inte är "värdig" dina kännslor.

Försök.

Rigoletto skrev:

När jag lämnade min förra sambo, så kom han helt plötsligt på att han skulle ha katterna. Antingen båda eller åxå en av dom. Jag blev rosenrasande å sa klart å tydligt att jag skulle kämpa mot honom upp till högsta domstolen om så var. Han skulle inte ha katterna! Då ville han veta varför jag så nödvändigtvis skulle få ha dom. Förklarade då (utan att ge han en smäll på käften för att ha var så dum att han ens frågade) att det var jag som suttit med Eyores mamma när Eyore föddes, skött om Eyore under hela hennes uppväxt, det var även jag som fanns vid hennes sida några år senare när hon födde Tiger, rensat kattlådan varje dag, matat dom varje dag, skött om dom när dom varit sjuka osv. Dessutom så hade min förre sambo sparkat sönder en höft på Eyore å hotat att slänga in Tiger i väggen! Sen undrade jag om han kunde ge mig ett enda skäl till varför han då skulle få ha någonting med dom att göra överhuvudtaget. Han hade inget svar.
Tycker att du ska sätta hårt mot hårt. Om han inte går med på att du får iaf träffa hunden, så kan du hota med att anmäla honom för djurplågeri. Synd att han står som ägare. Annars har du ju kunnat anmäla honom för stöld. Sånna där förtjänar ingen nåd så kläm åt honom där det känns tills du får ta hunden. Han använder bara den till att hämnas på dig. Du är kvinna å av naturen både lömskare å listigare än han å nu är rätt tid att använda dig av det :devil: .
Lycka till!

F*N jag börjar att gråta när jag läser ditt inlägg :cry: och nu kan jag inte släppa det! Snälla skriv om det blir en lösning! Jag hoppas och ber för att du ska få hunden! Hussen verkar inte vara idealisk om han inte ser till tikens bästa :mad: .

Detta har rivit upp gamla sår hos mig. Jag ser mina två Vorsther-tikar framför mig, trots att detta nu är exakt 9år sedan!

Är det en renrasig hund? Om det är det så är den rättmätiga ägaren av hunden den som står på registreringspapprena enligt SKK.

ååå så .. :devil: .
Vet inte vad jag ska säga en håller tummarna på allt allt löser sig. Stå på dig och försök att förklara för honom hur det ligger till.

Kram Ida

Det är en renrasig registrerad hund och han står ju som ägare så det är inte mycket jag kan göra igentligen, tar jag hem henne utan lov kan han ju anmäla mej för stöld... :(

Jag har oxå vart med om att han dragit iväg med henne när jag kommit o hon blir jätteglad och hoppar o skuttar o vi får inte ens hälsa :cry:

Usch vad dåligt av honom att låta hunden lida för att ni är osams! FY!! :mad:

Det är för jävligt att han använder sig av hunden för att få dig att må dåligt...

ja, grejjen är ju den att jag inte alls ville att vi skulle vara ovänner, utan jag tycker att man kan separera o fortsätta vara vänner, inte bästa polare kanske, men på en vuxen nivå iallafall, men detta gör ju att vi blir VÄRSTA ovänner, jag kommer ju hata honom för all framtid.

Jag håller med dig där... Tyvärr funkar det inte alltid i praktiken... suck...
Det är så tråkigt att hunden inte mår bra... det gör ju att allt blir extra jobbigt....

Geezer skrev:
Är det en renrasig hund? Om det är det så är den rättmätiga ägaren av hunden den som står på registreringspapprena enligt SKK.
Knappast, SKK-registrering är inget bevis på ägande, det är köpehandlingar som gäller.
PL

Basilika skrev:
Om du hade hunden innan ni blev sambosar tolkar jag sambolagen som att den skulle säga att hundern är din i och med det, och då är det bara att åka och hämta hunden. Annars kanske man kan anmäla för kommunens djurskyddsingspektör att hunden inte mår bra.

Men varför i all värld tog du inte med dig hunden när du stack?

Tyvär så är det inte så enkelt eftersom han kan säga att hon har lämnat hunden där sen spelar det ingen roll om det är hon eller han som står på papprena.... Tyvärr :( !
Och att hunden har det tråkigt och biter i massa grejer hjälper inte så mycket eftersom det inte ansers som plågeri för djuret :mad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 420
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar