Jag blir så orolig.

YlvaG

Trådstartare
Har en nära vän nu som inte har BF förrens om 12 veckor. Och nu har hon ev. börjat få förverkar och bebis är påväg nedåt. Kan det kännas som förverkar när bebis lägger sig i läge? Hon är orolig och skulle ringa sin kontakt person nu och prata lite.

Jag är totalhispig inför det här hela. Jag känner mig nästan som en nervös pappa eller nånting.
 
Sv: Jag blir så orolig.

Förvärkar kan komma lite närsom under graviditeten. (Jag fick mina första i v. 23, gissa om jag fick multipla hjärtattacker!) Så längde de inte är ihållande ska det inte vara någon fara.

Att sätta sig och varva ned brukar hjälpa, ger det sig inte, eller om det börjar trappas upp ska man omgående ringa och rådfråga, eller åka in på undersökning.

Kan tilllägga att dagen som Li trillade ned och fixerades var rent fördjävlig! :D
 
Sv: Jag blir så orolig.

Ca 12 veckor innan jag hade BF så fick jag värkar och fick då åka in till förlossningen. Där gjorde de en undersökning, där de kände att Arvids huvud stod jätte lågt. Jag fick bricanyl (stannar av värkarna), och blev sjukskriven.

Arvid stannade kvar tills 6 dagar efter BF, och mådde bara fint.

Är hon orolig så kan hon alltid ringa förlossningen, då kan de avgöra om hon behöver komma in på en koll.

Vanliga förvärkar är dock inget farligt
 
Sv: Jag blir så orolig.

Hon har pratat med förlossningen som ville att hon skulle komma in så hennes kontaktperson skulle komma och hämta henne. hon skulle ringa när hon fick veta något.
jag har försökt tipsa med våtvarm handduk osv under tiden men kommer inte på så mycket. jag kan inget om sånt här. så nu är det bara att hålla tummarna för att allting ser okej ut när dom kommer in och att bebis stannar inne iaf ett litet tag till ;)
 
Sv: Jag blir så orolig.

Min bebis lade sig nog nedåt ca 12 veckor innan.

Jag har haft en riktigt förvärksattack och då hjälpte ett varm bad! Det blev bra nästan direkt.

Men det är ändå skönt att kolla upp om man blir orolig :)

Jag har haft jättemycket sammandragningar länge eftersom att haft så pass tungt jobb (jag har inte klarat av att dra ned på takten) Det blev riktigt mycket efter att bebis vänt sig.
 
Sv: Jag blir så orolig.

*andas ut*

Nu är hon hemma igen. Hon fick göra ett UL och allting var bra med bebis tol :bow: Lite sammandragningar och en bebis sin rör sig nedåt :D
 
Sv: Jag blir så orolig.

För mig gick det nästan över en natt från att ha orkat hur mycket som helst till att knappt kunna gå i en trappa när bebis vände sig!!

Så skönt att det gick bra!!
 
Sv: Jag blir så orolig.

Jag har haft förvärkar nästan dagligen i säkert.. 8 veckor kanske?
Ska tydligen inte vara någon fara, men jag förstår att man blir orolig.
Men allting kommer nog att gå hur fint som helst ska du se.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 229
Senast: Modest
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 330
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 831
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 630

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp