Jag blir galen på mina inhysta

Sv: Jag blir galen på mina inhysta

Ja det tog jag verkligen förgivet att de vet vad du tycker.
Men stan är liten och de kanske inte gillar att du tar upp problemet med alla andra människor?

Strunt samma.

Men vad ska du göra åt konflikten nu då? Har du någon plan ? Eller ville du bara ha lite medhåll och skriva av dig?

Känns som om jag tjatar öronen av dom redan tyvärr.

Jag har inte på några sätt "regler"som inte går att följa utan det är mer sunt förnuft...

Jag fick vid mer än 1 tillfälle rikiga utbrått så jag skrek riktigt på en av de som hyrde box. Jag tog i från tårna och gapande om vad jag ansåg om personen i fråga.

De personen o jag va dels olika i kemi. Sen skar det sej då hon inte va lika framåt och tydlig som jag. Hon klarade inte min raka och ärliga sida. Och jag klarade inte att få höra vad som sas bakom ryggen på mej. Så tjejen flyttade.

Ja det tog jag verkligen förgivet att de vet vad du tycker.
Men stan är liten och de kanske inte gillar att du tar upp problemet med alla andra människor?

Strunt samma.

Men vad ska du göra åt konflikten nu då? Har du någon plan ? Eller ville du bara ha lite medhåll och skriva av dig?

Just nu vet jag faktiskt inte vad jag ska göra då det inte känns som om det hjälper med stallmöten och tillsägelser.
Periodvis är det toppen men just nu är det mkt tufft.

Tja,ingen av mina inhysta sitter här och snurrar och desutom vet dom vad jag tycker så...

Är du verkligen säker på det?

Min fd hresvärd är nog lika säker som dig, jag läser mycket skit av denn* här och all galla denna spyr ur sig är vidrig och dessutom ofta osann, men jag samlar på mig och en dag kommer jag ställa denn* för väggen, innan dessa kommer jag infomera de nya hyresgästerna vad som skrivs även om dem, jag har svårt att tro att de är så hemska som de beskrivs här då jag känner dem ganska väl och likaså min fd stallägare.

Jag fick vid mer än 1 tillfälle rikiga utbrått så jag skrek riktigt på en av de som hyrde box. Jag tog i från tårna och gapande om vad jag ansåg om personen i fråga.

Oj, själv anser jag att ingen som kommer till ett stall (varken ägaren eller de inackorderade) ska finna sig i att någon gapar på en.:devil:
Man ska kunna vara säker på att åsikter framförs på ett normalt sett, som inhyrd ska man inte behöva vara nervös för utbrott av vare sig stallägare eller andra inackorderade.
Och stallägare ska förvänta sig samma respekt från andra människor.

Senast ändrad av en moderator:

gap och skrik tror jag inte heller på.Men alla är ju olika i sina sätt att framföra sina synpunkter.

Kan man inte resonera utan att gapa då har man oftast många andra problem...:angel::devil:

Oj, själv anser jag att ingen som kommer till ett stall (varken ägaren eller de inackorderade) ska finna sig i att någon gapar på en.:devil:
Man ska kunna vara säker på att åsikter framförs på ett normalt sett, som inhyrd ska man inte behöva vara nervös för utbrott av vare sig stallägare eller andra inackorderade.

När reglerna är klockrena och en person vägrar ta dom till sig och göra det den ska och inte lyssnar på påminnelser om dessa regler som på intet sätt är överdrivna...då skulle även jag höja rösten till slut och avsluta personens hyreskontrakt.:cool: Jag känner till personen ifråga och dennes slarv riskerade hästarnas hälsa och säkerhet...och fick ändå många chanser till bättring innan lady_mikes utbrott kom...:cool:

de låter nästan som om du har mig som inhyrd :o

jag vill inteh a dörrarna öppna på natten, anser att 300meter är långt för att släppa ut hästarna...

hoppas de löse rsig för dig! har inte läst hela tråden dock

Mitt stall blir inte kallt med dörrarna öppna och desutom är det bättre för hoshästen med frisk luft än värme.Om man tror att häste fryser så finns det täcken.
Hagen kanske ligger en bit bort men bättre några steg längre till en bra hage än ta den lilla plätten utanför stallet som ändå kommer att bli upptrampad och lerig i vinter.Synd att förstöra den redan nu...

Usch, jag hatar att ha inhyrda emellanåt jag också. Det är bara så att det är skillnad på hästmänniskor och hästfolk och det är skitsvårt att veta vem man ska acceptera. Säger reglerna att det är på ett sätt är det så det ska vara, annars funkar det inte. Du kan inte hota med att slänga ut dem eller nåt? Det behöver ju inte vara så som du har det nu.
Ang. stalldörren kan man knappt ha den stängd på nätterna. Det blir så extremt instängt och varmt i stallet nattetid så vi har delade dörrar och den översta är i princip alltid öppen, speciellt när hästarna är inne för att få friskare luft. Det hjälper inte mycket med en liten stallfläkt.
Städningen är en sak som hör till. Du kan inte göra upp det som att har de kratsat hovarna i gången eller nåt får de helt enkelt sopa efter sig? Eller fungerar det inte heller? Det skulle ju kunna vara en lösning som kan funka.
Det ska hur som helst inte vara en pina att åka ut till stallet av en sådan anledning. Det gör ju lätt att man tappar intresset. Du kan inte försöka ta en diskussion med dem och se vad de har för önskemål och verkligen försöka prata igenom det? T.ex hagen: Det finns inte alltid möjlighet att ställa hästarna närmare stallet, och motion är ju inte farligt. Eller sadelhängarna: Var ska de sitta då? Finns det möjlighet att hänga dit en ny sadelhängare som de står för själva? Och såklart täckena, de förstör ju garderoberna. Det går inte att hitta något att hänga upp täckena på, liknande som de har i affärerna? Det sparar ju på garderoberna och det ser mycket mindre skräpigt ut än om täckena hänger överallt. (Jag hänger själv mina på boxväggarna, men alla kanske inte vill ha det så). Dessutom är det nog mycket lättare att undvika råttor och möss i fodret. Det finns ju många lösningar. Försök att komma på dem och skriva ner det och lägg fram det till dina inhyrda så kan det nog lösa sig någorlunda vettigt. Håll en vettig diskussion.

Tusen tack för ditt svar.

Har nu bestämt mig för att ta ett möte och sätta mig ner och prata med dom och accepterar dom det inte så får dom söka nytt.
Ska sätta mig ner och fundera igenom allt och självklart ska jag hålla en vettig diskussion med dom och jag hoppas att dom kommer att kunna göra det tillbaka.

sadelhängarna, hmm ja dom får väl lämna förslag på vart dom ska sitta till dig och du får godkänna så får DOM flytta på dem..Nja...det känns som om det är mitt stall =jag som bestämmer vart sakerna ska vara och så.

ja det var ju därför jag skrev "lämna förslag på vart dom ska sitta till dig och du får godkänna"

tja. jag har själv inackorderings stall. kan bara säga att jag aldrig skulle tolerera sånt här beteende. man tar seden dit man kommer och är det dessutom kontrakt skrivet och de ignorerar det då säger jag bara: KICK THEM OUT!!! 300 meter kallar jag inte långt till hagen. både folk och fä mår bra av en promenad. har också mina stalldörrar öppna om det inte stormar. vikten av god ventilation kan inte nog understrykas. stå på dig för det är ditt stall och du bestämmer ALLTID!!! va rak mot dina hyresgäster och säg åt dom att nästa gnäll blir deras sista. må gott o lycka till.

Ja det är din åsikt. Då inte ett snällt påpekande eller raka rör och inte heller tjat går in så får det vara nog. Jag blir skitförbannad om inte mina regler följs.
Så vill inte mina inhysta finna sej i det så får de söka annat stall och box. Jag hyr inte ut boxar för att plocka efter andra. Utan jag hyr ut för att det ska underlätta för mej.

När reglerna är klockrena och en person vägrar ta dom till sig och göra det den ska och inte lyssnar på påminnelser om dessa regler som på intet sätt är överdrivna...då skulle även jag höja rösten till slut och avsluta personens hyreskontrakt.:cool: Jag känner till personen ifråga och dennes slarv riskerade hästarnas hälsa och säkerhet...och fick ändå många chanser till bättring innan lady_mikes utbrott kom...:cool:

Tack för ditt förtydligande. Glömmer att man här på buke måste skriva allt i solklar text om man inte ska få skit:angel:.. Men sen är jag en liten morrhoppa oxå;)..

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 456
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 411
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 386
Senast: Ullmerkott
·
Anläggning Hej! Ni som är inackorderade eller har inackorderingar.. Har funderingar kring både prissättning och formulering.. Jag har2 st...
2
Svar
31
· Visningar
2 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundarna parade sig-vad gör vi?
  • Kattbilder #10
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat