Jag blir galen (klåda)

Apropå yoghurt så var jag desperat och smorde med fil. Asså det blev lite uthärdligare för en stund. Men tror det mest var för att filen var kylskåpskall..det höll ju inte i sig så länge direkt :p

@Hyacinth Ja det kanske det är men ärligt talat känns det helt otroligt obekvämt för mig. Jag är väldigt privat med sånt här egentligen men idag bara fixade jag inte att krångla med anonymt nick och allt. Men jag förstår hur du menar :).

Haha nä, nåt sånt orakel vill jag inte bli :D.

Apropå yoghurt så var jag desperat och smorde med fil. Asså det blev lite uthärdligare för en stund. Men tror det mest var för att filen var kylskåpskall..det höll ju inte i sig så länge direkt :p
Säkert det oxå, men faktum är att filmjölk är det som hjälpt bäst. Rulla en tampong i filen (lagom på ett litet fat) och snabbt in. Upprepa några gånger om dagen och upprepa flera dagar och sen är det borta.
Nu var det så länge sen jag hade nån svampinfektion så jag minns inte hur lång tid det tog innan det försvann.

Har haft sån intensiv klåda en gång, blev tipsad om Daktacort som är mot fotsvamp.
Var beredd att prova allt då, och den lindrade snabbt och sedan försvann klådan helt på några dagar.
Var dock länge sedan men då var den iaf receptfri :)

En liten headsup, diflucan mister en del av sin verkan om man äter ipren samtidigt. Säger hon som dumt nog gjort det mer än en gång och därmed behövt ta en diflucan till. Står även i bipacksedeln att det kan bli ändrad effekt av diflucan, kan lugnt säga att den uteblir. Sörjer som tusan att de är receptbelagda igen.
Tycker pevaryls vagitorier som inte är depot fungerar bättre än depot. Men slår även ett slag för Active balance tabletter att peta upp, går bra att kombinera med pevarylsalva utvärtes för att lindra klådan. Är tio st per förpackning och de hjälper faktiskt väldigt bra. Tips är att ta en då och då i förebyggande syfte.

Tänkte skaffa anonymt nick men blir GALEN snart så orkar inte.

Det kliar i mitt underliv så jag blir vansinnig! Började på julafton (tack för det) och ger sig inte. Jag har inte särskilt mycket flytningar, det luktar ingenting men är rött och irriterat och kliar till förbannelse. Har aldrig haft svamp.

Har nu självbehandlat med olivolja men skiten försvinner inte. Vad gör jag? Gyn har inga tider förrän vecka 2 och 1177 säger bara "boka tid hos gyn" och ger inga ytterligare råd.

Ska jag behandla mot svamp? Mot nåt annat? Snälla hjälp jag blir galen, snart amputerar jag hela alltet.
När det kliade vansinnigt i mitt undeliv var det svamp. Kan varmt rekommendera Pevaryl, finns både som tablett man stoppar upp och som kräm, när jag köpt har jag fått både och det har hjälpt mig.
Jag trodde jag skulle bli tokig när det kändes som det brann en eld där nere.

Jag har bara haft svamp en gång. I samband med en antibiotikakur. Det var sannerligen en gång för mycket! Klådan ihop med den där otäcka känslan av att alltihop bara är en svullen äcklig gröt var sannerligen osympatisk! Hoppas diflucanen hjälper omgående!

@Amanda_F Bra att du sa det!

KL

Har haft mitt möte nu med en sympatisk appdoktor. Tog 30 sekunder och hon skrev ut diflucan åt mig. Min kära underbara make :heart är på väg hela vägen in till stan nu (med kollektivtrafik!) för att hämta ut det på Apoteket.
Härligt!
Jag har aldrig provat Kry. Men jag tänker att i dessa situationer är det ju jättebra. Ibland får man inte en tid på VC men behöver ändå få prata med någon.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag orkar inte göra ett anonymt nick, så ni som känner mig IRL läser på egen risk :D (risk för att endast kunna tänka på min fisse när...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
18 703
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17