Jag blir galen (klåda)

Det är värst vad du tycks reta dig på mig. Jag har ju inte ens gett uttryck för någon kunskap i den här tråden. Tvärtom beskrev jag hur jag skulle undvika att be om råd i @niphredil s kläder, och köra mitt eget dumdristiga race i stillhet. Detta var dock ingen rekommendation till andra, vilket jag också skrev.
Mmmmmmm...... eller hur....:up:

Till ämnet:
Om någon läser och har problem så finns det i alla fall en tråd här på Buke där det står mycket matnyttigt att läsa (det gällde förvisso de som haft problem med svamp ofta men en hel del av det som togs upp där är av intresse även vid enstaka besvär). Svamp i underlivet hos kvinnor är något som tyvärr hamnat i skymundan likt mycket annat av kvinnliga besvär.

Jag hade inte kluddat med kräm utan kört Diflucan eller (billigare) Fluconazol direkt.

Kräm har funkat tillfälligt på mig, men har alltid fått tillbaka skiten efter 1-2 veckor.
Kapsel däremot så är det bra på en gång.

Och kombinera gärna med typ Lactal Balans eller liknande.

Jag kommer också ihåg den violetta livsräddaren :love:

Det var ungefär som att dricka ett stort glas med kallt vatten när man tror man ska törsta ihjäl att bli baddad med vätskan.

Visst ja, det har du nog rätt i ... ja, jag TROR att det är samma.

Ta det lugnt med sprayandet bara...

image-1-e1477729349139.jpeg

Jag vill också minnas att den hjälpte, ja. Men kul att någon mer har erfarenhet av den, ibland har jag undrat om jag drömt för jag har aldrig hört någon annan ens nämna den.
Jag tror den finns kvar, vi har sånt på jobb när tanterna fått svamp under brösten :up: Ska jag kolla vad den heter?

Jag blir helt orolig för Niffe nu!
Jag med! Har bokat tid med appdoktorn ikväll så förhoppningsvis får jag vettig medicin utskrivet som jag kan hämta ut imorgon.

Finns viss risk att jag sätter mig på kaktusen hemma när jag kommer hem från jobbet.

Skjuuuuut mig.

Jag med! Har bokat tid med appdoktorn ikväll så förhoppningsvis får jag vettig medicin utskrivet som jag kan hämta ut imorgon.

Finns viss risk att jag sätter mig på kaktusen hemma när jag kommer hem från jobbet.

Skjuuuuut mig.

Det har ju redan sagts, och avfärdats av vissa. Men jag brukar köra på en tampong indränkt i yoghurt och smörja med yoghurt också! Det kan du ju göra tills dess!

Det har ju redan sagts, och avfärdats av vissa. Men jag brukar köra på en tampong indränkt i yoghurt och smörja med yoghurt också! Det kan du ju göra tills dess!
Jag kan tyvärr av olika skäl inte använda tampong. Annars hade jag absolut provat.

(Fy vad jag ångrar att jag inte startade tråden anonymt :arghh:)

Vilken mardröm, har du frågat efter tid på gynakuten? Då kanske du kan få monstermedicinen @mandalaki tipsade om på en gång (och bekräftelse på att det är just svamp). Jag har inte haft några svårigheter att få tid på gynakuten på Huddinge så förhoppningsvis har du möjlighet att få tid snart med. Klåda är vidrigt!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag orkar inte göra ett anonymt nick, så ni som känner mig IRL läser på egen risk :D (risk för att endast kunna tänka på min fisse när...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
18 703
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar