Tack!! Jag behöver verkligen få höra det. Tack .
Jag har inte haft problem igen, det försvann helt efter flukozanolen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack!! Jag behöver verkligen få höra det. Tack .
Generellt så ska det nog till flera faktorer innan det blir vaginism eller vestibulit, det är väldigt liten risk att du får det endast av en lång svampinfektion. Andas och försök tänka lugnt!@Miks Tack för dina tips! Känner mig dock helt uppgiven nu, jag vill inte få vaginism och vestibulit . Jag är så less på det här, på att känna mig så orolig hela tiden, på att det inte blir bättre, på att jag inte kan leva som vanligt. Jag bara orkar inte.
Olja har varit uppe flera gånger i tråden, tror att @niphredil redan använder just olivolja. Jag använder rapsolja.Generellt så ska det nog till flera faktorer innan det blir vaginism eller vestibulit, det är väldigt liten risk att du får det endast av en lång svampinfektion. Andas och försök tänka lugnt!
Ni gör ju helt rätt som avvaktar med sex tex eftersom det gör ont och är irriterat nu.
Ngt annat man kan smörja med dagligen mest för att det känns skönare och för att inte bli torr i slemhinnorna är olivolja. Jag började smörja just vid en svampinfektion för att försöka lindra under läktiden men har sen fortsatt varje dag. Mycket bra och helt ofarligt!
Ja jag såg att det var uppe i samband med tvätt men hade inte i minnet att jag läst om att smörja efteråt, ursäkta upprepningenOlja har varit uppe flera gånger i tråden, tror att @niphredil redan använder just olivolja. Jag använder rapsolja.
Du frågar inte mig men: jag nöjer mig med det. FÖR mycket olja kan kännas som att det förstärker den där svullna och brännande känslan för mig. Du får känna efter.@MiniLi Tack för ditt inlägg! Jag använder olja innan och efter dusch nu, bör jag smörja ännu oftare med det? Kommer absolut fortsätta med det när (om?) jag blir av med det här.
Du kan nog testa dig fram, det lär inte kunna bli för mycket. Jag smörjer efter dusch + varje kväll (och efter sex). Nu när det är irriterat kanske det är skönt att smörja oftare, gör det som lindrar bäst@MiniLi Tack för ditt inlägg! Jag använder olja innan och efter dusch nu, bör jag smörja ännu oftare med det? Kommer absolut fortsätta med det när (om?) jag blir av med det här.
Ja, superskönt verkligen. Är så glad över att kunna ha sex igen och ha på mig jeans om jag vill .Men gud vad skönt! Jag älskar då folk kommer tillbaka till sina trådar så man får veta hur det har gått!
Men gud, mot flukonazol alltså? Vilken grej att komma på!Ingen aning om nån bryr sig men tänkte att jag skulle uppdatera min lilla klitråd.
Jag är ÄNTLIGEN av med kliet! Svampinfektionen gick äntligen över i maj månad, jag gick alltså med kli i 4-5 månader innan det äntligen gav med sig. Jag hann byta gynekolog under tiden (den andra slutade, förhoppningsvis inte pga mig ) och den nya var SUPER, tog sig tid för mig, peppade mig och såg till att jag kunde boka akuttid när helst jag behövde.
Hon var också den som kom på att jag eventuellt var allergisk mot medicinen och skrev ut starka allergitabletter, vilket i sig gjorde enorm skillnad. Näst sista gynebesöket tyckte hon nämligen att allt såg fint ut och tyckte därför att det var märkligt att jag hade såna otroliga besvär men sa att jag skulle fortsätta kuren i väntan på resultatet av odlingen och då också ta allergitabletter. Besvären försvann då princip över natten! Så under sista kuren kan jag ha haft besvär pga allergi och inte svamp, för sista odlingen visade att svampen var borta.
Nu känner jag mig så himla lättad, det var fem riktigt tuffa månader för mig. Höll seriöst på att bli deprimerad på kuppen, särskilt som jag hade såna extrema besvär under hela tiden. Som väl är vet jag nu att OM jag får tillbaka skiten så funkar medicinen men att jag ska se till att ta den tillsammans med allergimedicin. Så ingen anledningen att gå och oroa sig .
Tack för allt pepp kära ni!
Jepp! Och jag gick ju med världens panik eftersom jag var övertygad om att medicinen inte fungerade alls för mig så det var en otrolig lättnad att få allergimedicinen och få se att jodå, medicinen har visst funkat - jag har bara inte märkt det.Men gud, mot flukonazol alltså? Vilken grej att komma på!
Jepp! Och jag gick ju med världens panik eftersom jag var övertygad om att medicinen inte fungerade alls för mig så det var en otrolig lättnad att få allergimedicinen och få se att jodå, medicinen har visst funkat - jag har bara inte märkt det.
Heja gyn .
Men gud vad skönt! Jag älskar då folk kommer tillbaka till sina trådar så man får veta hur det har gått!
Intressant! Jag PM:ar ikväll när jag kommer hem! Minns inte namnet på den.Vad fick du för allergimedicin? PMa om du hellre vill men det där lät väldigt intressant. Jag hade ju också besvär kvar trots massa flukonazol och trots att odling visade svampen var borta. Fick då kortisonsalva då de tyckte det såg irriterat och nästan eksem ut. Men kan ju vara allergi där med.
Haha!(även om det får en att låta lite väl creepy när man kommer på att man gått och funderat på @niphredil underlivsklåda då och då )
Jamen precis! Och hon var så förtroendeingivande och tog mig på allvar, det kändes som att hon verkligen brydde sig. Riktig tur hade jag som fick henne!Åh så skönt @niphredil
Bra gyn som tänkte utanför boxen, allergi hade man ju inte själv ens tänkt tanken på!