Jag blir galen (klåda)

Finns bara på alternativsajter och påstås motverka svamp och förbättra vid Alzheimer ..?

Helt riktigt, ingen ingen aning om varför det fungerar eller varför det stör sömnen. Men är man desperat nog vilket jag var då så provar man ALLT och eftersom jag tycker det lindrade då (nu har jag flukonazol på recept, alltid) så ville jag ändå tipsa om det.

Nä, det fattar väl jag också. Men vissa (inkl jag) verkar kunna göra typ alla fel man kan utan att drabbas. Och vissa gör alla rätt men drabbas ändå.
Fast ditt inlägg var lite som om du klivit in i en tråd av en svårt deprimerad och skrivit ”jag har haft en massa skit i mitt liv men har ändå aldrig ens varit ledsen :D

Svamp kan låta som ett mindre bekymmer men det är det inte. Och har man svåra problem som de den här tråden handlar om så kan man garanterat hålla sig för skratt.

Nä, det fattar väl jag också. Men vissa (inkl jag) verkar kunna göra typ alla fel man kan utan att drabbas. Och vissa gör alla rätt men drabbas ändå.

Jag har varit sån, sen fick jag svamp för första gången och det var så sjukt plågsamt.
Nu är jag petig som tusan med att inte ha tvål eller något sånt i underlivet, skräcken är ju att det kommer tillbaka.

Det är ju jättekul för dig, men jag kan lova dig, har man problem med svamp finns inte en enda gynekolog som tipsar om duschcremer.
Jag tror inte det finns nån gynekolog som rekommenderar det till folk utan problem med svamp heller. Man ökar ju risken att skaffa om man gör ”fel”.

Det är ju inte så att man får svamp av tvål, däremot gör det miljön trevligare för svamp och större risk att den får fäste. Precis som med förkylning, man blir inte förkyld av att bli kall, dock ökar det risken att få viruset eftersom det föredrar lite lägre temperatur än normaltemp.

Tvål är ju dåligt för underlivet av många anledningar, det är ju inte bara svamp som kan bli konsekvensen om man inte är rädd om sina slemhinnor..
Man kan få torra och irriterade slemhinnor, svamp, bakteriell infektion, obalans, sköra slemhinnor, underlivssmärta mm.
Vem vet, du kanske skulle märka positiv förändring om du slutade vara elak mot underlivet med duschcreme även om du inte märker problem nu :)

Jag tror inte det finns nån gynekolog som rekommenderar det till folk utan problem med svamp heller. Man ökar ju risken att skaffa om man gör ”fel”.

Det är ju inte så att man får svamp av tvål, däremot gör det miljön trevligare för svamp och större risk att den får fäste. Precis som med förkylning, man blir inte förkyld av att bli kall, dock ökar det risken att få viruset eftersom det föredrar lite lägre temperatur än normaltemp.
Japp, dessutom torkar tvål ut. Och i torr hud/torra slemhinnor med små sprickor får svampen lätt fäste.

Fast ditt inlägg var lite som om du klivit in i en tråd av en svårt deprimerad och skrivit ”jag har haft en massa skit i mitt liv men har ändå aldrig ens varit ledsen :D

Svamp kan låta som ett mindre bekymmer men det är det inte. Och har man svåra problem som de den här tråden handlar om så kan man garanterat hålla sig för skratt.
Det var andra som skrivit i princip samma sak så jag fattar inte varför du retar dig så på just mitt inlägg.

Nej, den jämförelsen funkar ju inte? Snarare när deprimerade får tusen goda råd om hur man ska må bra, som att bara man lever rätt så drabbas man inte, och nån kommer och säger att tja, jag lever på skräpmat och motionerar aldrig och mår fint (det brukar min kompis säga till mig när jag träffat på nån som talar om för mig att det minsann bara är att äta bra, sova och motionera så mår man bra). Av vad jag sett i fb-grupper verkar svamp vara en sån grej där folk skriver typ "sen jag slutade med socker och gluten och började dricka KS har jag aldrig haft svamp".

Jag har varit sån, sen fick jag svamp för första gången och det var så sjukt plågsamt.
Nu är jag petig som tusan med att inte ha tvål eller något sånt i underlivet, skräcken är ju att det kommer tillbaka.

Ja, jag antar att jag skulle skärpa mig om jag fick svamp. Eftersom jag aldrig haft det är inte rädslan för svamp tillräckligt hög för att motivera mig att göra något annorlunda.

Snarare när deprimerade får tusen goda råd om hur man ska må bra, som att bara man lever rätt så drabbas man inte, och nån kommer och säger att tja, jag lever på skräpmat och motionerar aldrig och mår fint (det brukar min kompis säga till mig när jag träffat på nån som talar om för mig att det minsann bara är att äta bra, sova och motionera så mår man bra).

Men då kanske du också kan förstå att folk med svåra svampproblem reagerar när du kommer in och garvande konstaterar att du aldrig haft svamp. Det känns liksom inte så himla kul, precis som det säkert inte känns så kul med det som du räknar upp.

End of spår för min del.

Men då kanske du också kan förstå att folk med svåra svampproblem reagerar när du kommer in och garvande konstaterar att du aldrig haft svamp. Det känns liksom inte så himla kul, precis som det säkert inte känns så kul med det som du räknar upp.

End of spår för min del.
Nej? Jag tycker det är jätteskönt när kompis säger att hon mår tipp topp trots att hon lever på skräpmat och aldrig tränar. Det är så skuldbeläggande det där att om man bara gör allt rätt så drabbas man inte.

Svamp kan låta som ett mindre bekymmer men det är det inte.
Nu är ju mina symtom inte så farliga längre (ta i trä) men jag kan inte klä mig som jag vill, är konstant orolig för att det inte ska försvinna och kan inte ha sex. Det är gräsligt jobbigt.

@Niyama Jag kan inte alls se varför du tycker att det är rimligt eller roligt att komma in här och skriva som du gör. Det hjälper noll och nada för oss som faktiskt har besvär att höra om hur du minsann aldrig haft några. Det hade inte jag heller förrän jag 31 år gammal helt plötsligt fick det.

Men om det roar dig så kör på, jag kommer dock varken läsa eller svara.

Men om det roar dig så kör på, jag kommer dock varken läsa eller svara.
Nej, det roar inte mig? Alltså innan jag skrev hade det skrivits inlägg som sa typ samma sak, utan reaktioner så jag vet inte varför ni måste hugga på mitt?

Jag har redan förklarat varför jag skrev som jag gjorde.

Nej, det roar inte mig? Alltså innan jag skrev hade det skrivits inlägg som sa typ samma sak, utan reaktioner så jag vet inte varför ni måste hugga på mitt?

Jag har redan förklarat varför jag skrev som jag gjorde.
Jag hittar faktiskt ingen mer än du i tråden som kommit in och med ett garv konstaterat att hon aldrig haft svamp.

Jag hittar faktiskt ingen mer än du i tråden som kommit in och med ett garv konstaterat att hon aldrig haft svamp.
Men herregud, var det inte uppenbart att " :D " var för att jag uppenbarligen gör totalfel? Och nu har jag förklarat varför jag skrev som jag gjorde, vill ni fortsätta kölhala mig så visst, men jag pallar inte delta.

Här är inlägget, om det nu är viktigt att reda ut:
http://www.bukefalos.com/threads/jag-blir-galen-klada.1457223/page-18#post-18493643

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag orkar inte göra ett anonymt nick, så ni som känner mig IRL läser på egen risk :D (risk för att endast kunna tänka på min fisse när...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
18 703
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA