Men tramsa ...Du kan kolla ditt blodsocker på apoteket och igen, jag riktade mig inte enbart till TS.
Jag är helt införstådd med att du tycker det var ett dåligt råd och att jag borde läst igenom tråden noggrannare för att se att TS betackat sig för råd eller historier som kan tänkas skrämmas. Det var inte min mening att skrämmas och när jag läste att återkommande svampinfektioner kan vara ett tidigt tecken på högt blodsocker så skrev jag in det här som en upplysning.
Vad är det du vill att jag ska skriva? Att min absoluta intention var att förstöra för TS, jaga upp alla i tråden, få dom att skakande och gråtande lägga sig i fosterställning av rädsla för att deras svampinfektion är ett tecken på diabetes typ 2, eftersom jag är en ond, ond människa som vill att andra människor ska må dåligt? Jag må vara en hopplös besserwisser men jag är inte genom elak.
Jag tycker helt enkelt att man alltid ska vara väldigt försiktig med "det kan vara tecken på" - om man inte har speciell kunskap om det det gäller. Att man bara råkat hitta något på google är inte sådan speciell kunskap. Bland det värre i genren jag sett var någon här som fått blåmärken och en person svarade "det kan vara leukemi". Som om någon har ont i halsen och får svaret "det kan vara strupcancer". Visst kan det vara det, men rätt många diagnoser är rimligare.
Jag är säkert överkänslig om det här eftersom jag är hypokondriker, men tycker ändå att lite försiktighet är av godo.
Dock är det bra upplysning generellt att blodsockret går att kolla på apoteket. Jag skulle dock inte göra det pga svamp - om jag inte hade fler symtom som skulle kunna tyda på diabetes.