Jag blir galen (klåda)

@Petruska Nä, går jag med det här i två veckor kommer jag ha slitit ut hela jävla innanmätet innan jag kommer till gyn :arghh:.
Slitit ut innanmätet och hamnat på låst psykiatrisk avdelning, i värsta fall i tvångströja. Det är vad som oroar mig. Du vet typ historiska bilder med hysteriska/galna kvinnor.

Om du beskriver ditt lidande för apotekspersonalen, så har de säkert något trovärdigt åt dig. De kommer inte att säga att du bara är sjåpig, och de kommer inte att skicka dig till den låsta avdelningen som första åtgärd.

Dröm om den oskuldsfulla tid då mina väninnor och jag tipsade varandra om att bota svamp med yoghurt. Har svampen blivit mer aggressiv sedan dess, eller är det väninnorna som har blivit det?

Jag kan inte förmå mig att gå med en binda indränkt i yoghurt. Jag ville bara KLIA!

@niphredil jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Två gånger faktiskt. Den ena ursäkten är för att jag skrämde upp dig. Det var absolut inte min mening. Utan tvärtom. Jag ville inte att du skulle känna en rädsla för att behandla svampen pga den skräckpropaganda som skrivits här om salvor. Detta för att du skulle låta bli att använda en kur som är snabb, effektiv och till största delen problemfri när det kommer till ditt fall. Att jag tog upp att det kan finnas en risk med att gå med obehandlad svamp är för att det finns risker med allt (även om det är liten) och jag ville inte bli anklagad för att mörka något. Eller för att inte skriva exakt allt.

Tyvärr blev inte resultatet det jag menade utan delt helt omvända. Det ber jag som sagt jättemycket om ursäkt för :)

Min andra ursäkt är att min första ursäkt var så lam. Jag var då så irriterad över att bli uppfostrad av andra att den irritationen påverkade min första ursäkt till dig.

Ska jag kolla om jag hittar min diflucan så kan du få den idag?
Men jaaaaa tack!! Om det går vore det fantastiskt!!!

Jag är typ fem minuter från din stadsdel så kan susa förbi direkt efter jobbet! Kan även ge dig min förstfödda i framtiden etc om du vill! OBS har fula byxor på mig idag (för att fläkta!) så döm mig inte. Är egentlig jättecool och piffig!

Nu ska vi se.

@niphredil har inte ens antytt att hon tänker stå ut med det här i två veckor.

Jag har skrivit två inlägg i den här tråden. Det ena handlar om hur - säkert dumdristigt - jag skulle ha gjort i TS kläder. Om du fick det inlägget till att handla om att jag visar upp min duktighet, så är du rätt fantasifull, faktiskt.

Det andra härrör sig från ett tillfälle då jag hade anledning att ringa till 1177 för att fråga om klåda, och jag åberopade just att klåda är så vidrigt att risken för att någon skulle stå ut ohälsosamt länge är rätt liten. Eftersom man inte står ut. Jag är extremt smärttålig, och jag står inte ut, tex.
Som jag skrev i tidigare inlägg till dig så skrevs det att man inte skall behandla med salva utan att bli undersökt. Tiden för att bli undersökt var om två veckor. Nu är det så att jag inte kan läsa folks tankar om dom inte står mittemot mig. Dessutom kan det finnas andra som läser tråden som plågar sig onödigt länge bara för att någon skrivit att de kan få vestibulit av att använda salva en gång om de inte har svamp.

Och ja det finns dom som går längre än några få dagar. En av anledningarna är just rädsla för salvorna som finns på apoteket och de provar den ena verkningslösa hemmakuren efter den andra. Och nej svamp går inte alltid över av sig själv. Och ja du är rätt så duktig på att försöka visa hur duktig du är.

Och ja du är rätt så duktig på att försöka visa hur duktig du är.

hqdefault.jpg

Apropå rotborstar: någon gång i forntiden blev jag penslad med gentianaviolett av en gynekolog. Det skulle hjälpa mot svamp. Jag låg i en gynstol medan hon dränkte in alltihop i starkt mörklila vätska.

När jag sedan skulle klä på mig - med rejäl binda - så såg jag att färgen hade runnit bakåt och formade en stor lila cirkel i rumpan. Jag såg ut som en tvättbjörn :crazy:

När jag kom hem försökte jag gnugga med tvål och vatten, hjälpte inte. Så jag tog - Svinto :angel:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag orkar inte göra ett anonymt nick, så ni som känner mig IRL läser på egen risk :D (risk för att endast kunna tänka på min fisse när...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
18 703
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar