Jag blir galen (klåda)

Jo, det är exakt det du gör. Hade du läst tråden hade det varit uppenbart att jag inte hade gått med den här skiten i två veckor och lidit.

Men skit samma, har noll intresse av att tjafsa om det här. Du har fått dela med dig av dina fakta så tack så mycket och det räcker nu.
Du får en massa skrämselpropaganda om att du riskerar att få vestibulit pga att du får en behandling och då tycker du att jag skrämmer upp dig? Vad exakt är det jag skrivit som är så uppskrämmande? Är det att det finns risker med att gå länge med obehandlad svamp även om den är liten?

Då ber jag om ursäkt jag staplade bara upp de kända fakta som finns så känslolöst som möjligt just för att väga upp den skrämselpropaganda du fått innan.

Du får en massa skrämselpropaganda om att du riskerar att få vestibulit pga att du får en behandling och då tycker du att jag skrämmer upp dig? Vad exakt är det jag skrivit som är så uppskrämmande? Är det att det finns risker med att gå länge med obehandlad svamp även om den är liten?

Då ber jag om ursäkt jag staplade bara upp de kända fakta som finns så känslolöst som möjligt just för att väga upp den skrämselpropaganda du fått innan.
Men du, hon har redan sagt att du skrämmer upp henne. Då är det väl bättre att släppa taget?

Lita på 1177 och var inte rädd, svamp är mest jävligt jobbigt. Internet är fullt av folk som säger sig ha fakta.
Nu vill jag inte skrämma upp någon mer men att gå en längre tid med obehandlad svamp kan ge problem precis som att behandla svamp i underlivet gång på gång med tex canesten. Men risken är liten i båda fallen även om den finns.

Ser att du fått massa bra råd men här kommer ett från mig med: fet salva lindrar klådan. Så har en inte möjlighet att köpa på sig massa grejer direkt kan en ta en stor klick typ idominsalva för att överleva tills annat är inköpt.

Mvh fick svamp på klassresa i fjällen.

Jag vet att man brukar börja med enklare varianter. Och enligt min erfarenhet hjälper de inte skit. Däremot riskerar man svåra problem med slemhinnorna vid långvarig användning av vagitorier.

Jag har ätit Diflucan i flera år utan minsta biverkning. En läkarkompis tipsade vid ett tillfälle om långtidsbehandling med en kapsel i veckan.

Ditt tips räddade mig om du kommer ihåg.

@niphredil lider med dig, jag skulle gå all in, jag har haft svamp en gång och ville klia med en rotborste i ren desperation. Diflucan och det var klifritt dagen efter.

Nu vill jag inte skrämma upp någon mer men att gå en längre tid med obehandlad svamp kan ge problem precis som att behandla svamp i underlivet gång på gång med tex canesten. Men risken är liten i båda fallen även om den finns.
Men @niphredil har ju inte gått någon längre tid. Som hon beskriver klådan skulle det ju dessutom innebära akuta risker för hennes mentala hälsa att göra det. Jag uppfattar det som helt omöjligt att gå med sådana symtom längre tid än ett par dygn eller så. Man står helt enkelt inte ut. Exakt där befinner sig ju uppenbarligen @niphredil .

Min erfarenhet är också att 1177 är väldigt förstående när det gäller just svår klåda, även i de fall orsaken är helt harmlös och går över av sig själv. Klåda är helt enkelt fruktansvärt påfrestande.

Men @niphredil har ju inte gått någon längre tid. Som hon beskriver klådan skulle det ju dessutom innebära akuta risker för hennes mentala hälsa att göra det. Jag uppfattar det som helt omöjligt att gå med sådana symtom längre tid än ett par dygn eller så. Man står helt enkelt inte ut. Exakt där befinner sig ju uppenbarligen @niphredil .

Min erfarenhet är också att 1177 är väldigt förstående när det gäller just svår klåda, även i de fall orsaken är helt harmlös och går över av sig själv. Klåda är helt enkelt fruktansvärt påfrestande.
Nej men hon fick ju en tid för att kolla upp det först om två veckor och det skrevs här att man inte skall behandla mot svamp om man inte visste att det var svamp så därav min kommentar om att man inte skall gå en längre tid.

Jag vet att du tycker att du kan det mesta och gärna kommer in och skall visa hur duktig och kunnig du är om allt men nu kan det ju faktiskt vara så att du faktiskt inte har all kunskap om allt och att det finns mer kunskap att hämta en det lilla du googlade fram på 1177?

Nej men hon fick ju en tid för att kolla upp det först om två veckor och det skrevs här att man inte skall behandla mot svamp om man inte visste att det var svamp så därav min kommentar om att man inte skall gå en längre tid.

Jag vet att du tycker att du kan det mesta och gärna kommer in och skall visa hur duktig och kunnig du är om allt men nu kan det ju faktiskt vara så att du faktiskt inte har all kunskap om allt och att det finns mer kunskap att hämta en det lilla du googlade fram på 1177?
Nu ska vi se.

@niphredil har inte ens antytt att hon tänker stå ut med det här i två veckor.

Jag har skrivit två inlägg i den här tråden. Det ena handlar om hur - säkert dumdristigt - jag skulle ha gjort i TS kläder. Om du fick det inlägget till att handla om att jag visar upp min duktighet, så är du rätt fantasifull, faktiskt.

Det andra härrör sig från ett tillfälle då jag hade anledning att ringa till 1177 för att fråga om klåda, och jag åberopade just att klåda är så vidrigt att risken för att någon skulle stå ut ohälsosamt länge är rätt liten. Eftersom man inte står ut. Jag är extremt smärttålig, och jag står inte ut, tex.

Så du tycker inte att jag skall få förklara mig eller be om ursäkt? Nästa gång skall jag komma ihåg att fråga dig om lov innan.
Fast du ber ju inte om ursäkt, du är ju bara otrevlig och tjafsig och fortsätter på samma sätt. Jag har fattat vad du vill säga, du behöver inte fortsätta veva.

Jag blir uppskrämd av det du skriver, säger det till dig och då borde du rimligtvis svara "sorry, menade väl men då släpper jag det spåret". Det är liksom så man gör.

@Petruska Nä, går jag med det här i två veckor kommer jag ha slitit ut hela jävla innanmätet innan jag kommer till gyn :arghh:.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag orkar inte göra ett anonymt nick, så ni som känner mig IRL läser på egen risk :D (risk för att endast kunna tänka på min fisse när...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
18 703
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar