Jag blir galen (klåda)

Haha! Det ger lite hippiekänsla. Jag kan inte säga varken bu eller bä då jag peppar peppar bara drabbats en gång i tonåren och fick död på det med barnolja på order av bm.

Vill tillägga att jag oftast är så långt från en hippie man kan vara, speciellt i medicinska frågor. Fast jag kanske får omvärdera det här, en tampong i yoghurt kanske gör mig till en hippie ändå? :nailbiting:

Är det nu du vill att jag ska fråga EXAKT varför du inte kan använda tampong, och sedan svara att min granne hade samma problem och då googlade jag på 1177 och kom fram till att du VISST kan använda tampong?
Precis, det är exakt vad jag vill! :rofl:
Men alltså allvarligt, tycker ni verkligen att klåda i underlivet (som jag håller med om är vidrigt) hör hemma på akuten?? :crazy:
Vem pratar du med?

Jag hade kört på @Marvin s tips, hon är iallafall läkare..
Jo absolut men jag smörjer väldigt ogärna med något som kommer svida. Då provar jag hellre annat först.

Och jaaa i äkta Buke-anda får jag väl skylla mig själv som BARA SÄGER NEJ TILL ALLT men jag kommer inte smörja med nåt som gör ont bara för att bukefalister ska se mig som en positiv, lösningsorienterad tjej :p.

Men alltså allvarligt, tycker ni verkligen att klåda i underlivet (som jag håller med om är vidrigt) hör hemma på akuten?? :crazy:
Om väntetiden är 2 veckor för ett besök och väntetiden skulle kunna vara en risk för "vad det nu var för besvär" är det väl inte fel att fråga 1177 som jag har för mig förmedlade kontakten med gynakuten här (var ett par år sedan) om man skulle vara välkommen dit. Antingen säger de ja eller så säger de nej ? Frågan är fri har jag alltid hört :p sen hade jag nog inte farit dit och satt mig och väntat, det gör jag inte oavsett om det är "vanlig" akut eller gynakut jag ska till.

Och som tillägg, jag var inte på akuten för klåda så har vi gjort klart det. Det var 1177 som hänvisade mig till akuten för besvären jag hade då (som jag själv inte såg som så akuta att jag behövde åka på en gång men ville fråga om).

Senast ändrad:
Den där lila vätskan är helt topp mot svamphelvetet! Men de finns inte kvar nu vad jag förstår. @niphredil du har min fulla sympati, det finns inget vidrigare, men jag tyckte att när det va som värst så hade jag tajta trosor på mig i stället för luftiga byxor. Inte bra på längre sikt men där du är nu bryr man sig inte ett skit utan bönar bara att det nångång slutar.
Jag tror den finns kvar, vi har sånt på jobb när tanterna fått svamp under brösten :up: Ska jag kolla vad den heter?
Den finns kvar, heter Metylrosanilin och är beställningsvara på apoteket. (receptbelagt givetvis, används ofta av personer med stomi, för att behandla hudirritation runt stomin...)
Är det samma sak som sån där blålila sårsprej som finns i hästsportaffärer?

I så fall är ju saken biff!
Visst ja, det har du nog rätt i ... ja, jag TROR att det är samma.
Den blå färgen i sårsprayen är metylrosanilin, men sprayen innehåller fler desinficerande ämnen också. Och jag har svårt att tänka mig att halten metylrosanilin är särskilt hög i sårspray man kan köpa i vilken djuraffär som helst, när det är en artikel som inte står i lagerhyllorna ens hos apotekens leverantörer utan bara tillverkas på beställning.

Om du har tid med Kry ikväll så kanske de kan skriva ut något och att du sedan kan åka till apotek som är dygnet-runt-öppet? Så du får sova i natt?
Ja, det får nog bli så. Har en sen tid men min man åker nog och hämtar ut det åt mig efteråt. Kommer dock bara be honom om det verkligen är kris och inte lugnat sig alls.

Första gången jag hörde talas om yoghurt hade jag bara hallonyoghurt hemma. Jag körde på det. (Men inte fan hjälpte det)
Haha.. ja första gången jag läste om det så fick jag upp en bild i huvudet av just yoghurt med fruktsmak..

TIll er som vet;
Men är det typ grekisk yoghurt eller är det den yoghurten jag äter till frukost? :confused:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag orkar inte göra ett anonymt nick, så ni som känner mig IRL läser på egen risk :D (risk för att endast kunna tänka på min fisse när...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
18 703
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar