Jag blir galen (klåda)

Alltså, om du skulle läsa gravidtrådarna skulle du nog inte tycka du skrev om något pinsamt problem längre :laugh:. De flesta kvinnor har nog haft problem av svamp någon gång...

Alltså, om du skulle läsa gravidtrådarna skulle du nog inte tycka du skrev om något pinsamt problem längre :laugh:. De flesta kvinnor har nog haft problem av svamp någon gång...
Jag har läst gravidttrådar och jag vet att många kvinnor haft svamp. Det förändrar inte vad jag känner mig bekväm med att berätta om mig själv här inne.

Jag har läst gravidttrådar och jag vet att många kvinnor haft svamp. Det förändrar inte vad jag känner mig bekväm med att berätta om mig själv här inne.

Ok jag menade att det det fanns fler och värre saker än svamp som kunde vara mer pinsamt och på ett humoristisk sätt (som nog inte då ändå framgick eller tolkades av dig att det var humoristiskt och stöttande menat) eftersom det pratas om både det ena och det andra där, och försökte få dig att känna dig bättre med att ha delat med dig av det så du slapp känna så att du delat för mycket. Jag skulle kanske inte gjort det om jag visste du tar det på fel eller ett negativt sätt som jag tolkar du gjorde genom ditt svar. Och att svamp är väldigt vanligt så nog inget de flesta skulle tänka att var så privat. Ville få dig känna dig lite bättre bara. Jag tycker inte det är en stor grej med svamp, de flesta av mina vänner brukar beklaga sig till mig om de haft det så jag är van att folk är öppna om att ha svamp och att det kanske inte ses som en så privat sak eftersom det är så vanligt. Att du känner så är som det är såklart och du får fortsätta känna så. Ville bara påpeka att många andra nog inte tycker något negativt eller skämmigt om att du delade med dig, snarare tvärtom. :heart

Senast ändrad:
Jag tänker snarare att folk givetvis får skriva vad de vill, men kroppsliga detaljer på den nivån som i gravidtrådarna är det helt obegripligt för mig att man vill dela med sig av. Jag tycker att det är gränslöst på ett svårbegripligt sätt.

Att ta de trådarna till förebild känns kort sagt avlägset. Jag tycker att Niffes inställning är mer rimlig, faktiskt. Och hon sköter det ju snyggt och diskret här!

En rejäl klick naturell yoghurt på en binda över natten och byta så länge det behövas har fungerat för mig vid klåda. Fast vet ju inte om det var svamp eftersom jag inte var till gyn.
En gång har jag på läkares rekommendation behandlat med Pevaryl med såna där pappersrör som man för in salvan med men påföljande gånger använde jag yoghurt som fungerade minst lika bra.

Och att svamp är väldigt vanligt så nog inget de flesta skulle tänka att var så privat. Ville få dig känna dig lite bättre bara. Jag tycker inte det är en stor grej med svamp
Jag förstår det och det var snällt av dig men jag vet ju såklart att svamp är vanligt. Jag vet också att det finns människor som är jättebekväma med att skriva om väldigt privata och intima saker på nätet. Det hjälper inte mig dock för jag är inte den typen av person. Vad jag talar med mina närmaste vänner och min syster om är nåt helt annat än vad jag skulle sätta mig och skriva om på Buke.

Graviditetstrådarna på Buke är nog så långt från mig som man kan komma, jag kan seriöst inte föreställa mig att sitta och skriva om så intima saker på ett forum där vem som helst kan läsa (och en del vet vem jag är). Sånt skulle jag ta min syrra eller nån kompis som också är mamma, om jag hade frågor eller så.

Each to their own :).

Jag förstår det och det var snällt av dig men jag vet ju såklart att svamp är vanligt. Jag vet också att det finns människor som är jättebekväma med att skriva om väldigt privata och intima saker på nätet. Det hjälper inte mig dock för jag är inte den typen av person. Vad jag talar med mina närmaste vänner och min syster om är nåt helt annat än vad jag skulle sätta mig och skriva om på Buke.

Graviditetstrådarna på Buke är nog så långt från mig som man kan komma, jag kan seriöst inte föreställa mig att sitta och skriva om så intima saker på ett forum där vem som helst kan läsa (och en del vet vem jag är). Sånt skulle jag ta min syrra eller nån kompis som också är mamma, om jag hade frågor eller så.

Som det nämns i tråden så har jag ochså hört att svampmedel som säljs på apotek inte är det bästa för fittan. Jag fick pga. ny partner svamp vid ett flertal gånger ibörjan av vår relation. Jag/vi behandlade oss med ren filmjölk. Jag hade den spruta som jag "sköt" in filen med. Alltså ingen tampong. Så olja i mynningen och en massa fil runt om. Funka hur bra som helst.

Som det nämns i tråden så har jag ochså hört att svampmedel som säljs på apotek inte är det bästa för fittan. Jag fick pga. ny partner svamp vid ett flertal gånger ibörjan av vår relation. Jag/vi behandlade oss med ren filmjölk. Jag hade den spruta som jag "sköt" in filen med. Alltså ingen tampong. Så olja i mynningen och en massa fil runt om. Funka hur bra som helst.
Det låter ju väldigt spännande att mosa in filmjölk i hela fiffi men det verkar ju vara grejen :p jag ska komma ihåg det om jag råkar ut för eländet igen!

Jag tänker snarare att folk givetvis får skriva vad de vill, men kroppsliga detaljer på den nivån som i gravidtrådarna är det helt obegripligt för mig att man vill dela med sig av. Jag tycker att det är gränslöst på ett svårbegripligt sätt.

Att ta de trådarna till förebild känns kort sagt avlägset. Jag tycker att Niffes inställning är mer rimlig, faktiskt. Och hon sköter det ju snyggt och diskret här!
Hur menar du med gränslöst? Gränslöst mot vem?

Ja jag menade ju precis det att det kan bli lite väl privat i de trådarna kanske..
Men förstår det samtidigt för ibland kan man vara orolig. Jag hade inte heller skrivit om privata saker oanonym.

Jag är precis likadan :).

Niffe! :eek::eek::eek:

Läser just i en bokgrupp: "Pojken på bron av M. R Carey är en forsättning på Flickan med gåvorna. En verkligt dyster framtid där en svampinfektion förvandlar människor till zombies. Om jag bortser från den osannolika inkubationstiden på några sekunder, tycker jag boken är intressant."

Se uuuuupp! :cry:

(Jag vet dock inte om jag tycker att just den osannolika inkubationstiden är det mest problematiska i den handlingen :laugh:)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag orkar inte göra ett anonymt nick, så ni som känner mig IRL läser på egen risk :D (risk för att endast kunna tänka på min fisse när...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
18 703
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar