Jag blir galen (klåda)

Jag har för tillfället också ett väldigt olyckligt underliv, så testade Kry-appen för att förhoppningsvis få utskrivet Diflucan.
Behandlade med Pevaryl för några dagar sedan, men det gjorde knappt någon skillnad. Och Pevaryl-krämen gjorde bara symptomen värre.

Tydligen hanterar läkarna på Kry inte längre svamp i underlivet, så det var 250 kr i sjön för min del. Kan vara bra för andra som läser tråden att veta.

Jag lyckas inte få tag i någon tid för undersökning idag, så får försöka överleva helgen genom att lindra besvären så gott det går. Kommer bli en outhärdlig helg :(

Hoppas nya kuren hjälper så du får bli helt frisk! Jag undrar dock hur man kan se vilken sorts svamp det är, syns det på utslagen eller gör man någon sorts snabbodling?
Man kan odla men jag har intevblivit det trots återkommande brsvär, de har tittat på utstryk i mikroskop däremot. Jag skulle tror att niffes doktror drog slutsatsen aggressiv utifrån hur kraftig infektionen var trots nylig Diflucankur.

Utslag får man inte av svamp.

• Gilla
Reactions: Sar
Jag har för tillfället också ett väldigt olyckligt underliv, så testade Kry-appen för att förhoppningsvis få utskrivet Diflucan.
Behandlade med Pevaryl för några dagar sedan, men det gjorde knappt någon skillnad. Och Pevaryl-krämen gjorde bara symptomen värre.

Tydligen hanterar läkarna på Kry inte längre svamp i underlivet, så det var 250 kr i sjön för min del. Kan vara bra för andra som läser tråden att veta.

Jag lyckas inte få tag i någon tid för undersökning idag, så får försöka överleva helgen genom att lindra besvären så gott det går. Kommer bli en outhärdlig helg :(
Bra upplysning. Skit också, men det var ju bara att vänta. Diflucan blev receptbelagt igen pga risk för resistensutveckling, och just resistensutveckling (av antibiotika) gör att Läkemedelsverket håller ett öga på Kry.

Åh vilken otur! Jag lider verkligen med dig! Fy fan vad värdelöst det är att man inte kan få en jävla gyntid alltså, det är helt orimligt dåligt!

Låna min tråd att beklaga dig i om du behöver <3

Bra upplysning. Skit också, men det var ju bara att vänta. Diflucan blev receptbelagt igen pga risk för resistensutveckling, och just resistensutveckling (av antibiotika) gör att Läkemedelsverket håller ett öga på Kry.
Ja precis. Väldigt synd, men väntat.

Åh vilken otur! Jag lider verkligen med dig! Fy fan vad värdelöst det är att man inte kan få en jävla gyntid alltså, det är helt orimligt dåligt!

Låna min tråd att beklaga dig i om du behöver :heart
Det är så kasst!
Gynakuten känns ju som helt fel vårdinrättning för svampbesvär, men det hade varit mitt enda alternativ om jag skulle få hjälp igår. Riktigt jäkla uselt! Biter istället ihop under helgen och söker vård på måndag.

Tack :heart

Hoppas att du snart blir av med dina besvär. Svamp i underlivet är verkligen riktigt, rikrigt jobbigt :down:

Tack hörrni! :heart Jag uppskattar er sympati och engagemang!
Kanske helt irrelevant, men jag slänger in det eftersom jag inte vetdin historik. Jag fick återkommande svampinfektioner ett tag och det var helt hopplöst. Det visade sig sedan att jag käkade för starka p-piller, de passade helt enkelt inte min kropp. Mina slemhinnor torkade ut. När jag slutade med de pillrena blev jag bra igen.

Nu äter jag andra p-piller som fungerar, men har jag för mycket sex utan glidmedel kommer svampen som ett brev på posten. :) Så använd glidmedel är mitt råd.

@Ramona Jag ska sluta med p-pillren faktiskt, vill inte riskera att det ens finns minsta möjlighet att få svamp på grund av dem.

Tack för dina tips :).

Hoppas nya kuren hjälper så du får bli helt frisk! Jag undrar dock hur man kan se vilken sorts svamp det är, syns det på utslagen eller gör man någon sorts snabbodling?

Man tittar efter svampen i mikroskop i samband med besöket men man kan också odla om man behöver undersöka svampens resistensmönster mot läkemedel. Ang svampart så är det en sort (Candida Albicans) som utgör absolut majoritet, så pass att jag inte ens kan komma på någon annan sort som ger underlivsinfektioner.

• Gilla
Man tittar efter svampen i mikroskop i samband med besöket men man kan också odla om man behöver undersöka svampens resistensmönster mot läkemedel. Ang svampart så är det en sort (Candida Albicans) som utgör absolut majoritet, så pass att jag inte ens kan komma på någon annan sort som ger underlivsinfektioner.

Finns ju tre eller fyra till. Jag minns inte vad de heter förutom glabrata.

Finns ju tre eller fyra till. Jag minns inte vad de heter förutom glabrata.

Ja det finns ju fler arter. Men hur jag än söker (och minns från det jag läst i venerologiböcker) kan jag inte hitta i vilken utsträckning andra arter ger candidavaginit. På engelska wiki står det att C. glabrata fr a ger infektioner hos immunsupprimerade och är näst mest virulent efter C. albicans, så jag gissar att de är ganska rara fåglar. Men pga OT så släpper jag det här spåret trots att det är intressant :)

• Gilla
Ja det finns ju fler arter. Men hur jag än söker (och minns från det jag läst i venerologiböcker) kan jag inte hitta i vilken utsträckning andra arter ger candidavaginit. På engelska wiki står det att C. glabrata fr a ger infektioner hos immunsupprimerade och är näst mest virulent efter C. albicans, så jag gissar att de är ganska rara fåglar. Men pga OT så släpper jag det här spåret trots att det är intressant :)

Det info jag fick så ger de andra candidsvaginit med men albicans står för 90% av fallen. Så jo rara fåglar - men bra att tänka på när man inte får förväntat svar på behandling. Jag hade glabarata.

Återbesöket visade att jag fortfarande har en infektion. Ny behandling på sex veckor.

Vill skjuta mig själv i ansiktet.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag orkar inte göra ett anonymt nick, så ni som känner mig IRL läser på egen risk :D (risk för att endast kunna tänka på min fisse när...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
18 703
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17