Jag blir galen (klåda)

Okej..? Vad vill du ha sagt med det? Att alla i tråden med besvär nu ska oroa sig över diabetes?
Att om man har återkommande svåra svampinfektioner är det en bra ide att kolla blodsockret, precis som om du får återkommande kramper i vaderna under natten, kissar mycket, är konstant trött eller på andra sätt visar symptom.

Att om man har återkommande svåra svampinfektioner är det en bra ide att kolla blodsockret, precis som om du får återkommande kramper i vaderna under natten, kissar mycket, är konstant trött eller på andra sätt visar symptom.
Alltså vi är nog många som kan intyga att svåra svampinfektioner gärna ÄR återkommande - även om man inte har diabetes.

Utan andra symtom på diabetes skulle jag inte koppla min svamp dit.

Vi bor i Sverige, vem är inte konstant trött här?

Men tack för upplysningen. Jag håller mig dock till de råd och den info jag får av mina läkare, inte av bukefalister.

Vi bor i Sverige, vem är inte konstant trött här?

Men tack för upplysningen. Jag håller mig dock till de råd och den info jag får av mina läkare, inte av bukefalister.

Varför starta en tråd överhuvudtaget då?
Klarar man inte av att folk ger välmenande råd kanske det är bättre att gå till just läkare?

Dessutom, det är inte alls ovanligt att diabetes upptäcks genom återkommande svampinfektioner, så det finns ingen anledning att vara otrevlig.

Jag tänker inte förklara någonting för dig eftersom jag tycker att din ton är tråkig. Väldigt i linje med hur den brukar vara förvisso, men ingenting jag vill lägga tid på. Om du verkligen undrar varför jag startade tråden så föreslår jag att du läser min trådstart. Den är väldigt tydlig.

Klarar man inte av att folk ger välmenande råd kanske det är bättre att gå till just läkare?

Dessutom, det är inte alls ovanligt att diabetes upptäcks genom återkommande svampinfektioner, så det finns ingen anledning att vara otrevlig.

Fast nu har ju TS redan tidigare i tråden sagt att hon inte vill bli mer uppskrämd än nödvändigt. Man får ju försöka läsa av rummet. I en annan tråd tråd gällande hälsa hade jag nog lite per autopilot delat med mig av erfarenheter (säkert lite för lättvindigt, ska ha den här tråden i åtanke och försöka bli lite mer finkänslig!) om jag satt inne med några, men inte om det varit såpass tydligt att trådskaparen varit obekväm.

Jag tänker inte förklara någonting för dig eftersom jag tycker att din ton är tråkig. Väldigt i linje med hur den brukar vara förvisso, men ingenting jag vill lägga tid på. Om du verkligen undrar varför jag startade tråden så föreslår jag att du läser min trådstart. Den är väldigt tydlig.

Men förklara gärna var i trådstarten det står att du inte vill ha råd?
Citat "vad gör jag?" pekar inte entydigt mot det menar jag..

Men förklara gärna var i trådstarten det står att du inte vill ha råd?
Citat "vad gör jag?" pekar inte entydigt mot det menar jag..
Har du läst mer än trådstarten? Den är skriven för snart tre månader sen, i desperation i väntan på ett läkarbesök. Även om man inte skulle ha läst hela tråden är det väl rimligt att tro att hon fått någon läkartid under dessa tre månader.

Jag förstår att du antagligen menade väl med ditt tips, men när TS tidigare i tråden bett om att inte bli uppskrämd i onödan då hon lider nog som det är, så är det väl rimligt att lyssna på det. När det påpekas är det kanske också vettigare att erkänna sitt misstag och be om ursäkt istället för att försöka överbevisa att du inte alls gått emot TS önskemål.

Har du läst mer än trådstarten? Den är skriven för snart tre månader sen, i desperation i väntan på ett läkarbesök.
Ja precis, alltså det jag "ville med tråden" (som Thera undrade över) var ju att veta vad jag DÅ skulle ta mig till.

Efter detta akuta skede har ju annat skett och då har jag ett flertal gånger påpekat att jag 1) litar på mina gynekologer och inte har skäl att misstro dem, 2)inte vill höra några skräckhistorier.

Tack för att du förstår! Jag tänker att om man inte fattar är det nog mest för att man inte vill. Så himla svårt är det inte.

Senast ändrad av en moderator:
Ja precis, alltså det jag "ville med tråden" (som Thera undrade över) var ju att veta jag DÅ skulle ta mig till.

Efter detta akuta skede har ju annat skett och då har jag ett flertal gånger påpekat att jag 1) litar på mina gynekologer och inte har skäl att misstro dem, 2)inte vill höra några skräckhistorier.

Tack för att du förstår! Jag tänker att om man inte fattar är det nog mest för att man inte vill. Så himla svårt är det inte.
Självklart, och jag hoppas verkligen du slipper skiten snart!

Inte läst allt. Men jag gick till vc för samma problem och de sa att jag får återkomma om ett år om det inte gått över.

Om ett år?! Och du skulle inte behandla med något under tiden?? Vad hade du för läkare till hjälp??! Jag skulle söka hjälp hos en annan! Helst kvinnlig om det känns som en manlig inte "förstår" hur jävla ont och kliande de kan va!

Jag hade en period svamp flera gånger i månaden, fick det efter mens och efter samlag. Först behandlade jag med pevaryl några gånger, hade klassiska symtom och va hos vc innan första gången. Det hjälpte men kom ändå tillbaka vid nästa mens/samlag. Gick till läkare efter några kurer. Fick fluconazol, först engångsdoser. Senare ett schema hur jag skulle ta dom varannan vecka först och sen efter varje mens i några månader.

Har efter det bara haft enstaka gånger. Men typ aldrig mer.

Använder alltid apotekets intimolja när jag duschar för att hålla rätt ph men ändå rengöra och återfukta. Silikonbaserat glid för bättre glid när man har roligt. Bra förebyggande för glada underliv :)

Jag förstår att du antagligen menade väl med ditt tips, men när TS tidigare i tråden bett om att inte bli uppskrämd i onödan då hon lider nog som det är, så är det väl rimligt att lyssna på det. När det påpekas är det kanske också vettigare att erkänna sitt misstag och be om ursäkt istället för att försöka överbevisa att du inte alls gått emot TS önskemål.

Fast nu var det inte jag som gav råd, utan jag reagerade på en väldigt tråkig ton mot flera som bara ville hjälpa.

Fixar man inte det kanske man a) inte ska starta dylika trådar b) om inte tråden gäller längre be att få tråden borttagen om man inte fixar vad som skrivs i välmening. Ett tredje alternativ är att ignorera den helt.

Samtliga alternativ är bra mycket trevligare än att vara tyken mot de som kommer med råd.

Eller är det bara vissas råd som är accepterade?
Någon varnade för vestibulit, det var ok?

Fast nu var det inte jag som gav råd, utan jag reagerade på en väldigt tråkig ton mot flera som bara ville hjälpa.

Fixar man inte det kanske man a) inte ska starta dylika trådar b) om inte tråden gäller längre be att få tråden borttagen om man inte fixar vad som skrivs i välmening. Ett tredje alternativ är att ignorera den helt.

Samtliga alternativ är bra mycket trevligare än att vara tyken mot de som kommer med råd.

Eller är det bara vissas råd som är accepterade?
Någon varnade för vestibulit, det var ok?
Ber om ursäkt för att jag misstog dig för att vara den som gav rådet.

Det kanske inte är optimalt att vara tyken, nej, men kanske förståeligt i en sån situation?

Trådar tas i regel inte bort för att de är inaktuella, dessutom kan ju tipsen vara nödvändiga för andra i framtiden.

Har man förstått TS problem borde det även gå att förstå att man kanske inte ”klarar” att ta emot vad som helst på ett forum och vara trevlig. Lite hänsyn borde inte vara så svårt att visa om man faktiskt menar väl.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag orkar inte göra ett anonymt nick, så ni som känner mig IRL läser på egen risk :D (risk för att endast kunna tänka på min fisse när...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
18 703
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar