Jag blir galen (klåda)

Jag har för tillfället också ett väldigt olyckligt underliv, så testade Kry-appen för att förhoppningsvis få utskrivet Diflucan.
Behandlade med Pevaryl för några dagar sedan, men det gjorde knappt någon skillnad. Och Pevaryl-krämen gjorde bara symptomen värre.

Tydligen hanterar läkarna på Kry inte längre svamp i underlivet, så det var 250 kr i sjön för min del. Kan vara bra för andra som läser tråden att veta.

Jag lyckas inte få tag i någon tid för undersökning idag, så får försöka överleva helgen genom att lindra besvären så gott det går. Kommer bli en outhärdlig helg :(

Mindoktor gör det iaf. Jag fick diflucan utskrivet för nån månad sen. Fick två st ifall jag skulle behöva upprepa så har en extra, känns bra för då slipper jag kontakta vården nästa gång. Har svamp väldigt sällan som tur är.

Kanske helt irrelevant, men jag slänger in det eftersom jag inte vetdin historik. Jag fick återkommande svampinfektioner ett tag och det var helt hopplöst. Det visade sig sedan att jag käkade för starka p-piller, de passade helt enkelt inte min kropp. Mina slemhinnor torkade ut. När jag slutade med de pillrena blev jag bra igen.

Nu äter jag andra p-piller som fungerar, men har jag för mycket sex utan glidmedel kommer svampen som ett brev på posten. :) Så använd glidmedel är mitt råd.
Jag slutade också med p-piller på grund av återkommande svampinfektioner samma för min syster. Kondom verkar inte heller fungera så bra och när jag provat femcap har jag också fått svamp. Så jag kanske är känslig för materialet eller bara allmänt störningar i underlivets bakterieflora.

Mindoktor gör det iaf. Jag fick diflucan utskrivet för nån månad sen. Fick två st ifall jag skulle behöva upprepa så har en extra, känns bra för då slipper jag kontakta vården nästa gång. Har svamp väldigt sällan som tur är.

annars kan man ju köpa dem receptfritt också.

Jag tror man kunde det förut men att det nu dragits in pga risk för resistensutveckling
Ja, jag tänkte mest om kryddelydd hade väldigt ny information. @mandalaki bland annat har ju berättat om att det förut var receptfritt men sedan en tid tillbaka kräver recept.

Det är ju därför jag satt så i skiten i julas, gyn hade inga tider så jag kunde inte få nån medicin utskrivet (annat än genom appdoktor).

Så himla segt, bra såklart med tanke på resistensutveckling osv men på mig är det enda som hjälper och känns onödigt att behöva belasta vården för att få det utskrivet men men. Den tablett jag har kvar hoppas jag iofs aldrig behöva använda.
Åker du utomlands ibland? Kolla på apoteken där isåfall. Jag köpte på mig ett litet lager receptfritt i Grekland i september.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag orkar inte göra ett anonymt nick, så ni som känner mig IRL läser på egen risk :D (risk för att endast kunna tänka på min fisse när...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
18 703
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar