Jag blir galen (klåda)

Niffe! :eek::eek::eek:

Läser just i en bokgrupp: "Pojken på bron av M. R Carey är en forsättning på Flickan med gåvorna. En verkligt dyster framtid där en svampinfektion förvandlar människor till zombies. Om jag bortser från den osannolika inkubationstiden på några sekunder, tycker jag boken är intressant."

Se uuuuupp! :cry:

(Jag vet dock inte om jag tycker att just den osannolika inkubationstiden är det mest problematiska i den handlingen :laugh:)
Men herregud, det är inte sant! Skulle just leta upp en särskild bok i min hög med oläst. Och då ramlade jag på Flickan med gåvorna - jag har alltså den jäkla boken! :arghh:

Okej, uppdatering från helvetet som är mitt liv (2018 började verkligen SUVERÄNT bra för mig) :

Klådan kom tillbaka. Fick mer medicin från Kry. Gick till gyn. Får veta att jag har envis och aggressiv svamp (:up:) och att jag behöver en ny behandlingskur, den här gången på sex veckor. Återbesök om 2 månader.

Det är mildare nu men ändå otroligt jobbigt och eftersom jag har svår gynfobi är alltsammans väldigt påfrestande. Jag är orolig över att jag inte ska bli av med det och att jag inte kommer kunna ha sex utan smärta någonsin igen.

Och snälla, om nån läser, inga skräckhistorier. Har redan hela huvudet fullt av dem.

@niphredil vilket skit att den kom tilllbaka.:down: Jag hoppas kuren gör susen!
Tack, vad rar du är! <3 Hoppas jag med!

En stackars läkarstudent var för övrigt med på gynundersökningen. Läkaren frågade om det var OK att han var med och jag sa ja och så berättade jag att min man vanligtvis är med och håller mig i handen. Och då sa den stackars försynta läkarstudenten att han kunde hålla mig i handen. Och så blev det :D. Var otroligt tacksam för handhållningen! <3

Tack, vad rar du är! :heart Hoppas jag med!

En stackars läkarstudent var för övrigt med på gynundersökningen. Läkaren frågade om det var OK att han var med och jag sa ja och så berättade jag att min man vanligtvis är med och håller mig i handen. Och då sa den stackars försynta läkarstudenten att han kunde hålla mig i handen. Och så blev det :D. Var otroligt tacksam för handhållningen! :heart

Det kommer gå fint:)

Niffe! :eek::eek::eek:

Läser just i en bokgrupp: "Pojken på bron av M. R Carey är en forsättning på Flickan med gåvorna. En verkligt dyster framtid där en svampinfektion förvandlar människor till zombies. Om jag bortser från den osannolika inkubationstiden på några sekunder, tycker jag boken är intressant."

Se uuuuupp! :cry:

(Jag vet dock inte om jag tycker att just den osannolika inkubationstiden är det mest problematiska i den handlingen :laugh:)
Fast det är det ju inte, egentligen. Finns liknande svamp i djurvärlden. :D
http://www.bbc.com/earth/story/20170313-real-life-zombies-that-are-stranger-than-fiction

Okej, uppdatering från helvetet som är mitt liv (2018 började verkligen SUVERÄNT bra för mig) :

Klådan kom tillbaka. Fick mer medicin från Kry. Gick till gyn. Får veta att jag har envis och aggressiv svamp (:up:) och att jag behöver en ny behandlingskur, den här gången på sex veckor. Återbesök om 2 månader.

Det är mildare nu men ändå otroligt jobbigt och eftersom jag har svår gynfobi är alltsammans väldigt påfrestande. Jag är orolig över att jag inte ska bli av med det och att jag inte kommer kunna ha sex utan smärta någonsin igen.

Och snälla, om nån läser, inga skräckhistorier. Har redan hela huvudet fullt av dem.

Jag har också haft en hel del taskiga svampinfektioner sedan typ 8 år tillbaka, men de har blivit mkt mindre symtomgivande med tiden! Första gångerna var det som att en lokal eldsvåda innehållandes knivar placerat sig i min allra känsligaste region, men nuförtiden när jag återinsjuknar känner jag det mest som att sex inte är riktigt lika skönt som det ska, plus att jag smittar min kille. Hur som, jag har blivit helt bra på en förlängd kur mer Fluconazol :). Har ätit det i typ tre månader och har tre månader till kvar. Så det finns hopp!

Tack, vad rar du är! :heart Hoppas jag med!

En stackars läkarstudent var för övrigt med på gynundersökningen. Läkaren frågade om det var OK att han var med och jag sa ja och så berättade jag att min man vanligtvis är med och håller mig i handen. Och då sa den stackars försynta läkarstudenten att han kunde hålla mig i handen. Och så blev det :D. Var otroligt tacksam för handhållningen! :heart

Åh, vilken fin läkarstudent :love: Hoppas handhållning och kurer motar bort svamphelvetet illa kvickt!

Hoppas nya kuren hjälper så du får bli helt frisk! Jag undrar dock hur man kan se vilken sorts svamp det är, syns det på utslagen eller gör man någon sorts snabbodling?

Hoppas nya kuren hjälper så du får bli helt frisk! Jag undrar dock hur man kan se vilken sorts svamp det är, syns det på utslagen eller gör man någon sorts snabbodling?
Ingen aning. Antar att han syftade på det faktum att den överlevt två kurer redan.

Jag har fullt förtroende för att det han sa till mig var korrekt :).

Jag har haft en hel del problem med svamp i underlivet och ätit ganska många kurer Fluconazol. Detta har alltid gjort att svampen försvunnit ett tag för att sedan komma tillbaka tyvärr. MEN! Ingen mardrömshistoria detta jag lovar :p
Något som jag börjat med efter att ha googlat massa i desperation är att göra en lösning med cirka 1/8 äppelcidervinäger och 7/8 vatten och sen använda detta för att badda underlivet. Gör det vid minsta svampkänning nu och det gör att det aldrig riktigt bryter ut. Jag har förstått det som att en mer basisk miljö där nere gör att candida-bakterierna verkligen trivs, medan om man då försurar miljön verkar de trivas sämre medan de bra bakterierna trivs bättre :)
Jag använder sådana där bomullsrondeller man har till sminkborttagning, petar även in dem i underlivet en stund vid behov. Ska tydligen kunna hjälpa mot klådan med men jag har inte haft besvär av just klåda på länge så det kan jag inte själv svara för hur bra det funkar.
Vet inte alls om det kan funka för dig, men vill inte gömma några guldtips från alla mina svampdrabbade systrar där ute :D

Vet inte alls om det kan funka för dig, men vill inte gömma några guldtips från alla mina svampdrabbade systrar där ute :D
Tack :). Jag vill börja med att följa det som läkaren har ordinerat, särskilt som jag vet att andra blivit hjälpta av sina kurer.

Jag blir oroad av att läsa om kurer som inte fungerar, särskilt när det är den jag blivit ordinerad. Jag återkommer om jag vill ha såna tips.

Ingen aning. Antar att han syftade på det faktum att den överlevt två kurer redan.

Jag har fullt förtroende för att det han sa till mig var korrekt :).
Det tvivlar jag inte på, jag blev bara så nyfiken på hur han kunde "artbestämma" den att jag var tvungen att fråga! :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag orkar inte göra ett anonymt nick, så ni som känner mig IRL läser på egen risk :D (risk för att endast kunna tänka på min fisse när...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
18 703
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar