Jag blir förbannad på denna oseriösa avel!

Status
Stängd för vidare inlägg.
BC/schäferkorsning 6 månader, säljes av uppfödaren som är dotter till husse. I annonsen?
"Hej trodde jag skulle bo hos husse resten av livet men vi har kommit fram till att det inte går då jag behöver mer än min gamla 80 åriga husse orkar ge. Han har en äldre hund som är mkt stillsammare å lättare att tillgodose."

Klart som sjutton att en halvårsgammal BC/schäfer inte är lätt...

Blandras Border Collie, Australian Shepherd och Kelpie.

Fem tikar, fyra hanar i kullen. Flest hanar kvar.

Födda 15 dec (5 v på måndag) lev klar, v 7-8.

På grund av dessa tre aktiva raser vill jag att köparen skall vara medveten om hundarnas behov! Har inga krav på vallning, men någon form av aktivitet. Mamman funkar bra i agility och trickträning.

4500 kr kostar dem och är hur söta som helst tyvärr.

XXXXhundar (dom har döpt valparna till ett eget "rasnamn" efter tiken)
Vi har haft stor efterfrågan på syskon till våra XXXXX och bestämde oss för att låta mamma XXXXX få en tredje och sista kull. Valparna har blivit otroligt trevliga och fina. Pappan är liten mellanpudel och mamman är Bordercollie/ Springer Spaniel och Lhasapso och de har verkligen visat sig få det bästa från alla raser.
-Fäller inte
-Lättlärda, vänliga och godmodiga
-Gillar att jobba men ligger lika gärna och slappar hemma i soffan
-Har lätt för att slappna av
-Friska och sunda
-Vänliga vid barn, andra hundar och övriga djur
-Håller sig alltid lagom nära matte/ husse och är lätta att ha lösa

Gemensamt forum för diskussion, frågor och kontakt finns för alla som har en XXXXhund eller lever med en i sin närhet.

Och man kan bli med i deras forumgrupp som service.....
ifall man inte tycker dom lever upp till allt det dom lovar och gnäller - åker man ut ur gruppen då tro?

Och läser man på forumet kan man se att mamman haft lite kliproblem men det beror på fodret ( = allergi kanske?)

Fick besök igår av sonens far med sambo och han kläckte ur sig att de var sugna på hund och han ville gärna ha en Dvärgschnauzer som jag och sonen har. Sonen har haft med sig våran ibland till pappa då och då. Lät som ett vettigt rasval för dom med tanke på tidigare hundvana och livsstil. Sen kläcker sambon ur sig: Jag skulle iofs gärna kunna tänka mig en blandras för de brukar bli så himla trevliga och mysiga.

Jaha.....och det är mer sällsynt med trevliga och mysiga hundar bland de renrasiga då eller?:confused:
Och nää......jag orkade inte ens yttra mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 606
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar