Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ni sett den här mystiska "rasen" mi-ki som det annonseras om på FB? De har en fejk-rasstandard och allt. Uppfödare som skryter om att de vunnit på blandis-utställningar. Håhåjaja vad trött jag blir.
Such merit, many success, wow.Har ni sett den här mystiska "rasen" mi-ki som det annonseras om på FB? De har en fejk-rasstandard och allt. Uppfödare som skryter om att de vunnit på blandis-utställningar. Håhåjaja vad trött jag blir.
Har ni sett den här mystiska "rasen" mi-ki som det annonseras om på FB? De har en fejk-rasstandard och allt. Uppfödare som skryter om att de vunnit på blandis-utställningar. Håhåjaja vad trött jag blir.
Hår... päls... hår... päls...Citat från en uppfödare av mi-ki:
"Alla Mi-Ki har hår, inte päls, så den fäller mycket mindre än en pälshund."
Hår... päls... hår... päls...
Jag ska börja säga att jag har päls på huvudet, men även om pälsen är lång så måste jag ha mössa på vintern för jag saknar underull.
Samma problem här. På senare år har jag helt sonika rakat av den för estetikens skull iom att den inte fyller någon annan funktion. Tyvärr verkar aveln inte ha kommit så långt ännu att den otillfredsställande behåringen blivit utfasad ur genpoolen.Jag har päls på benen också men den är väldigt gles och av dålig kvalitet. Skulle någon få för sig att ställa ut mig vore det nog bäst att raka bort den helt.
Aldrig sätt.
Var tvungen att söka på Mi-Ki och hittade länken.
9 st blandrasvalpar mellan terrier, bulldogg & chihuahua som kommer att vara leveransklara 1 februari. Färgerna är choklad, merle och brindle i olika nyanser. Eftersom föräldrarna är blandraser så kan man inte veta procent i vad som blir nedärvt till vardera valp, mer än vad du tror dig se i utseende och senare märka av i temperament.
Vad vi tror och märkt av hittills så blir det nog en skarp och förarvek allroundhund i mellanformat. En del är mer lagda åt terrier hållet och då mer envisa/tåliga. Sover, busar och leker som dom ska. Föräldrarna är lugna och stabila. Tiken är lugn hemmavid, skarp ute och tycker om att få arbeta hårt både fysiskt och psykiskt. Hanen är väldigt lätt att ha och göra med och har inte krävt mycket "uppfostran". Inga bjäbbiga/skälliga hundar. Sociala och kontaktsökande. Vaktar endast på dörren hemma.
Valparnas vuxenvikt tror vi kommer ligga mellan 10-15 kg +/- . Tiken (mamman) väger 18 kg i toppform och hanen (pappan) 3,5 kg.
Valparna är nu uppvuxna på högproteinfoder och vildsvinskött vid avvänjning av mammas mjölk. Deras magar fungerar utmärkt! Vi ser gärna att man har ett intresse för BARF, hundens fysik och mentala behov av stimulans. Valparna har fått lukta och leka med vildsvinsklövar. Vi kommer behålla ett par valpar själva och se om de går att använda i eftersök av gris. Självklart vaccinerade, chippade och besiktigade. Går att tinga för 500 kronor som dras av köpesumman vid hämtning.
Du som köpare av valp av oss:
*Fast inkomst
*Fast bostad
*Stabil relation
*Helst familj eller par i medelåldern
*Ingen under 25 år
*Gärna utbildad inom hund eller jägare med nyfikenhet att prova denna blandras i jakt
*Tala svenska och vara bosatt/medborgare i Sverige
Skriv ett mail där du berättar om det är en tik eller hane du är ute efter, dina planer för valpen, hur er livssituation ser ut idag och kommer att se ut närmsta tiden.
En hund lever minst 10 år och våra valpar ska få stanna i det hemmet vi väljer åt dom. Ångrar man sig efter ett halvår/år så ska valparna tillbaka till oss. Ett köpekontrakt kommer att skrivas och bevittnas av tredje part.
Totalt OT, ibland vandrar man vidare när man googlar, delar mig denna:
Vad är det för blandras? Faktiskt aldrig hört talas om, skulle vara intressant och veta vad det är förnågot skumt.. haha
Så. Jävla. Söta.
Meeeen, varför köper inte folk en vanlig papillon istället?
Det är klart de inte vill köpa en vanlig papillon med päls, när de kan få en alldeles unik och ovanlig mi-ki med HÅR.
Men om hunden har päls så fäller den ju. Alla som har en hårborste vet ju att har man hår så fäller man inte.Sorry, jag har missat den stora skillnaden i uppbyggnad mellan päls och hår
Sen trodde jag i min enfald att päls var mysigt