Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såg BC/amstaff idag också. Känns inte heller som någon direkt lyckad kombination...
Vi har en BC/pit (enligt agaren iaf) som besoker garden dar vi hyr ratt frekvent.
Jag behover nog inte ga in pa djupare detaljer an att jag tar in bade sonen och hunden nar den ar har.
Spraket hos denna hund ar som hamtat ur en informationsfilm om stressade och "opalitliga" hundar.
"Hej jag är en liten tjej på 11 veckor jag är busig o älskar barn jag går i koppel o kan vara lös. Jag lyssnar lite till mitt namn men inte till 100% än maila min matte så får ni komma och titta på mig Med vänlig hälsning, liten tjej
De renrasiga hundar vi haft ( schäfer och sedan Berner Sennen) har alla dött i cancer. Berner Sennentikarna blev bara ca 7 år. Underbara hundar annars.
Blandrasen ( schäfer 75%, labrador 25%, Riesenschnauzer 25%) blev nästan 13 år innan hon fick en stor juvertumör och måste avlivas. Hon var den bästa hunden vi haft, och vi saknar henne fortfarande efter snart 4 år.
Den nuvarande hunden är en renrasig schäfer (omplaceringshund) med höftledsfel. Hon är bara 5 år men har redan besvär av sina höftleder trots friröntgade föräldrar. Hon är bruksavlad och blir odräglig , om hon inte får fysisk och mental stimulering dagligen. Den absolut jobbigaste hunden vi haft under alla år!
Ibland har vi förbannat dagen vi åkte och tittade på henne. Hon var till utseendet nästan en kopia på sin föregångare, den underbara blandrasen. Mentalt något helt annorlunda, tyvärr!
Ja usch! Min syster hade tydligen en kompis med en sådan blandning fick jag höra förra veckan.... Förstår verkligen inte hur de tänker när de planerar en sådan kullSåg i en lokal hundgrupp på Facebook en person som söker hundvakt till sin lilla valp som hon ska hämta om ett par veckor. Valpen är av blandningen...wait for it.... pitbull/chihuahua
En person frågade hur sjuttsingen det hela gick till och TS där svarade då att "en gång la sig tiken ner och de andra gångerna hjälpte ägarna till, så det var fullständigt planerat oxå
Så här ser valpen ut iaf:
Den där kullen finns på blocket. Det är terrier i dom också, vilken terrier framgår inte. Det står att dom helst säljs till jägare som kan testa dom i jakt. Uppfödarna ska själva behålla 2 för eftersök.. Har lagt upp annonsen tidigare i tråden.Såg i en lokal hundgrupp på Facebook en person som söker hundvakt till sin lilla valp som hon ska hämta om ett par veckor. Valpen är av blandningen...wait for it.... pitbull/chihuahua
En person frågade hur sjuttsingen det hela gick till och TS där svarade då att "en gång la sig tiken ner och de andra gångerna hjälpte ägarna till, så det var fullständigt planerat oxå
Så här ser valpen ut iaf:
De renrasiga hundar vi haft ( schäfer och sedan Berner Sennen) har alla dött i cancer. Berner Sennentikarna blev bara ca 7 år. Underbara hundar annars.
Blandrasen ( schäfer 75%, labrador 25%, Riesenschnauzer 25%) blev nästan 13 år innan hon fick en stor juvertumör och måste avlivas. Hon var den bästa hunden vi haft, och vi saknar henne fortfarande efter snart 4 år.
Den nuvarande hunden är en renrasig schäfer (omplaceringshund) med höftledsfel. Hon är bara 5 år men har redan besvär av sina höftleder trots friröntgade föräldrar. Hon är bruksavlad och blir odräglig , om hon inte får fysisk och mental stimulering dagligen. Den absolut jobbigaste hunden vi haft under alla år!
Ibland har vi förbannat dagen vi åkte och tittade på henne. Hon var till utseendet nästan en kopia på sin föregångare, den underbara blandrasen. Mentalt något helt annorlunda, tyvärr!
den
Den där kullen finns på blocket. Det är terrier i dom också, vilken terrier framgår inte. Det står att dom helst säljs till jägare som kan testa dom i jakt. Uppfödarna ska själva behålla 2 för eftersök.. Har lagt upp annonsen tidigare i tråden.
EDIT: i annonsen står det bulldog/terrier/chihuahua
Har själv en 4 vägskorsning. Schäfer/Labbe/Rottis/BC.. Kan bara säga,en gng ALDRIG igen.. Han e hur härlig som hellst älskar allt o alla.. Men arbetet som krävs för att få han nöjd är inte alltid lika roligt.
Valparna va tydligen en hoppsan kull, då grann hundarna "lyckades ta ihop sig".. Mmmhhmmm, vi säger så länge!
Jag läser aldrig blandras annonser på blocket men idag mailade en vän en länk till labradoodelvalpar, som "bara" kostade 25000
Och reggade var dom minnsan också och skulle säljas med avelsförbud.jösses!