Jag blir förbannad på denna oseriösa avel!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad sägs om en centralasiatisk ovtjarka med skarpt temperament - lämplig som sällskapshund och/eller vakt-gårdshund.....

eller en australian labradoodle. Ett klipp, då dom säljs "avelsspärrade" för 25.000 kr......

Har insett jag skaffat fel ras:angel: men min dåliga ekonomi så borde jag satsa på något som kan säljas dyrare:arghh::cautious::wtf:

Jomen det är ju såhär, det finns ju bara c:a 200 raser i Sverige idag, så det är ju omöjligt att hitta en ras som passar! Men om man blandar X antal raser så får man precis den mix man önskar. :banghead:

Men uppriktigt sagt tror jag inte det finns några tankar alls i de flesta fallen. Utom ett lite luddigt "roligt med en valpkull, och så kan man tjäna en bra summa".:devil:

Jag vet att jag nästan svimmade när jag såg labradoodles på en annons. Visst, de var avlade för att bli vårdhundar, men 26.000 för en valp. :O
Då blev jag frestad att börja avla såna. :P Det är ju stora pengar i det om det är en stor kull och man hittar folk som betalar så mycket.

nån som har en labbe eller cockertik att låna ut till min pudelpojk med epilepsi? valparna kommer ju att bli friska eftersom jag inte avlar renrasigt. här ska avlas vårdhundar :devil:
jag kommer bli rik som ett troll:banana:

En stövare från Slovakien, avlad för att jaga gris. Ganska tuff hund om jag inte har fel, tror få skulle använda den på annat än gris.

Ja den ska vara väldigt tuff och så med blandad med en vem-vet-för-weimaraner...
Tja, antar att statistiken för skadad hund i samband med jakt, kommer klättra ett par pinnhål... :down:

Vi söker en snygg fransk bulldog hanhund för parning.
Vår tik är 3,5 år och aldrig tidigare haft valpar.
Ingen stamtavla men 100% renrasig.
Parningen måste ske nästa helg ( dvs fredag 25, lördag 26, söndag 27 och måndag 28 december)
*stad* med omnejd
Det är bråttom!!!

Parningen måste ske nästa helg ( dvs fredag 25, lördag 26, söndag 27 och måndag 28 december)
*stad* med omnejd
Det är bråttom!!!
Ingen med en kastrerad hane som har kvar parningslusten som kan åka dit o erbjuda sina tjänster?

*stad* med omnejd
Det är bråttom!!!
Jag upphör Heller aldrig att förvånas över denna brådska. Planering?

*stad* med omnejd
Det är bråttom!!!
Jag funderar på om dem mot all förmodan lyckats tajma tikens löp så exakt, eller om dem tror att dem ska kunna få till en parning ändå under mellandagarna innan dem åker till släkten för att fira nyår...

stallägarens dotter som är på besök har med sig sin ouppfostrade och jättenervösa hund. en blandning mellan amstaff och boxer. den har bitit stallägarens minsta dotter i ansiktet och skrämde min häst så hon slet sig och stack. men det var ju inte hundens fel :meh: tog bara hunden och pep iväg. kunde inte ens be om ursäkt eller erbjuda sig att hjälpa mej att fånga hästen. :mad::devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 612
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar