Jag blir förbannad på denna oseriösa avel!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dobermann har ju liksom inte redan problem med mycket jakt.. :banghead::banghead:
Vad ska man ha den kombinationen till? Jag gillar weimaraner av det jag sett, men har svårt att se dem bli roliga ihop med dobermann.:cry:

Jag har svårt att se att det skulle bli något annat än sorg och olycka men hey, det är ju snälla och mysiga familjehundar som är föräldrardjur så det löser sig säkert - NOT! :meh:

Jag har svårt att se att det skulle bli något annat än sorg och olycka men hey, det är ju snälla och mysiga familjehundar som är föräldrardjur så det löser sig säkert - NOT! :meh:
Det är så jag känner med. Jag har dessutom en misstanke om att det är hundar som min som går i den där aveln. Han har ju förvisso A höfter o ua på armbågar, men mentaliteten är ju inget att hänga i julgranen.
Fast, han är ju snäll! :idea:

Eller min gammelman, snällare hund får man leta efter. Gjorde ett kanoners MH för att han hade en bra dag men hela hunden är liksom tappad, hjulet snurrar men hamstern tar ganska ofta semester. Förvisso snygg och A-höfter men jag vill helst inte se honom föra sina gener vidare. :D

@apocalypsen Du har väl weimaraner? Är det tik du har?
För det verkar ju vara pengar i det där.. :idea:
Plexus är ju inte kastrerad såå (han är ju till och med brun, precis som hanen i annonsen!) Jag tror det är ett tecken :nailbiting:
Jag har två hanar så jag kanske kan tjäna pengar på att låna ut dem. Läste ju en annons där en påstod sig ha en hane som var parningssugen. Jag kanske ska fråga dem om de känner för att para något. Det är inte någon större risk att de säger nej i vart fall :angel:

"Jag har gjort kombinationen igen" Dobberman/Weimaraner, kan tänka sig att två av tikarna kan gå på halvfoder och vill ha rätt att ta kullar på dem....

Båda föräldradjuren är snälla men hoppsan inte ett ord om höfter och armbågar.

Jag ser framför mig en mentalt dålig, överspeedad jagande historia som kommer hamna på blocket för att ägaren inte orkar med den :meh:

Personen som tagit dessa kullar har åtminstone tidigare fött upp renrasiga hundar av en liten sällskapsras med registrerat kennelnamn hos SKK...

''10 veckor gammal renrasig amstaff, köpte henne i skåne men fick tyvärr inte ta med henne hem (jag bor i Övik), nu måste hon få en ny ägare innan imorgon kväll (mån), hon är hos en vän till mig nu i skåne men han kan inte ha henne kvar längre så imorgon kväll måste hon ha fått en ny ägare..''

JAG. VILL. DÖ. :arghh::arghh::arghh:

''10 veckor gammal renrasig amstaff, köpte henne i skåne men fick tyvärr inte ta med henne hem (jag bor i Övik), nu måste hon få en ny ägare innan imorgon kväll (mån), hon är hos en vän till mig nu i skåne men han kan inte ha henne kvar längre så imorgon kväll måste hon ha fått en ny ägare..''

JAG. VILL. DÖ. :arghh::arghh::arghh:

Vaddå inte fick ta med henne hem? Låter som någon åkt iväg ismyg för att köpa en hund, och när personens respektive fått reda på det har helvetet brutit lös och personen har blivit förbjuden att ta med hunden hem.

Eller kanske ännu troligare, personens föräldrar...? :banghead:

Det är till att vara mån om var ens valpar hamnar, minsann. :cautious:

Jo det är klart. Tänkte i min trångsynthet att ett barn inte åker från Ö-vik till Skåne utan att någon vet om det, men personen behöver ju såklart inte vara ett litet barn för att bo hemma.

Vaddå inte fick ta med henne hem? Låter som någon åkt iväg ismyg för att köpa en hund, och när personens respektive fått reda på det har helvetet brutit lös och personen har blivit förbjuden att ta med hunden hem.
Eller föräldrar, rör sig säkert om en tvättäkta shitbull.

Ack, ni människor som fortfarande har något litet hopp om mänskligheten... Det är en 21-åring som bor i egen lägenhet. :wtf:

Hm... om det inte rör sig om en partner kanske det är hyresvärden som sagt nej till husdjur och personen inte har kollat upp detta innan utan ringt och frågat först när hunden redan är köpt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 637
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar