Jag blir förbannad på denna oseriösa avel!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att den går på både el och bensin? :D
skrattar.gif

Jo exakt! Det eller att den kan gå på el eller vatten är ju det rätta. Så, är detta nästa utveckling för hunden? Man kan sätta den på laddning när man tröttnar?
Det blir nog mellan katt o dammsugare, har sett en film på en katt som sitter på en romba, inte långt från att sitta på till att sätta på.
Sorry, kunde inte låta bli.

Jag har inte själv deltagit på ett mh. Men genom mitt hundintresse har jag insikt i hur det går till, jag har jämfört protokoll iom hundköp och då min syster är en mer seriös hundperson än jag som sysslat med både det ena och det andra med sina brukshundar så har jag fått ta del av ett och annat via henne. Hon har gjort mh själv och givetvis också använt mh som ett underlag i val av kull när hon köpt valpar. Hon har även långhårig collie och där kan jag verkligen förstå vikten att ha mh på föräldrarna, vilket inte är självklart inom den rasen.

Inom collie är det ett krav att MH:a föräldrarna, annars får du inte registrera valparna i SKK (eftersom det är en bruksras). Däremot får ju MH:t se ut precis hur som helst, tyvärr.

Detta hör egentligen inte riktigt till tråden men jag blir så oerhört ledsen över alla dessa stackars valpar som annonseras ut som "den perfekta julklappen" :(

Kan inget annat än hålla med. Förstår inte det där med att ge bort djur i julklapp. Visst finns det bra sätt att göra det på, så att personen som ska få "julklappen" själv får välja en valp och givaren av julklappen betalar för den utvalda valpen. Men den där varianten där det står en okänd låda i vardagsrummet som utstöter diverse ljud är så jäkla horribel så det finns inte...

Detta hör egentligen inte riktigt till tråden men jag blir så oerhört ledsen över alla dessa stackars valpar som annonseras ut som "den perfekta julklappen" :(

7 sådana annonser på blocket just nu.
SKK-reggade pudelvalpar, oreggade BC-valpar, SKK-reggade bichon frisé-valpar.
Sedan var det 1 kull jrt/bc (hua!), 1 kull rottis/husky, 1 kull chihuahua/jrt och en kull americian hairless terrier som tydligen reggas i UK.

Lyckat :(

"Jag har gjort kombinationen igen" Dobberman/Weimaraner, kan tänka sig att två av tikarna kan gå på halvfoder och vill ha rätt att ta kullar på dem....

Båda föräldradjuren är snälla men hoppsan inte ett ord om höfter och armbågar.

Jag ser framför mig en mentalt dålig, överspeedad jagande historia som kommer hamna på blocket för att ägaren inte orkar med den :meh:

Såg en som sökte en familjehund, hon hade en 6 -åring hemma som älskade hundar. Hon ville gärna ha en cane corso... Öhmm ja

"Jag har gjort kombinationen igen" Dobberman/Weimaraner, kan tänka sig att två av tikarna kan gå på halvfoder och vill ha rätt att ta kullar på dem....

Båda föräldradjuren är snälla men hoppsan inte ett ord om höfter och armbågar.

Jag ser framför mig en mentalt dålig, överspeedad jagande historia som kommer hamna på blocket för att ägaren inte orkar med den :meh:
Dobermann har ju liksom inte redan problem med mycket jakt.. :banghead::banghead:
Vad ska man ha den kombinationen till? Jag gillar weimaraner av det jag sett, men har svårt att se dem bli roliga ihop med dobermann.:cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 637
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar