Jag behöver Tips och råd!

H

Harness

Hej!

Jag har precis börjat rida en lite äldre varmblods dam.
Hon har nu inte blivit riden i dressyr på ett Xantal år, vilket jag vill göra ändring på. Jag skulle därför bli väldigt tacksam om det det finns lite trevliga människor som kanske kan mjela lite bra mjukgörande övningar samt tilits övningar och även lätta dressyr övningar! Jag rider både ute i natur och på banan samt är jag intresserad av NH så tar också väldigt gärna i mot NH övningar!

Tack på förhand! :laugh:

Sv: Jag behöver Tips och råd!

Volter, flytta undan bakdelen på alla sätt och vis, öppna, sluta, skänkelvikningar, i varje hörn, serpentiner osv (dessa kan ridas överallt, inte bara på bana såklart :laugh:), bommar är alltid bra för att få hästen att slappna av, länga steget och sätta under sig.
Lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 676
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 483
Senast: Mabuse
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 629
Senast: Stergo
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 734

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka