Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dorro skrev:Därför att man har ett normalt liv med jobb, familj och annat men ändå vill ha hund...?
Skall man behöva offra allt annat inklusive heltidsarbete för den stora lyckan att ha en fyrbent vän eller chansa på att det går ändå?
Bee Sweet´s skrev:Det är kanske inte så att det handlar om att lämna hunden ensam varje dag 7 timmar.. Det handlar mer om att ibland så måste man helt enkelt och jag har fått göra det vissa ggr när jag absolut inte har haft möjlighet att åka hem och sambon oxå har haft fullt... Självklar får samvetet sig en törn men inte mår mina hundar sämre för det...
Visst, det är ingen rättighet att ha ett djur. Men jag kan ändå förstå dom som har det och även har ett heltidsarbete... Alla har inte chansen att vara hemma eftersom man måste få in pengar på något sätt.. Det är ju sånt livet är.. Och jag tycker inte att man har mindre rätt att ha hund bara för att man inte åker hem var 4:e timma...
Sen är det ju som alltid.. Alla har sina egna åsikter och så länge dess egna hund mår bra så tycker jag faktiskt att det är onödigt att lägga sig i lr fälla en "spydig" komentar för att det inte passar just ens egna normer för hur en hund bör skötas...
cillamuffins skrev:det var inte ett spydigt inlägg (antar att du syftar på mitt) utan ett motpåstående mot att hundar visst kan vara lyckliga trots att de är hemma själva minst 9 timmar per dygn (obs att vissa går kanske ut på kvällen, till stallet eller till en kompis eller vad som helst, detta ska då plussas på de nio timmarna som hunden redan varit ensam det dygnet).
nej, enligt mina åsikter bör man inte ha hund om den ska ligga ensam hela dagarna 5 dagar i veckan under större delen av livet. antingen får man skära ner sina levnadskostnader och jobba deltid, eller så får man ordna med hundvakt/dagis. men nu var det inte det tråden handlade om.
cillamuffins skrev:nej nej, jag tog det inte alls som ett påhopp. jag ville bara förtydliga mig!
Grana skrev:Som Ga skrev i en annan tråd. Det är ingen rättighet att ha hund. Och jag håller med henne.
Man får faktiskt anpassa sig till att ha ett djur om man ska ha ett. Annars får man helt enkelt vara utan. Men man kan jobba heltid och ändå ha hund, är man flera i familjen så kanske någon kommer hem tidigare eller går senare.
Jag tycker det är bedrövligt att så många på detta forum, tycker det är ok att en hund ligger själv hela dagarna, för man jobbar och så gärna vill ha hund.
JennyK skrev:Min (för övrigt underbara ) lilla hund vägrar bli rumsren på natten! Nu vet jag snart inte vad jag ska göra längre, men så här kan vi iallafall inte ha det! Kan någon hjälpa mej - alla förslag mottages tacksamt!
Hon är nu åtta månader.
Saken är den att hon är rumsren på dagen och kan hålla sej när jag är och jobbar (ibland sex-sju timmar) men på natten kissar hon i sin bur. Hon säger inte till att hon vill ut. Det är inte urinvägsinfektion, hon har precis käkat upp en penicillinkur, och det fortsätter ändå. Det händer inte varje natt men varannan eller var tredje.
Hon kissar aldrig inne annars - däremot bajar hon när vi kommer hem till andra folk av nån anledning .
Hon får inget att äta och dricka efter 18.00-19.00 på kvällen heller.
Kan nån hjälpa mej - hon ska ju inte behöva ligga i bur varje natt hela livet, men kan hon inte sluta pinka kan jag ju inte släppa ut henne!
Hur gör alla andra här? Har alla hunden i sängen?