Jag behöver hjälp!

Sv: Jag behöver hjälp!

Hejsan.
Tyvärr så har jag inget råd till dig. Skulle behöva råd själv.
Har en jack russel hanne på nyligen 2 år fyllda.
Har haft han sen har var valp och jag har oxå vuxit upp med hundar. Min pappa är polis och har alltid haft hund i tjänsten.
Han är hemma själv max en "dag" i veckan men så fort jag stänger dörren så kissar han ner hela lägenheten för mig. Det räcker med att jag går ner i tvättstugan 5 minuter för att han ska hinna kissa på typ 4 ställen. Vi är ute många timmar om dan. Är i stallet minst 2 timmar + att han har många kompisar som vi brukar vara ute på promenad med under kvällarna med mycket lek. Kör även lite aguility ibland. Så han borde inte vara understimulerad. Han är för övrigt väldigt lugn för att vara jack Russel. Även om det inte är nåt jätte stort problem så måste det ju finnas en anledning.

Gunvor skrev:
Då vill jag också säga min åsikt! :bump:

Jag anser att du inte borde ha några hästar öht.
Av det jag har sett rider du som en kratta.

Frågan är vilket som är värst - en hund som är hemma själv 6 timmar
om dagen eller en drös med ponnysar som är omusklade och felridna?

Tillåt mig skratta :rofl:

Enya skrev:
När hon var ung och började med det så var jag aningens orolkig över om det var bra, hur får hon luft??!!
Men hon lever än och det verkar inte som om hon har några problem alls med det så jag har slutat oroa mig.

H*n verkar till och med undkommit dina pysar ;)

(Ta det som ett skämt)

Jag tror inte att hunden vill vara utan dej.
Ta med hunden eller gör utrymmet minder.
Jag har två hundar och när jag inte kan ha med dom får dom bara vara i köket och hallen.(Kanske det hjälper) men du kan göra ett försök. :banana:

Nisse skrev:
Jag tror inte att hunden vill vara utan dej.
Ta med hunden eller gör utrymmet minder.
Jag har två hundar och när jag inte kan ha med dom får dom bara vara i köket och hallen.(Kanske det hjälper) men du kan göra ett försök. :banana:

Jag har honom med så mycket jag kan. det kanske är dte som är problemet. Han är väldigt beroende av mig. Han ska vara i min närhet hela tiden. Det är nästan så han lägger sig i duschen :confused: . Jag vet inte vad det är med han. Han måste ju bvara osäker på nåt vis. lr otrygg. Men det verkar konstigt. Har haft två egna hundar innan, en mellan shnauzer och en dobermann tik. Båda har jag tagit som omplaceringar som unghundar. Shnauzern var oxå väldigt beroende av mig och gick i hälarna hela tiden men han kissade inte inne. Är jag en curlingförälder lr :d .
Nej, skämt åtsido. Hunden kan ju inte må så bra. men när jag är med han är han väldigt trygg och avslappnad.

Najtan Tabac/ The lovely one

Najtan Tabac skrev:
Hejsan.
Tyvärr så har jag inget råd till dig. Skulle behöva råd själv.
Har en jack russel hanne på nyligen 2 år fyllda.
Har haft han sen har var valp och jag har oxå vuxit upp med hundar. Min pappa är polis och har alltid haft hund i tjänsten.
Han är hemma själv max en "dag" i veckan men så fort jag stänger dörren så kissar han ner hela lägenheten för mig. Det räcker med att jag går ner i tvättstugan 5 minuter för att han ska hinna kissa på typ 4 ställen. Vi är ute många timmar om dan. Är i stallet minst 2 timmar + att han har många kompisar som vi brukar vara ute på promenad med under kvällarna med mycket lek. Kör även lite aguility ibland. Så han borde inte vara understimulerad. Han är för övrigt väldigt lugn för att vara jack Russel. Även om det inte är nåt jätte stort problem så måste det ju finnas en anledning.

Jag kan nog inte hjälpa dig i varför han gör så.. Mén har ett tipps så du slipper torka kiss stup i ett...

Gå in på den här länken... Köpte nyligen två sånna skydd till man Parson hane för att han läcker när han sover.. Den marknadsförs som ett skydd till hanar som är benägna att markera mycket revir...

http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=415&grp=2175

Smart grej måste jag säga. :smirk:

Jag tror bara att din hund ÄLSKAR dej och det är ju inte så dumt.
:love:

Det gör jag....tar det som ett skämt alltså! Fast hon sover sällan under min mans täcke...av förklarliga skäl eftersom han har för vana att som du skrev, pysa lite under natten! Då kommer hon fort över till mig!
Värst var den gången hon låg under mitt täcke med nosen precis vid min bak och jag inte kunde låta bli att släppa mig! Kan säga att hon fnös och lade ut hhuvudet utan för täcket en stund. Himmel vad vi skrattade!!!!!!

Kan det inte vara nåt typ "hanne"-beteende då? En av min mammas hundar håller också på sådär. Han springer runt och skvätter överallt. Hennes hundar får vara i köket när dom är hemma själva. Skulle det kunna hjälpa att kastrera kanske? Jag menar om dom bara springer och skvätter och markerar revir - inte om dom kissar vanligt.

Najtan Tabac skrev:
Jag har honom med så mycket jag kan. det kanske är dte som är problemet. Han är väldigt beroende av mig. Han ska vara i min närhet hela tiden. Det är nästan så han lägger sig i duschen :confused: . Jag vet inte vad det är med han. Han måste ju bvara osäker på nåt vis. lr otrygg. Men det verkar konstigt. Har haft två egna hundar innan, en mellan shnauzer och en dobermann tik. Båda har jag tagit som omplaceringar som unghundar. Shnauzern var oxå väldigt beroende av mig och gick i hälarna hela tiden men han kissade inte inne. Är jag en curlingförälder lr :d .
Nej, skämt åtsido. Hunden kan ju inte må så bra. men när jag är med han är han väldigt trygg och avslappnad.

Najtan Tabac/ The lovely one

Men han kanske är van vid så mycket aktivitet att han faktiskt har svårt att slappna av? Jag menar att verkligen slappna av - för tryggheten han känner med dig är inte trygghet i att slappna av med sig själv.

Min schäfer kissade aldrig inne, men jag levde ett liv ungefär som ditt. Hon var mattig och osäker och jag bidrog till denna osäkerhet genom att alltid vara på gång.

En del hundar trivs bättre med fasta rutiner, "tråkigt" Svensson-liv och mindre stimulering.

Kan det vara sa att din hund är för stressad för att verkligen koppla av? Hur är du själv? Kan du slappna av och göra "ingenting" och känna dig tillfreds med det?

Jag kunde inte det och det påverkade tyvärr min hund. :(

prince77 skrev:
det enda jag har att säga är att jag inte tycker du ska ha hund...
Vad tror du att du åstadkommer med ett sånt här inlägg förutom att lufta dina egna aggessioner?
Tror du att hon gör sig av med hunden?
Tror du att ditt inlägg gör henne till en bättre hundägare?
Eller vad är du egentligen ute efter?
PL

ja dom flesta uttrycker sina åsikter vare sig dom är till hjälp eller inte, så även jag, att hon inte bör ha hund var min första reaktion när hon skrev hur hon gjorde med hunden.

prinsessfeminist skrev:
Men han kanske är van vid så mycket aktivitet att han faktiskt har svårt att slappna av? Jag menar att verkligen slappna av - för tryggheten han känner med dig är inte trygghet i att slappna av med sig själv.

Min schäfer kissade aldrig inne, men jag levde ett liv ungefär som ditt. Hon var mattig och osäker och jag bidrog till denna osäkerhet genom att alltid vara på gång.

En del hundar trivs bättre med fasta rutiner, "tråkigt" Svensson-liv och mindre stimulering.

Kan det vara sa att din hund är för stressad för att verkligen koppla av? Hur är du själv? Kan du slappna av och göra "ingenting" och känna dig tillfreds med det?

Jag kunde inte det och det påverkade tyvärr min hund. :(

Ja, det kanske ligger nåt i det. Enda gången han inte följer mig är på morgonen. Han är fruktansvärt morgon trött, han brukar tassa in i badrummet precis innan jag går in i duschen och ligger kvar där tills jag borstat tänderna. Då går han upp i sängen och lägger sig igen tills jag sätter på mig byxorna. Fast han är väldigt trött på kvällen oxå och då tycker jag att han kan koppla av. Han ligger ju alltid i sängen men förut skulle han ligga på mig under täcket men det har han slutat med och ligger nu i fotändan.
Men dte är nog som du säger att han kanske är lite stressad.
Jag har en ganska stor bur som jag stänger in honom i dom få gånger han är hemma. Jag tror faktiskt att han tycker att det är skönt att vara där för han går gärna in dit på eget bevåg och han ligger alltid och sover när jag kommer hem. Är inte förtjust i buren själv och känner mig taskig när han måste sitta där men jag tror att han mår bättre av det än att sitta vid dörren på helspänn för att höra om jag kommer hem. tror att han kopplar av när han är där inne. Fast jag kanske inbillar mig det för att inte må ännu dåligare.
Jag tror att jag är ganska bra på att koppla av när jag kommer hem, och ibland så tar vi dagar när vi inte gör nått vettigt på hela dagen,. Typ ligger i sängen till elva och då sover han hela tiden. Det är nog det bästa han vet :) . För att sova på morgen är julafton för honom.
Men min systers hund var så här med (hon har en bror till Tyson) och han var likadan, men hon blev tvungen att kastrera honom pga kristaller i njurarna och han har inte kissat inne sen dess så det kanske beror på det?

Najtan Tabac

Najtan Tabac skrev:
Jag har en ganska stor bur som jag stänger in honom i dom få gånger han är hemma. Jag tror faktiskt att han tycker att det är skönt att vara där för han går gärna in dit på eget bevåg och han ligger alltid och sover när jag kommer hem. Är inte förtjust i buren själv och känner mig taskig när han måste sitta där men jag tror att han mår bättre av det än att sitta vid dörren på helspänn för att höra om jag kommer hem. tror att han kopplar av när han är där inne.

Jag tycker inte att du behöver oroa dig för att han skulle må dåligt av att vara i buren när du lämnar honom hemma... Det har säkert blivit en trygghet för honom... Han behöver inte springa runt å skvätta och vänta på att du ska komma hem...

Jag har själv haft min tik i bur när jag inte varit hemma... Jag slutade dock med det den sista tiden i hennes dräktighet när hon tydligt började visa att hon inte ville vara där.. Däremot så stod buren kvar och 9 ggr av 10 så låg hon därinne ändå när jag kom hem...

Jag är övertygad om att den dagen han inte vill vara i sin bur så kommer du att märka det...

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 103
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund I lite desperation vänder jag mig till buke då sambon satt ultimatum (ett ändå förståeligt sådant) angående valpen vi har hemma och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
15 280
Senast: Halali
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 160
Senast: paradiset
·
Hästvård Nu behöver jag bolla lite tankar ang om jag behöver oroa mej eller inte. Kan börja med att säga att hon är inbetad för hand och sen...
Svar
5
· Visningar
1 016

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka