Wille
Trådstartare
Jag gör alltid storkok, minst 4 portioner. Eller 8 portioner.Angående maten, jag har börjat använda en crockpot (alltså en lergryta i en uppvärmare).
Extremt överraskad över resultatet. Den är sååå lätt att använda. Så lite disk, så lite energi som krävs.
Idag la jag i frysta kycklingfiléer, vatten och buljong. Tog upp efter två timmar, delade, lade tillbaks tillsammans med pasta och tomater. En halvtimme senare satte jag i creme fraiche och lät stå i typ 10 min till. Så jäkla gott. Så enkelt.
Gör du en gryta har du mat i flera dagar, br mat.
Förutom att få i sig riktig mat är det viktigaste egentligen att helt rensa bort sötfika och godis. Ät frukt istället.
Och lägger du sen en timme per dag på utomhussysslor som snöskott/vedhugg eller inomhusgympa så lovar jag att vikten kommer börja rasa av.
Jag vet inte hur jag ska kunna dra ner på det som är sött.
Jag går promenad 20-30 minuter om dagen. Men idag skottade jag i stället. Det tog jag inte tid på. Någon ved har jag inte att klyva för närvarande. Klyver med maskin när jag behöver göra det. Men måste ju ta in ved nästan dagligen. Kör veden i en låda på pirran.