Jag är så orolig!

Sv: Jag är så orolig!

Ja, jag var jätteglad. Nä, inte än i alla fall. Det gick bara på just över tusenlappen i går. Jag tänkte mer på ifall det blev några följder eller så, så vi måste åka in med honom igen :)
 
Sv: Jag är så orolig!

Nu har killen kommit hem, hunden likaså. Jag höll på att dö när jag kom in genom dörren. Jag möttes av en nerspydd och nerpinkad liten hund som inte hade någon som helst balans, utan for omkull gång på gång. Åh, jag mår så dåligt. Jag vill att han ska bli frisk och vara den lilla energiska valp han alltid ha varit... ååååh.
 
Sv: Jag är så orolig!

Nu har jag ännu lite till att berätta. Felix har precis åkt in på Gammelstads djursjukhus. Han har varit jättedålig hela dagen, så Daniel packade in honom i bilen och åkte. Åh, jag är så orolig över min lilla skrutt :(
 
Sv: Jag är så orolig!

Nu har dom sökt igenom honom. Dom har röntgat, stuckit in nålar både här och där samt tagit en massa prover. Dom hittar inget fel på honom, allt ser i det närmsta perfekt ut (förutom örat då). Han ska få ligga kvar över helgen, kanske en hel vecka och så ska han få någon dunderkur med antibiotika. Nu är det bara att hoppas på att allt blir bättre! Behöver jag säga att jag är väldigt glad över att försäkringen täckte? :)
 
Sv: Jag är så orolig!

Även om han fick åka in igen, så är det ju skönt att han fick bli kvar. När man inte hittar felet så är det skönt att djursjukhuset tar han om det.
Fast just öronproblem kan ju ställa till det så som du skrev. Så vi får hoppas det "bara" är det.

Vi får verkligen detta med försäkringen är sant, så de inte ändrar sig. Ja nu blev jag negativ, men varför skriver de då att inte försäkringen gäller de första 30 dagarna...
 
Sv: Jag är så orolig!

Precis, det känns skönt för då får dom ju också se hur han mår under en längre tid. Se att han vinglar omkull, se att han inte riktigt äter, se att han spyr och kissar inne osv med egna ögon.

Alltså försäkringsgubben hade förklarat det där för killen, fast han är inte så duktig på att förklara vad som sagts. Av det lilla han sa så lät det som om när det var sånna här 'akuta' sjukdomar så gällde den.
 
Sv: Jag är så orolig!

Precis, det känns skönt för då får dom ju också se hur han mår under en längre tid. Se att han vinglar omkull, se att han inte riktigt äter, se att han spyr och kissar inne osv med egna ögon.

Alltså försäkringsgubben hade förklarat det där för killen, fast han är inte så duktig på att förklara vad som sagts. Av det lilla han sa så lät det som om när det var sånna här 'akuta' sjukdomar så gällde den.

helt OT men vad är det för ras på hunden på din avatar ? är de din golden när han var liten ? :)
 
Sv: Jag är så orolig!

Jo, det är han när han var 2-3månader :)

vad söt :D föresten.. tur att det blev bra med din vovve, minns då han var valp.. han var ju så söt:love:

liknar typ lite en vitälghund med dom där jätte öronen :)
när man gör så våran vitaälghund får häng öron (lixom bara här ner dom) ser hon ut som en golden :D
 
Sv: Jag är så orolig!

Hihi, visst är han!? :)
Det är inte riktigt bra än, han ligger ju inne på djursjukhuset, fast det kan ju bara bli bättre med honom!
Jag vet, jag saknar faktiskt valptiden. :(

Haha, hon kanske är en golden innerst inne, men har bara förklätt sig i ståöron :D
 
Sv: Jag är så orolig!

Nu kan jag uppdatera ytterligare litegrann. Fick just ett sms av killen "Du, det är inge bra med Felix, det är inte säkert han klarar sig. Ska opereras nu i alla fall!"
Fan också... :cry: jag klarar inte det här! Det är fortfarande örat som det är fel på, så dom ska gå in och sticka hål på inflammationen. Faaaaaaaaaaaaaan :cry: :(
 
Sv: Jag är så orolig!

Nej, usch vad hemskt :cry: ! Hoppas för allt i världen att han klarar sig

*massor med tröstkramar*
 
Sv: Jag är så orolig!

Tusen miljoner tröstkramar!!!!!!!!!!!!!:cry:

Jag vet hur det känns, min hund har åkt till veterinären många svängar som valp, olyckor, sjukdomar. Både små saker lika väl som allvarliga orsaker. Som valp fick hon bla lunginflammation och låg inlagd i tre dagar på djursjukhuset med drop. Tack vare att jag reagerade så fort och åkte in så överlevde hon sa vet.:bow:
Lunginflammationen var en följd av kennelhosta som hon fick på valp kurs.:mad:

Hon har stuckit en pinne rakt igenom benet men klarat leden osv. Puh!

Det här är bara några saker i vår historia. Nu är hon frisk (peppar peppar) och två år gammal!
En jäkla tur, för jag skulle inte klara mig utan min lilla olycksfågel!:p :love: ;)

Som sagt, det finns massor av hopp för din lilla vovve även om man tror att det är slutet.

Kämpa på!!!!!:bump:

Många, många kramar
Från oss!!
 
Sv: Jag är så orolig!

Han är död. Min Felix är DÖD. Jag förstår inte, jag bara skakar....
Jag orkar inte mer :cry:

Godnatt älskade lilla hund :cry: :(
4758884.jpg
 
Sv: Jag är så orolig!

Han låg ju som jag tidigare nämnt inne på djursjukhuset sedan i fredags. Under lördagen hade han blivit bättre, men i dag blev han sämre. Dom bestämde sig då för att operera honom och sticka hål i inflammationen. Men min fina lilla hund klarade inte det, så han dog på operationsbordet. :cry:


Ååååååååååååh.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
349
Senast: Redfox
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
846
Senast: igbest
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassina
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp