Jag är så orolig!

Sv: Jag är så orolig!

Tack..

Pratade med killens syster på msn i dag. Hon hade sagt till sin dotter (tror hon är två år) att Felix är med Molly i himlen nu och då hade Elina sagt att hon också ville till himlen :(
 
Sv: Jag är så orolig!

MEN SÅ HEMSKT!!! Har följt tråden utan att delta, och vill skicka många kramar och hundpussar!!!
 
Sv: Jag är så orolig!

usch har suttit och läst igenom tråden och det är så hemskt detta med fina Felix. Jag beklagar verkligen sorgen och kan inte ens föreställa mig vad du går igenom just nu. Många kramar från oss.
 
Sv: Jag är så orolig!

men usch vad hemskt...
kan tänka mig att många tankar som "tänk om vi hade åkt tidigare" far genom huvudet... men ni gjorde ju vad ni trodde var bäst och så mycket mer kan man ju inte göra :(
han var verkligen helt underbart fin! tanken slår mig ibland att jag nångång måste ta bort min älskade tintin, kan knappt stå ut med tanken :(

RIP Felix...
 
Sv: Jag är så orolig!

Jag vet. Och nu går "Tänk om vi visste att vi kunde försäkra hunden tidigare" genom huvudet. :(

Ja, det är sånna här grejer som får en att förstå att ens älskade en gång lämnar jordelivet och att man måste ta vara på tiden man har :(
 
Sv: Jag är så orolig!

hur som helst så går ju inget att göra nåt åt nu... :(
var glad att ni fick ha honom ett tag ändå.. :) varje gång jag läser om nån som förlorat sin hund så kramar jag min egen desto mer... :)
 
Sv: Jag är så orolig!

Nä, det har du rätt i :(
Jag önskar jag också gjorde det, men jag tog förgivet att han skulle stanna hos oss längre än 9 månader. Jag kunde aldrig i min vildaste fantasi föreställa mig att bara en öroninflammation skulle ta livet av honom. Ååh, det gör så ont i mig. Jag önskar jag bara fick krama honom en sista gång...
 
Sv: Jag är så orolig!

nä det är ju klart, man tror ju att man ska få ha hunden i många år... men ibland blir det inte så :( hemskt att du inte fick ta farväl av honom, du trodde ju att han skulle komma tillbaka... buä, jag dör!
 
Sv: Jag är så orolig!

Men jag drömmer mystiska drömma om honom, dom är så verkliga men samtidigt inte.. Det kanske är vårt sätt att ta farväl av varandra, vad vet jag :)

Han har det i alla fall bra nu, det vet jag. Han hade inte blivit lycklig som blind tror jag, så det var nog lika bra att han fick somna- för hans skull!
Jag och daniel låg och pratade här om kvällen. Han berättade om samtalet han hade med veterinären då hon ringde och sa att Felix inte ville vakna. Jag trodde förut att han dog under narkosen, men han ville bara inte vakna upp ur den. Han levde, fast han sov- eller hur man kan uttrycka det.
Daniel beslutade i alla fall att dom skulle låta han vandra vidare. Jag är så stolt över att han lät honom göra det, det var så oegoistiskt.
 
Sv: Jag är så orolig!

Ville oxå säga att jag är hemskt ledsen för din och din killes skull.. Jag känner medlidande..

Läste det du skrev oxå om din killes syster dotter.. Min systerson var oxå så söt när min förre hund hade gått bort.. "Samba är i himlen nu".. Fortfarande idag 2 år senare kan han fråga om "samba ser oss från himlen".. "Ja.. det kan hon.. Men vi kan inte se henne"..
Jag tror nog din lille valp håller ett litet öga på dig från himlen och försöker trösta så gott han kan.. Men han kommer ju aldrig ha ont igen, får man väl kanske försöka tänka?! Lycka till i framtiden.
Skickar kramar från Malmö
 
Sv: Jag är så orolig!

Tack.

Barn är så himla söta. Dom är för små för att förstå, men det känns samtidigt som om dom förstår och vill trösta på något vis.
Det känns faktiskt som han håller ett öga på oss. Nu när jag fick veta att han hade cancer så känns det skönt att han fick somna in, för nu slapp han lida mer och så behövde vi aldrig ta beslutet att behöva ta bort honom.
Återigen, tack!!
 
Sv: Jag är så orolig!

Men jag drömmer mystiska drömma om honom, dom är så verkliga men samtidigt inte.. Det kanske är vårt sätt att ta farväl av varandra, vad vet jag :)

Tog bort min hund för snart två veckor sedan, men jag drömmer fortfarande om honom varje natt. Drömmer ofta att man ligger på golvet och kelar med honom, eller att man går runt i lägenheten och han följer efter en :)
Tror det är ett ganska normalt beteende. Han kom till mig -94 så han var en del av mitt liv under en lång tid.
 
Sv: Jag är så orolig!

Jag har också drömt att jag och Felix har myst. Att jag har suttit på golvet med hans huvud i knät och det har varit så verkligt :love:
Det måste vara en oerhörd omställning när man haft hunden så länge. Vi hann bara ha Felix lite mer än ett halvår och det var en jädra omställning när han försvann :(

Beklagar din förlust hur som helst :(
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
349
Senast: Redfox
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: igbest
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassina
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp