Jag är så orolig!

Sv: Jag är så orolig!

Var tänkt att dom skulle åka till vet. i dag, fast när han ringde i morse fick han reda på att det bara fanns tider i morgon. Så kl. halv två i morgon fick dom tid.
 
Sv: Jag är så orolig!

Nu har dom varit hos veterinären. Felix hade öroninflammation och en sprucken trumhinna så nu ska han gå på antibiotika. Vad jag fattat blir han helt återställd :)
 
Sv: Jag är så orolig!

Ja, det känns skönt. Nu förstår man ju varför han inte riktigt har hört vart ljud kommer ifrån, varför han trillat ned för trappan ett antal gånger och varför balansen varit dålig. Däremot så är jag lite fundersam över varför han har börjat pissa inne och varit hängig i ögonen?
Såhär såg han ut natten till måndag: http://i16.photobucket.com/albums/b11/weblink_/Bild037kopia.jpg
 
Sv: Jag är så orolig!

Stackarn vad ont han måste ha haft! Vad bra att han har fått hjälp nu.
Om man får en svullnad så nära hjärnan kan jag tänka mig att man kan bli lite förvirrad och allmänt hängig så det kan ju bero på det.
Skriv gärna här hur det går : )
 
Sv: Jag är så orolig!

Ja, det känns skönt. Nu förstår man ju varför han inte riktigt har hört vart ljud kommer ifrån, varför han trillat ned för trappan ett antal gånger och varför balansen varit dålig. Däremot så är jag lite fundersam över varför han har börjat pissa inne och varit hängig i ögonen?
Såhär såg han ut natten till måndag: http://i16.photobucket.com/albums/b11/weblink_/Bild037kopia.jpg

Därför att det gör förbannat ONT av öroninflammation:crazy:
 
Sv: Jag är så orolig!

Jag vet, det gör ont i mig när jag tänker på det :(
Undra hur länge han kan ha haft det. Jag har försökt hålla rent i öronen med öronmedel och tops förut när han var yngre och hela tiden lekte i sand och lera. Nu på senare tid har jag bara kollat efter så det har sett rent ut och det har det gjort. Det har inte geggat nå heller.

Dom senaste dagarna/veckorna har han gått i ringar. Nu har jag ju en förklaring till varför :)


Jag ska hålla er uppdaterade!
 
Sv: Jag är så orolig!

Skönt ni kom iväg till veterinären och fick reda på vad det var.
Nu kan det bara bli bättre :)
 
Sv: Jag är så orolig!

Jag kan ge lite tröst.
När trumhinnan spruckit slutar det att göra ont men istället blir man döv. Men det försvinner när trumhinnan läkt ihop igen.
 
Sv: Jag är så orolig!

Ja, det känns väldans skönt. Nu ska han få knapra antibiotika i 20 dagar, sen får vi hoppas att han inte behöver ha ont längre :)
 
Sv: Jag är så orolig!

Killen ringde i går och berättade att han hade varit i kontakt med försäkringsbolaget. Dom hade sagt att försäkringen täckte detta, hm...
 
Sv: Jag är så orolig!

Killen ringde i går och berättade att han hade varit i kontakt med försäkringsbolaget. Dom hade sagt att försäkringen täckte detta, hm...


Är ju bara att tacka och ta emot :) Men gick det på så mycket så försäkringen behöver "gå in"?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
349
Senast: Redfox
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
846
Senast: igbest
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassina
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp