Jag är så orolig!

Sv: Jag är så orolig!

Nästan alla säger det samma..
Äter och dricker hunden och gör sina behov regelbundet så är det ingen fara med hunden.

Är han lös i magen? Alltså efter fefferonin (stavning???) kan han ju ha haft lite ont i magen och därför varit lite hängig..

Om han är 8 månader så växer han ju fortfarande och det kan vara växtvärk och så blir han lite trött för att det tar ju på krafterna att växa..

Men som sagt är han bra i magen (när han bajsar) och han äter och dricker som han ska så ska det inte vara någon fara..

Men är du jätte orolig så får du ju åka in med honom åtminstonde för din egen skull..

Han bajsar helt normalt. Det gjorde han i alla fall i morse när jag var ut med honom. Kommer inte ihåg om jag skrev detta, men han har spytt sammanlagt 4 ggr i natt/i morse. Maten rörde han inte på morgon, men min pojkvän ringde mitt på dagen och sa att han åt med god aptit. Han satte telefonen nära hunden och då hörde jag hur han glufsade i sig. Killen sa även att Felix verkade piggare. Det var skönt, men jag vet inte om det bara är tillfälligt.
 
Sv: Jag är så orolig!

Grejen är bara att pojkvännen tog med honom till Vietas 20+ mil härifrån. Han tycker inte att vi ska åka till veterinären, när alla veterinärer har sagt att vi ska vänta och se. Då sa jag åt honom att om han inte tar hunden till veterinären så dom får se på honom med egna ögon och avgöra ifall han behöver behandling eller om han bara är lite normalt hängig får han ta med sig hunden dit.
Jag ville inte att han skulle lägga allt ansvar på en 15åring utan körkort och möjlighet att lägga ut pengar till veterinär/-vård. Sen kan jag inte sova på natten utan ligger bara vaken, kollar till honom och oroar mig, det blir jobbigt i längden.
 
Sv: Jag är så orolig!

Påminner lite om när min hund åt svamp, som han inte tålde (han var otroligt hängig, dregglad och bara krälade runt på golvet och orkade inte ens lyfta huvudet. Han var ca 3 månader då). Dock tror jag det är lite svårt att få i sig flugsvamp miti vintern, men det är ju mycket möjligt att han fått i sig något han inte tål?

Är du orolig tycker jag det kanske kan vara bra att åka in och kolla, även om veterinären säger att det ska vara lugnt.
 
Sv: Jag är så orolig!

Ja, dregglar gör ju felix också. Som sagt så fick han i sig en pepperoni (Eller heter det fefferoni?). Killen sa även att han hade legat och gnagat på en bräda på verksaden. Han visste inte säkert, men det kunde ha varit målarfärg på den.

En bekant till mig vars hund nyligen varit sjuk berättade att dom hade sagt likadant till henne "Ta det lugnt, vänta några dagar. Det är ingen fara!" Hunden åt inte, var lös i baken bla. Vad jag fattade tog hon saken i egna händer och åkte in och det visade sig att hunden var jättesjuk.
 
Sv: Jag är så orolig!

Har läst hela tråden nu och jag tycker ni ska åka in oavsett vad veterinären säger. Det kan ju vara något annat eftersom han inte som du säger verkar höra varifrån ni ropar osv.
 
Sv: Jag är så orolig!

Att han gnagt på en bräda kan leda till förgifting. Jag vet en hund som nära på dog då den hade tuggat på ett träd som utsatts för växtbekämningsmedel.
Sparka pojkvännen i röven och se till att ni åker till vet. Eller gör er av med hunden.
 
Sv: Jag är så orolig!

precis vad jag satt och tänkte på, att en målad bräda kan ge förgiftning och har felix råkat ut för det så är det bara medicin som gäller.
 
Sv: Jag är så orolig!

Det kan vara gastrit eller enterit (inflammation i mage/tarm) om valpen har ätit något olämpligt. Isåfall kan hunden behöva antibiotika. Det man bör tänka på är också att valpar har lätt för att bli uttorkade (jag tänker på kräkningarna) och då kan dropp behöva sättas in.

Jag skulle definitivt ha åkt in med hunden. Direkt.
 
Sv: Jag är så orolig!

Jag har försökt läsa lite på olika sidor om hundars sjukdomar och symptomerna på mag/tarminfektion och njursvikt stämde in ganska bra på vad Felix visat för symptomer.
Nu har jag i alla fall pratat med killen och efter vissa om och men fick jag honom att åka in till Gällivare och distriktsveterinären i morgon. Han sa att han inte visste om han hade pengar ifall det blev någon dyr behandling, men då lovade min älskade mor att hon kunde hjälpa till ekonomiskt.. så nu är det bara att hålla tummarna :)
 
Sv: Jag är så orolig!

Det får man här också, det kan ju ändå vara svårt att få ihop hur mycket pengar som helst och ändå ha råd att leva OM det skulle visa sig vara någonting som behöver en dyr behandling.
 
Sv: Jag är så orolig!

Om du läser tråden så ser du att den är det. Men att den är nyförsäkrad och att man då inte kan nyttja försäkringen de första 30 dagarna.
 
Sv: Jag är så orolig!

AJ, förlåt, mitt misstag! :(
Jag har läst tråden, men hade tappat bort att den var nyförsäkrad! Sorry!
 
Sv: Jag är så orolig!

Precis som Grana säger är hunden nyförsäkrad. Som sagt, har inte försäkrat honom förut pga. strulande uppfödare som inte skickat några papper på hunden.
 
Sv: Jag är så orolig!

Jag tycker han ser helt normal ut i munnen, han är i alla fall inte superröd.
I natt spydde han en gång. Och kissade inne. Efter att jag gått och lagt mig har han spytt en till gång och alldeles precis spydde han ytterligare en gång. Killen ringde till veterinären och dom sa fortfarande att det inte var någon fara.

I morse kom han in i sovrummet. Ropade på honom för att han skulle komma till sängen, då kollar han åt ett helt annat håll. Precis som om han inte hör vars ljudet kommer ifrån :(

Skit i vad veterinären säger och kräv att få åka in med hunden! Varken du eller hunden mår bättre av att du går omkring och är orolig! Lycka till!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
349
Senast: Redfox
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
846
Senast: igbest
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassina
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp