Nej, tyvärr är det nog ingen depression. Men det är så konstigt att han ändras så drastiskt? Han har ju alltid velat ha barn men nu är det som att han trodde det skulle vara annorlunda.
Jag tror verkligen att han älskar vår son, men det är inte så kul kanske att umgås med honom? Jag vet inte. Jag har pratat med honom om det så många gånger. Det har ändå blivit så mycket bättre. När han var nyfödd var han knappt med oss alls, tror aldrig att pojken sov på hans bröst mer än typ 1-2 ggr.
Han skyller själv på sin uppväxt, och visst kan det påverka. Han har inte fått så mycket kärlek som barn och har svårt att visa och besvara känslor. Men någon gång borde man ju kanske lära sig? Eller åtminstone ta sig i kragen och göra nått åt det och inte bara glida på "jobbig-uppväxt-macka" och slippa undan allt ansvar.
Jag måste fråga, vissa grejer han sagt och gjort, är det jag som överreagerar eller går han för långt?
- när sonen var nyfödd och grät lite mer än vanligt sa han åt honom att hålla käften, inte argt eller gapade utan ganska sammanbitet "håll käften nu", pojken förstår ju såklart inte men JAG tycker det är hemskt sagt.
- jag tog upp det här med att man är så extra rädd för att råka ut för saker nu när man har sonen. Tex att jag fasar över att köra i diket när han är i bilen. Mannen menade då att det inte var någon skillnad. Han vill inte åka i diket annars heller men "han dör ju inte av att åka i diket".
- det här med att bli klöst av katterna?
- sonen har börjat bli lite rädd att få vatten över huvudet, jag anser att man ska ta det försiktigt så han inte blir mer rädd medan mannen menar att vi ska ösa på mer vatten??
- när sonen kissat på skötbordet så det kommer på golvet, då börjar mannen att torka rent golvet först. Även en gång när pojken var nybadad så fick han ligga naken och blöt på skötbordet medan mannen for runt som en yr höna och torkade på alla ställen utan på bebis.
Tog dock inte lång tid innan jag upptäckte det så jag fick säga till honom. Känns som jag är hans mamma ibland också.
- han klarar inte av att byta bajsblöja utan vill alltid ha min hjälp.
- när jag ska få lite lugn och ro, typ kolla ett avsnitt på en serie eller äta så går han efter mig och sitter där jag är med sonen istället för att leka med honom där han har sina leksaker.
Det finns miljarder saker känns det som men detta var ett litet urval.