jag är rädd *skriva-av-sig-tråd*

Sv: jag är rädd *skriva-av-sig-tråd*

hua vilka elaka människor de finns !lycka till önskar jag er båda:banana:

nu har jag flyttat Fanny till det nya western stallet, det gick jätte bra hon var lugn och fin gick hur lätt som helst att lasta!
hon trivdes bra med sin nya kompis Bonita (korsning nordsvensk/fjording) men hon var jätte stressad i början det är ju alltid obbigt att flytta i början, när man inte är van....

gubben i stallet blev helt knasig, började skrika, bete sej illa och skäma ut mej, men som tur väl är vet alla att han inte är normal.

men nu har jag flyttat iaf, är såååååååååååååååååååååå Glad!!!! :rofl:

men GUD :O han verkar psykiskt störd!

herregud.:eek: han verkar ju helt... jag skulle ha flyttat DIREKT.

*kl*

Usch, verkar vara bra många lösa skruvar på den gubben. Skönt att ni fått bort era hästar därifrån!!

till er som skrivit idag!

Inte för att vara taskig eller så, men tråden är över ett halvår gammal och allt har fixat sig!

Hej!

Det låter som om din stallägare börjat lida av någon sjukdom (typ alzheimers). Detta är inte ditt problem, och ska inte vara heller, utan ta du din häst och flytta omgående!!!

Du ska inte behöva ta skit från någon annan!

Själv stog jag i ett stall med en stallägare i 40-årskris.. Jag fick ta emot all skit hon inte vågade/kunde utsätta sin stackars kille för.. Jag flyttade och trivs nu jättebra i stallet där jag hamnade, sliper vara rädd/orolig hela tiden.

Hoppas du kan flytta omgående, kan du kanske hitta ett stall att "mellanlanda i"?

Lycka till iaf.

/ Lavinia

Som sagt är tråden över ett halvår gammal, och både jag och hästen har det bra nu, vi står i ett nytt stall, till vilket vi flyttade bara dagar efter det som hände.

Som ngn annan skrev, se till att ha bevis på hoten han uttalar, antingen genom att spela in honom eller ha med dej ett vittne. Det han gör är inte normalt eller ens lagligt. stå på dej och lycka till!

Ok, jag läste bara i början och fattade inte att tråden var gammal, kul att du kom därifrån. Mvh Senil Tant

Herregud,, vilken människa!!:eek:
Han verkar ju vara komplett störd. Polisanmäl honom ffs, innan han skada dig eller din häst! Prata med de andra i stallet om hans beteende, varför inte flytta därifrån allihop?. Skulle jag ha en häst att stalla upp där hade jag flyttat med en gång och aldrig mer satt min fot där.

TRÅDEN ÄR GAMMAL, LÄS DATUMEN FFS! hon har ju skrivit flera ggr nu att allt har ordnat sig!! jeesus..

sorry. jag läste inte hela tråden innan jag svarade på inlägget..

Jag vet att tråden är gammal ;)

Men det jag undrar är - anmälde ni någonsin mannen? Med tanke på att du har vittnen på hans hotelser menar jag.

Nej det gjorde vi inte tyvärr..Vi ansåg att om det inte skulle gå igenom skulle vi få stå o betala massa pengar..

Tror jag att det är iaf.

Det var mycket dumt av mig att inte anmäla, för det hade varit jäkla gutt och dra ner han i skiten.. Men tyvärr, dum var man.

Hade jag varit dig så hade jag anmält, även om det kan bli jobbigt. Är det någon annan som hört när han hotat dig? Förnedrat dig? (om du har vittnen är det lättare att styrka din version vid en anmälan, tyvärr är det inte tillåtet att spela in samtal utan den andres medgivande). Din mamma då, vad säger hon? Ni kan ju göra en anmälan tillsammans.

/boccia

Det är visst lagligt att spela in! Det enda kravet är att du själv också medverkar på inspelningen. Du får alltså inte tjuvlyssna på någon och spela in avd de säger, men om du har ett samtal med någon får du spela in det utan att den andre personen vet om det. Så länge du själv hörs på inspelningen är det helt ok.

Jag är journalist och dessa regler är viktiga i mitt arbete. Det räcker med att man själv kanske ställer en fråga, säger "ja" eller "nej" för att inspelningen ska vara laglig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Precis som rubriken lyder. Är hästägarna riktigt hårda mot deras hästar eller är jag för snäll mot mina? Jag står för tillfället...
2
Svar
35
· Visningar
4 290
Senast: Yrja
·
Hästmänniskan Det förekommer ju i så gott som alla stall. Jag har bara stått i något enstaka där det inte förekommit och anledningen till det var att...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 796
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag skaffade en medryttare till min häst här i Augusti. Jag efterlyste en person som kunde rida min häst ett par dagar i veckan nu när...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 562
Senast: TBT
·
Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som...
2
Svar
25
· Visningar
4 670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka