jag är rädd *skriva-av-sig-tråd*

B

Breakdown

vet inte om tråden ligger rätt men det får gå.
den sista veckan har varit hemsk nu. Jag har min häst i ett stall där stallägaren är helt bakom flötet. Igår kväll sa jag till honom att inte ge min häst mer mat än vad jag har sagt att han ska ha. Efter det har gårkvällen och förmiddagen idag varit hemska. Stallägaren som även är förra ägaren till hästen tror sig fortfarande har rätten att göra vad han vill med hästen. har sagt till honom flera gånger om hur jag vill ha det med min häst. Igår var jag riktigt förbannad för han hade gett min häst havre vilket han inte ska ha, (Havren var inte ens hans utan det var en annan hästägares i stallet)

Efter det har jag blivit kallad allt möjligt, F*tta, H*ra, Finnh*ora, stöddig, dum i huvudet, psykiskt störd. Även sagt att jag inte gör någonting i stallet, och jag lyssnar inte och är otacksam. Han ska ringa min pojkvän och varna för mig för jag är dum i huvudet. Han fårstår varför jag inte har några kompisar,(har jag visst). Han har även skrikit åt min mor och bett henne hålla käften och att hon ska uppfostra sina barn bättre.

Saken är den att jag har varit där i två år nu och har ungefär 98% av de åren tagit hand om hans hästar, ridit in dem och hjälpt till att träna dem, mockat, gett mat m.m.

Idag försökte han köra över mig med bilen, han har sagt att får han inte en ursäkt (För vad? :confused:) så slaktar han min häst.

jag har som tur var antagligen hittat en nu stallplats som jag ska flytta till så snabbt som möjligt, men jag är så himla rädd att han ska göra min häst något. :(

kanske ska nämna att han är 72 år och jag 17, och jag har hört att han har slagit sin sambo och han har ett väldigt hetsigt temperament.

aaah, jag blir galen.. tårarna bara rinner. :cry:

ursäkta långt inlägg.. behövde verkligen skriva av mig.

Sv: jag är rädd *skriva-av-sig-tråd*

Be någon vuxen om hjälp snabbt! Dina föräldrar kan väl ställa upp. Situationen verkar allvarlig, stallägaren kan ju faktiskt vara psykiskt sjuk. Flytta också hästen snarast.

Det den här mannen ägnar sig åt är olaga hot. Har du någon inspelningsfunktion på mobilen? Spela in och polisanmäl!

Lycka till!

Men lilla stackare:crazy: Flytta din häst PRONTO om du har möjlighet, han verkar inte vara vid sina sinnens fulla bruk och jag hade inte litat på honom för fem öre:eek:

Vad du kan göra är att anmäla honom för olaga hot men det kommer bara att bli jobbigt, flytta och försök att lägga honom bakom dig istället.

Håller med om att stallägaren måste ha minst en skruv lös....
Dels sysslar han med stöld (vad säger den andra hästägaren om att han tog havre utan lov (antar att han inte hade frågat innan))
Dels är det trakasserier (straffbart) och dels olaga hot (även det straffbart)

Hade jag varit dig så hade jag anmält, även om det kan bli jobbigt. Är det någon annan som hört när han hotat dig? Förnedrat dig? (om du har vittnen är det lättare att styrka din version vid en anmälan, tyvärr är det inte tillåtet att spela in samtal utan den andres medgivande). Din mamma då, vad säger hon? Ni kan ju göra en anmälan tillsammans.

Tror inte att risken är så stor att han gör något för att skada din häst, men ju snabbare du kan få den därifrån desto bättre.

Lycka till, håller tummarna för att det reder ut sig.

/boccia

1) Blanda in dina föräldrar eller annan vuxen

2) Ta hem hästen genast, om du så måste ställa den i garaget eller på gräsmattan. Tala om för kommunens djurskyddsinsp vad som har hänt, varför hästen står i garaget/på gräsmattan och att du behöver hjälp med att hitta nödplats tills den andra platsen är ledig.

3) polisanmäl idioten!! köra över dig med bil, herregud :eek:

kram på dig

Om man själv är med på inspelningen så har jag för mig att men FÅR spela in, det kallas vara "i minnesyfte".

Man får spela in telefonsamtal där man själv deltar utan att fråga först, det vet jag.

Jodå, det är visst tillåtet att spela in samtal, så längen någon av parterna vet om det. Det var inte så länge sedan en kille vann i rätten när han hade spelat in en tanta som kallade honom "blattedjävel" o liknande.

Spela in! Anmäl! Ta inte skit!

svarar alla!

Min mor hjälper mig i det här, vi har två potentiella stallplatser. Från bråket igårkväll har jag fyra vitten, från bråken idag har jag två vittnen.

skulle verkligen vilja ta med hästen hem, men då jag bor i lägenhet i en stort bostadsområder utan garage eller knappt några gräsmattor , och jag bor på andra våningen.

Den andra hästägaren är hans sambo som tidigare blivit slagen och hotad av denne man, hon vill flytta men vet inte hur hon ska göra med sina hästar, stallägaren skiter i vad hon säger och tar alltid hennes saker, hon kommer ofta och gråter för hon vet inte vad hon ska göra. han är polisanmäld en gång, då blev det bara värre.

ska flytta hästen innan nästa vecka!

jag har ingen inspelningsfunktion tyvärr, men min kompis har , ska be henne om något mer händer!

Varför inte prova med Aftonbladet eller/och Expressen?
Eller lokapressen?
Om inte annat så kan det ja varna andra från att flytta in när ni flytta ut!

hjälp, det där låter ju helt hemskt..! dock får vi hoppas att han är klyftig nog att inte göra nånting mot din häst! tycker ändå att du ska polisanmäla, men jag kan förstå att du inte vill...om jag var du skulle jag iallafall se till att ha med mig någon till stallet, skulle inta vilja riskera att vara ensam med den där typen, om inte annat har du ju iallafall ett vittne om han skulle hitta på något mer...lycka till nu, kram!

1). Du gör en polis anmälan tillsammans med dina föräldrar.

2). Flytta hästen till ett annat stall. Och även där skall bägge dina föräldrar vara med vid själva flytten.

uch va såna gamla gubbar kan vara hemska :S
flytta hästen snarast möjligt och polisanmäl den J*veln
för misshandel (mot sin sambo), olagliga hot, stöld, och
varna alla för att flytta sin häst dit

hoppas det ordnar sig <3

uch va såna gamla gubbar kan vara hemska :S
flytta hästen snarast möjligt och polisanmäl den J*veln
för misshandel (mot sin sambo), olagliga hot, stöld, och
varna alla för att flytta sin häst dit

hoppas det ordnar sig <3

Lånar knapp till TS var det så långt!

Polisanmäl!

Sen kanske det finns någon här på forumet :idea: som vet om någon tillfällig stallplats åt dig, för du behöver komma där i från snarast!

Senast ändrad:

Jag skulle hellre ha min häst i garaget än låta den stå kvar där:eek:
Fyfan vilken människa!
Han borde väl gå att polisanmäla för det han har sagt och gjort!

Hoppas du kommer därifrån fortafare än kvickt!

Håller med om att stallägaren måste ha minst en skruv lös....
Dels sysslar han med stöld (vad säger den andra hästägaren om att han tog havre utan lov (antar att han inte hade frågat innan))
Dels är det trakasserier (straffbart) och dels olaga hot (även det straffbart)

Hade jag varit dig så hade jag anmält, även om det kan bli jobbigt. Är det någon annan som hört när han hotat dig? Förnedrat dig? (om du har vittnen är det lättare att styrka din version vid en anmälan, tyvärr är det inte tillåtet att spela in samtal utan den andres medgivande). Din mamma då, vad säger hon? Ni kan ju göra en anmälan tillsammans.

Tror inte att risken är så stor att han gör något för att skada din häst, men ju snabbare du kan få den därifrån desto bättre.

Lycka till, håller tummarna för att det reder ut sig.

/boccia

Stämmer INTE!

http://hotpot.se/hsb-inspelning-av-samtal.htm

Ojdå, då får jag ta o läsa på lite bättre... Hade för mig att varken ljud eller bildupptagning var tillåten utan medgivande, tänkte inte på att det kunde räcka med ena partens tillstånd...

Säger som alla andra flytta så fort som möjligt. Kan bli farligt om du retat upp gubben och han kanske är psykiskt sjuk. Polisanmäl gärna också om du orkar.
Har varit i en liknande situation där det blev riktigt obehagligt i slutet och jag mådde dåligt av att åka till stallet. Var en sådan lättnad när jag flyttade.
Ingen ska behöva stå ut med det du råkat ut för. Tur att du har vittnen.

Lycka till med flytten!

Oh fy fan.
Säger som de andra, ha alltid med dig någon istallet, flytta så fort du bara kan, och efter det, polisanmäl!

Du har inte någon kompis hästen kan stå hos i några dagar? Eller hos typ en ridskola som har extragäst boxar eller så?

1). Du gör en polis anmälan tillsammans med dina föräldrar.

2). Flytta hästen till ett annat stall. Och även där skall bägge dina föräldrar vara med vid själva flytten.

Fast jag tycker att hon skall göra det i omvänd ordning. Galningar ska man passa sig för. Dessutom så ser det bttre ut att först flytta hästen och sedan anmäla.Det blir ju lite jobbigt att anmäla och sedan komma tillbaka till stallet.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Precis som rubriken lyder. Är hästägarna riktigt hårda mot deras hästar eller är jag för snäll mot mina? Jag står för tillfället...
2
Svar
35
· Visningar
4 290
Senast: Yrja
·
Hästmänniskan Det förekommer ju i så gott som alla stall. Jag har bara stått i något enstaka där det inte förekommit och anledningen till det var att...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 796
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag skaffade en medryttare till min häst här i Augusti. Jag efterlyste en person som kunde rida min häst ett par dagar i veckan nu när...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 562
Senast: TBT
·
Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som...
2
Svar
25
· Visningar
4 670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka