Jag är ny här

Sv: Jag är ny här

Hejsan! Tack ska du ha! Ja, hos mig har flocken alltid bestått av tre hundar, förr hade jag två Borzoi´s och Sheltien. Han har hängt med länge. Tog hand om två omplaceringar, och det var Borzoi. De var 2,5 år då de kom, och det var en tik och en hane, hanen gick bort i maj i år, i en ålder av 10,5 år. Tiken gick bort för två år sedan. Så kom min nuvarande omplacering till mig, när han var 8 år gammal. Så då hade jag fortfarande två Borzoi´s och en Sheltie. När den ena hanen dog så var de två, och i somras kom Schäfervalpen. Det kändes tomt att "bara" ha två.

Vintisar överlag är så mysiga, de är speciella, självständiga och många är clowner. Härliga är dom.

Jag kan nog sälla mig till skaran av "tokar" tror jag. Och kommer nog att vara här så mycket jag hinner. Jag är mycket ute med hundarna också, promenerar, aktiverar och leker med dem. Men valpen sover fortfarande "middag" och lägger sig rätt tidigt på kvällarna. Så då kommer jag att kika in.

Mitt favorittäcke och det jag använder mest kommer från Rusta och kostade 49 kr. Det är ett fleecefodrat regntäcke. Det är lite kort men helt ok än så länge. Jag tror jag ska ha det som modell och försöka mig på att sy något mer anpassat till det blir kallare.

Så du är så händig så du ska ge dej på å sy du;) Själv har ja inte ens en symaskin:o
Men ska väl försöka hitat nått i whippet stuk som kan passa den lilla varelsen. Allt passar typ på min andra:crazy: Inget på denna

Buke är riktigt beroendeframkallande, men kul också.
Det anordnas en del buketräffar runt om i landet, och man lär känna mkt nytt folk på forumet, och diskuterar en hel del. ;)

Så du är så händig så du ska ge dej på å sy du;) Själv har ja inte ens en symaskin:o
Men ska väl försöka hitat nått i whippet stuk som kan passa den lilla varelsen. Allt passar typ på min andra:crazy: Inget på denna
Inte händig för fem öre men vad gör man inte för älsklingen ;)

Välkommen!
Som de andra säger så blir man snabbt beroende, jag går in och kikar varje dag en stund :D Själv har jag 2 underbara hundar :)

välkommen! jag viftar också lite med den röda varningsflaggan, buke är sjuuuukt beroendeframkallande.

har två hundar, en schäfer på 9 år och en labbe som är 7år.

Välkommen!
Alltid lika kul med nya ansiktet här:)

Är själv ägare till en collipojk (som börjar bli stor:eek:), fyllde 1 år nu i torsdags:D

Hej och välkommen hit!:)

Håller med de andra och säger att buke är otroligt beroendeframkallande, men sjukt kul ändå!

Här är mitt lilla hundgäng;
Gramlingen Iko från vänster, i mitten min lilla sessa Gobbi och sist men (absolut) Inte minst-min älskade valp Nero.:love:
S1036256.jpg

På återseende!;)

//Nikkis

Välkommen hit! :)

/ nyponros, med en cocker på 1 år och 10 månader, och en 6årig rottweiler.

Ååh hej!!

jag är också ny, både här på hund sidan och som hund ägare faktiskt :)

Välkommen hit :)
// Zinita med 2 hundar på 2 år o 8 mån, 1 år o 10 mån

Hej & Välkommen hit :)

Här kan det gå hett till i vissa diskussioner, men vad är väl ett diskussionsforum utan lite heta känslor ? ;)

/ Calla med en vild Ministridsgris på 4 månader

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 261
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 679
Senast: fixi
·
Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
16 943
Senast: ildiko
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 109
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring