Q
Qyenn97
Sv: Ja nu får ni något att bita i *sadel*
Vad jag har fattat så har han väldigt rak rygg? Då hade jag kollat på Keiffer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Crown är det samma som Wellington??
Jag har en Albion Legend (XC Lightweight heter den på deras hemsida), den är väldigt skön, både att stå upp och sitta och trimma i. De är lite sliten i färgen men annars är den fortfarande jättefin och har bra kvalitet på lädret, är väl en 3-4 år nu tror jag.
De är rak i bommen och bred, tyvärr passar den inte min nya häst så jag funderar på om jag ska sälja eller hoppas på att jag någon gång får en häst som den passar till
Jag hade valt en CWD, den är så värd pengarna. Man blir så bortskämd, är svårt att rida i andra sadlar efter att ha ridit i den.
De fixade min sadel så den är perfekt på ena, hon har en manke som är nästan dubbelt så bred som vanliga hästars samtidagt som den är hög, så med bredare bom ligger den på manken o med smalare trycker den på sidorna istället. Detta löstes med att stoppningen höjdes totalt sett.
hur gamal är hästen?
om den växt klart och är ganska väl musklad eller lagom musklad så som du vill ha h*n, så kan de ju vara värt att special beställa en sadel efter hans mått o hans rygg.. för då ligger den ju garanterat bra.. för vi har oxå haft en häst som vi aldrig hitta sadel så vi special beställde den efter hennes rygg o alla mått, och de blev jätte bra det är ju i oförsig ganska dyrt, men enligt mig va de helt klart värt de..
Kan en Crown Arwen vid bom passa??
jag har inte så stor erfarenhet av hoppmodellerna faktiskt så du har säkert rätt.