Sv: Ja nu får ni något att bita i *sadel*
Fast trycker de bak dem längre bak än de ska vara, eller lägger sig sadeln till ro i sadelläget?
Annars får du kika på en sadel med mindre framskuren underkåpa (och om du vill ha framskuret ha överkåpan så, t ex som iaf vissa M&N har). Så har ju jag på just M&N hoppsadeln, av just den anledningen, rejäla muskelbullar som flyttade bak mer framskuren underkåpa.
Trist med sadelutprovarna, för annars är det guld värt att veta vad man ska ha, och så det jag sagt innan, att kunna få besked om stoppningen går att modifiera. Kanske flera av de du tyckt inte går skulle kunna gå med omstoppning. Var stoppar du om sadlarna btw, kan inte den personen hjälpa dig med svar ang det iaf (dvs 'går det här till den här hästen?* För mycket av det som du sagt en del fallit på, är ju sådant som inte är statiskt, t ex för låg mankfrihet och så.
Men vill du ha en CWD och den passar så är ju problemet löst =)
Men varken valackens sadel, eller fblstoets M&N (Crownen var bara lägga på och låg perfekt) skulle jag ha godkänt i orginalutförande, men stoppade efter hästen låg de perfekt. Samma sak med Crownwn och M&N nu till fblvalacken, passade INTE i orginalversion, men stoppad efter honom och voila.